Ønsker et mirakel til!

RedBushTea

Glad i forumet!
Jeg har allerede vært her for et par år siden og har hatt en dagbok. Men nå tenkte jeg å begynn en ny igjen.
Vi fikk et barn i 2015 etter ca. 4 år med prøving. Vi ble gravid mens jeg gikk på nesespray for vårt fjerde forsøk. :happy:
Jeg har aldri tenkt at jeg vil et barn til, men ifjor ble jeg gravid to ganger uplanlagt og mistet jeg begge gangene. Tanken satt litt i bakhodet og i det siste ble mye diskusjon med min mann om å prøve igjen. Det tok langt tid men han er på bane
Jeg hadde time hos Hausken forrige uke og han var positivt. Da fikk jeg resept og alt informasjon og idag begyte jeg med progynova. Jeg skal bruke den i 7 dager og venter på mens etterpå. Håper veien blir ikke like langt denne gangen. Jeg er jo snart 38 år gammel...
Jeg er så redd men veldig spent samtidig. Fingers crossed!
 
Så spennende[emoji4] Håper veien til søsken ikke blir så alt for lang[emoji4][emoji173]
 
Så spennende!
Hva er progynova for ?
Jeg følger gjerne, håper såklart det ikke er så lenge du blir her!
 
Så spennende at det blir forsøk på søsken! Håper ikke veien blir så lang[emoji173]️

Gleder meg til å følge deg[emoji173]️
 
Så spennende!
Hva er progynova for ?
Jeg følger gjerne, håper såklart det ikke er så lenge du blir her!
Takk for gode ønsker!
Det står i papirene at progynova gjøre at follikene skal vokser jevnt når jeg begynner med sprøyter. Så vi får se om det blir slikt.
På kort protokoll i forrige forsøkene hadde jeg utrolig ujevne folliker, litt bedre med lang protokoll.
 
Takk for gode ønsker!
Det står i papirene at progynova gjøre at follikene skal vokser jevnt når jeg begynner med sprøyter. Så vi får se om det blir slikt.
På kort protokoll i forrige forsøkene hadde jeg utrolig ujevne folliker, litt bedre med lang protokoll.
Åh, da skjønner jeg. Så håper jeg at lang protokoll gjør susen! Så nå ringer du inn mens og så er det good to go ? :D

Skal de prøve ulike medisiner ifht videre forløp også da ?:happy:
 
Spennene! Krysser fingrene.
 
Åh, da skjønner jeg. Så håper jeg at lang protokoll gjør susen! Så nå ringer du inn mens og så er det good to go ? :D

Skal de prøve ulike medisiner ifht videre forløp også da ?:happy:
Det blir på en måte kort protokoll igjen men vi prøver Progynova fra syklus dag 20. Jeg har begynt nå på søndag og den skal tas for 7 dager. Da er det bare vente på mens før jeg begynne med sprøyter. De har faktisk samme opplegg som før og derfor er jeg litt skeptisk hvordan den skal fungere. De mener at jeg har blitt gravid flere ganger på egen hånd og det er sannsynligvis noe med implantasjon. Legen mente at kanskje behandlingen irritere livmoren og hvis vi har gode embryoer, kanskje bør fryses og settes inn i naturlig syklus. Så vi får se når den tiden nærmere seg....
 
Det blir på en måte kort protokoll igjen men vi prøver Progynova fra syklus dag 20. Jeg har begynt nå på søndag og den skal tas for 7 dager. Da er det bare vente på mens før jeg begynne med sprøyter. De har faktisk samme opplegg som før og derfor er jeg litt skeptisk hvordan den skal fungere. De mener at jeg har blitt gravid flere ganger på egen hånd og det er sannsynligvis noe med implantasjon. Legen mente at kanskje behandlingen irritere livmoren og hvis vi har gode embryoer, kanskje bør fryses og settes inn i naturlig syklus. Så vi får se når den tiden nærmere seg....
Akkurat, litt blandende følelser, eller skepsis det er forståelig.. Håper de har rett da.

Hvorfor skal behandlingen irritere livmoren?

Hva tenker dere om evt innsett i naturlig syklus da ?:happy:
 
Akkurat, litt blandende følelser, eller skepsis det er forståelig.. Håper de har rett da.

Hvorfor skal behandlingen irritere livmoren?

Hva tenker dere om evt innsett i naturlig syklus da ?:happy:
Det er en stor belastning for kroppen og jeg er faktisk enig. Etter hvert eneste uttak, hadde jeg en følelse at jeg vil bare slappe av i noen uker. Og gitt at vi ble naturlig gravid, det kan være en riktig hypotese :) Det er som jo mer tvinger man kroppen og jo mer blir den sta, som et barn :p
Vi får se om det blir noe gode embryoer som kan fryses. Ellers har vi ikke muligheten.
 
Det er en stor belastning for kroppen og jeg er faktisk enig. Etter hvert eneste uttak, hadde jeg en følelse at jeg vil bare slappe av i noen uker. Og gitt at vi ble naturlig gravid, det kan være en riktig hypotese :) Det er som jo mer tvinger man kroppen og jo mer blir den sta, som et barn :p
Vi får se om det blir noe gode embryoer som kan fryses. Ellers har vi ikke muligheten.
Det blir spennende å følge deg da!

Ja kroppen den er ikke lett å forstå alltid , og gjør som regel det den vil og det å slappe av er nok en nøkkel i dette her gamet!:)
 
Så spennende at dere har bestemt dere for å prøve igjen! Masse lykke til med forsøk, håper veien mot et barn til blir kort:Heartred
 
Så spennende at dere har bestemt dere for å prøve igjen! Masse lykke til med forsøk, håper veien mot et barn til blir kort:Heartred

Tusen takk! Både jeg og mannen er litt stresset om hvordan livet blir med barn nr 2. Men vi håper begge to at det går raskere denne gangen. :)
 
Dag 3 på Progynova. Har ikke følt noe bivirkningen enda. Så håper at det forsetter sånn :)
I går kveld hadde vi en diskusjon med mannen. Vi ble enig at denne gangen kommer til å bli bare tre forsøk og om det ikke går, da går det ikke. På en måte er det bra å ha et mål, og på andre siden blir jo mye forventninger, håp og press. Jeg vet at han har rett, vi har jo et nydelig barn som trenger omsorg og oppmerksomhet. Men likevel...
Any ways, nå blir det snart lang helg og vi skal til hyttetur med noen venner. Det blir koselig. Jeg må kjøpe å ta med medisiner i tilfelle mensen kommer tidligere enn forventet. Venter mens på søndag eller mandag og da er vi i gang igjen :D
 
Dag 3 på Progynova. Har ikke følt noe bivirkningen enda. Så håper at det forsetter sånn :)
I går kveld hadde vi en diskusjon med mannen. Vi ble enig at denne gangen kommer til å bli bare tre forsøk og om det ikke går, da går det ikke. På en måte er det bra å ha et mål, og på andre siden blir jo mye forventninger, håp og press. Jeg vet at han har rett, vi har jo et nydelig barn som trenger omsorg og oppmerksomhet. Men likevel...
Any ways, nå blir det snart lang helg og vi skal til hyttetur med noen venner. Det blir koselig. Jeg må kjøpe å ta med medisiner i tilfelle mensen kommer tidligere enn forventet. Venter mens på søndag eller mandag og da er vi i gang igjen :D

Så bra at dere har satt dere mål og noen rammer for prosessen! Det blir kanskje mer press og forventninger, men det skaper også en viss forutsigbarhet rundt det hele!

Kos dere masse på hyttetur, og håper bivirkninger holder seg unna[emoji7]
 
Så bra at dere har satt dere mål og noen rammer for prosessen! Det blir kanskje mer press og forventninger, men det skaper også en viss forutsigbarhet rundt det hele!

Kos dere masse på hyttetur, og håper bivirkninger holder seg unna[emoji7]
Takk! Det håper jeg også.
 
Idag kjøpte jeg første del av medisinene. Jeg fikk sjokk da skulle jeg betale [emoji15] jeg hadde glemt hvor dyrt disse medisinene er. Håper det kommer et barn ut av det.[emoji4]
 
Mensen kom en dag for tidlig [emoji12] heldigvis hadde jeg tatt med medisinene på hytte og kunne starte. Da ble første sprøytene satt i går. Idag blir dag nr 2. Jeg skal på kontroll dag 9 men da faller på søndag og mandagen er jo stengt. Så lurer nå litt om hvordan de planlegger. Jeg skal ringe klinikken og avtale videre....
 
Back
Topp