Ønsket om en til..

  • Trådstarter Ønsket om en til..
  • Opprettet
Ø

Ønsket om en til..

Guest
Jeg er så heldig å ha fått en nydelig datter som har akkurat fylt 1 år ❤️
Samboer har ett barn fra før og har gjort det veldig klart at han er ferdig med å få barn, men det går imot alt i kroppen min at jeg bare skal ha ett biologisk barn. Ikke misforstå meg! Jeg elsker bonusbarnet mitt, har trossalt vært her siden hun var 2 år (er nå 7). Så føler jo at hun er litt min også.
Likevel syns jeg det er vanskelig at han syns at det er nok med de to vi har og at jeg ikke skal få oppleve dette en gang til.. Har alltid ønsket meg 3 barn og nå virker det som om jeg bare får 1 som er biologisk mitt.. Det er vondt for meg å tenke på. Samtidig vil jeg ikke mase på han om at jeg vil ha en til helt enda, er så redd for at han da finner ut at han vil " kutte strengen ". Så kommer ikke til å si noe før minsten er litt eldre.
Syns dere jeg er urimelig som tenker at jeg vil ha mer enn 1 biologisk barn..?
 
Jeg synes ikke du er urimelig som vil ha mere enn et biologisk barn :)
Mannen din er heldig han har faktisk fått oppleve og få to. Jeg hadde nok prøvd, og få han til og forså og mint han på at han faktisk har fått oppleve noe stort to ganger i mens du har et sårt savn etter en liten Skatt til ellers vil det alltid mangle en :(
 
Jeg synes ikke du er urimelig som vil ha mere enn et biologisk barn :)
Mannen din er heldig han har faktisk fått oppleve og få to. Jeg hadde nok prøvd, og få han til og forså og mint han på at han faktisk har fått oppleve noe stort to ganger i mens du har et sårt savn etter en liten Skatt til ellers vil det alltid mangle en :(

Det er bra at du ikke syns det!
Har såvidt prøvd å sagt noen ganger at jeg ønsker en til, da sier han bare at bonusjenta mi er jo også " min ".. på en måte er hun jo det, men samtidig ikke.. :( får prøve å si det til han når snuppa blir litt eldre, eller hvis han blir seriøs med å klippe strengen :(
 
Hva med å si at du ønsker 3 barn da ?
 
Hva vi ønsker oss er aldri urimelig. Et ønske har ingen egenskaper. Resultatet kan være urimelig, eller rettere sagt; konsekvensen. I dette tilfellet for din mann som ikke ønsker seg flere barn.

Det er lett å være etterpåklok, og særlig for en som ikke er midt i situasjonen, men akkurat sånne ting som dette bør man diskutere tidlig i forholdet, tenker jeg, så man ikke blir tatt på sengen av at den andre har helt andre ønsker og planer for livet.

For din del er det nok lurt å prate ut skikkelig om dette, uten at du legger press på ham. Hvis han vil ta en vasektomi, er det jo tross alt hans valg. Om det å ikke få flere barn vil gjøre at deres forhold går til grunne, er det lurt å finne ut av det fortest mulig, og enten gå fra hverandre så fort som mulig, eller finne en løsning som innebærer at dere kan ha et godt liv sammen begge to.
 
Vi satt i diskusjon rundt dette selv for et år siden, om vi virkelig ville ha et til. Og for meg har det alltid vært slik at jeg ville ha to biologiske barn. Jeg ville angret senere om jeg godtok at jeg ikke skulle få et til. Men det er en vanskelig situasjon for dere og jeg tenker at det er viktig at du forklarer han hvor viktig det faktisk er for deg, om det er det. Det er jo en veldig stor sak for begge, og påvirker jo resten av livet deres.
 
Back
Topp