Ørebarn?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Vesla har nå sin 4 ørebetennelse og hun er bare 16 mnd. Jeg er lei! Har fått antibiotika en gang men vi holdt ut til det gav seg. Nå har hun holdt på lenge og har tenkt å be om en kur.. storesøster fikk en kur og så ble det slutt.. noen som har råd/ tips eller opplevelser å dele?

Hun sover kanskje max 8-9 timer i døgnet nå og det sier seg selv er for lite.. :(
 
Drypp nesa med saltvannsdråper, varm klut mot øret som verker, hev hodeenden på senga, Ibux tar øresmerter bedre enn paracet, masse kos og trøst❤️
Masse god bedring til lille❤️
 
Ville nok bedt om en kur ja. Eldste her var også sånn. Hu hadde en del ørebettelser og vi ble henvist til spesialist. Spesialisten fant ikke noe galt og vi fikk en kur av legen. Etter det så har hu ikke hatt ørebetennelser.
 
Startet med en kur men mistenker allergi av den (hudutslett) fortsetter kuren og ser an. Hun har utslett/eksem fra før så litt vanskelig å vite. Mulig ny time i morgen da.. spørs hvordan hun ser ut ved neste bleieskift..

Legen nevnte ikke henvisning enda. Men får be om det neste gang..

Nå har hun det heldigvis mye bedre og har sovet nesten normalt i natt.. så kommende natt tenker jeg prøve uten smertestillende
 
Jeg er ørebarn selv. Hadde kronisk ørebetennelser og ble behandlet med antibiotika. Har satt inn dren 3 ganger. Hørselen min er blitt påvirket av dette i stor grad. Skal henvises til høreapparat.

Men den trolige årsaken er nok melkeallergi og intoleranse mot meieriprodukter.

Mine barn har ikke vært plaget med ørene, heldigvis. Men så har de heller ikke fått noe melkeprodukter fordi jeg ikke bruker det selv. .

Melk og hvete er svært slimdannende i øre, nese og hals området. Dermed er det et eldorado for bakterier og virus til å kose seg.

For å redusere slimdannelsen kan du gi henne sitronvann hver morgen, gjerne lunkent. Du kan ha i litt honning eller lønnesirup så det ikke blir så surt.

Gi henne mye c - vitaminer. Gi en tygge tablett 3-4 ganger I løpet av dagen.

Selvsagt er det lurt å sjekke for allergi/intoleranse. Men det er sjelden at det slår ut på vanlige tester. Det beste er å bruke en eliminasjon diett, der du fjerner melkeprodukter i 1-3 uker og så igjeninnfører det for å se etter reaksjoner.

Det er ikke noe godt å ha det så vondt når er liten. Uansett god bedring til jenta di [emoji4]
 
Har dere fått henvisning til øre,nese og halsavd av fastlegen/helsestasjonen for å få sjekke hørsel og evt vurdere dren pga mye slim og væske i ørene.

Min sønn på 2,5 år har nå akkurat fått dren og fjernet Polyppene/falske mandler og det gikk veldig bra. Han hadde veldig mye forkjølelser som aldri gikk over og konstant forkjølelset gjennom barnehagen tiden og sov veldig urolig de fleste netter.

Etter at han fikk dren og fjernet falske mandler, har han sovet mye bedre og han er mye mer fornøyd ☺
 
Back
Topp