Ønsker til dåp/navnefest

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva ønsker man seg til dåp/navnefest?
Og hva er vanlig å gi?
 
Jeg har pleid å spørre foreldrene. :) noen ganger har jeg gitt penger, andre ganger smykker eller "dåpseffekter". :) kommer helt an på hva de vil ha!
 
Jeg har ingen spesielle ønsker som jeg kan komme på nå. Men vet han får litt større og dyrere eventyr bøker til dåpen. Syntes det er greit med ting man kan få brukt.
 
Har ikke vært i barnedåp som voksen så vet ikke hva som er vanlig å gi men spør gjerne foreldrene hva de ønsker seg. Jeg ønsket meg litt dåpseffekter, eventyrbøker, osv. Fikk for det meste dåpseffekter så kommer til å ønske meg eventyrbøker til mini til jul:).
 
Vi ønsket oss mest bruksting. Han fikk tripp trapp stol med baby setet, voksi pose, leker, ulltøy, gåbil, tursekk, spise sett i både plast og porselen. Fikk også noe typiske dåpsgaver som sparebøsser, smykke og tallerken.
 
Ønsket oss ingenting spesielt, men fikk penger, bøker, dåpseffekter og bamser :) fint med litt av alt :)
 
Vi ønska oss tripp trapp stol, bøker, penger til babysvøm og litt smykker (gutt) ihvertfall.
 
Penger
Smykker
Barneservise
Kaj Boyesen figurer
Bøker
 
Han fikk vel 7+ sparebøsser. Hun fikk like mange hjertesmykker...
 
Han fikk vel 7+ sparebøsser. Hun fikk like mange hjertesmykker...

Det var kanskje litt for mye av hver? ;)
Regner med du fikk byttet til noe dere likte da
 
Brutter og dem ønsket seg pulk til turer i skog og mark til minsten.


Vi hadde ingen ønsker. Har av alle slag.
 
Vi ønsket oss ikke smykker eller bøker.

Men ønsket oss:

Lekegrind
Lillelam ulldresser
Sånn fancy bil
Noen treleker
Saueskinn
Gyngestol
Penger.
 
Sølvramme med navn og dåpsdato.
Hjemmestrikka klær.
Gåvogn.
Bæremeis.
Babysvømmekurs.
Skinntøfler.
Slipsnål.
Penger.
Kunst.
Barneservise med barnets navn.
Dukke og dukkevogn.
Frukttre.
 
Vi ønsket oss praktiske ting som mini kunne bruke, altså ikkje sånne (i mine øyne) tulleting som boks til å ha første tann i ol..
Og vi fikk masse fint, kjempe fin gåbil,bøker,barne bestikk,Bhg sekk,gyngehest,penger og mer som eg ikkje husker på stående fot ;)
 
Back
Topp