Øreverk

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Jeg trenger noen gode råd mot øreverk! Våknet i dag tidlig av skikkelige smerter i øret. Jeg er kvalm, svimmel og rett og slett bare kjempe sliten. Jeg lurte på om noen har noen råd for hva som kan hjelpe for smertene? Har ikke planer om å forlate huset i dag, så må være ting man han i hus. Har prøvd med paracet, det funket en liten stund, men smertene kom enda sterkere tilbake etter paraceten var gått ut
 
Husker det hjalp med en varm klut på øret når jeg var liten:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Når jeg har øreverk er det kun 1 ting som hjelper: Drypp litt romtemperert matolje inn i øret ;)
 
Jeg ville oppsøkt lege i tilfelle du skulle trenge antibiotika. Øreverk hos voksne skyldes ofte øregangsbetennelse og dersom du har væske i øret er det greit å få det behandlet. Spesielt hvis du har vært tett og forkjølet er det sjans for at bakterier vandrer videre til øret. Ville vært litt forsiktig med å dryppe noe før du vet grunnen til at det verker. For min del er det eneste som funker en Ibux og en Paracet sammen.

Selv går jeg på antibiotika for nettopp øregangsbetennelse, og har så mye væske i øret som igjen fører til at jeg føler meg konstant på en snurr. Føler med deg, det er ikke noe godt! God bedring, håper det går raskt over.
 
Jeg vil også anbefale deg en tur til legen.

Min "øreverk" i fjor høst endte i lungebetennelse.. -_- og det kan være greit med en sjekk hvis det skulle vise seg at du trenger antibiotika, så er det jo bedre desto før du starter :)
 
Mentanol salve på en bomullsdott og ta det inn i øret...
 
Back
Topp