Ønsker du smertelindring under fødselen?

Egentlig vil jeg ikke ha annet enn varmt vann i badekar.
Sist hadde jeg lystgass, og jeg føler at den gjorde meg så "borte" psykisk, jeg følte at jeg ikke fikk med hva som skjedde, hva som ble sagt eller gjort, men likevel husker jeg smertene veldig godt. Så lystgass virket egentlig ikke så godt for meg. Jeg skal ikke ha det denne gangen.
 
Tar det som det kommer. Sist svimte jeg nesten av lystgass og ble dødskvalm. Hadde brukt vann lenge men grunnet vena cava syndrom fikk jeg ikke fult utbytte av det. Fikk derfor epidural..

Åpent sinn er viktigere for meg enn å ha forhåndsbestemt meg. [emoji6]
 
Skal dere skrive det ned i fødebrevet?
Har dere kontroll på hva sykehuset tilbyr?
 
Skal skrive fødebrev denne gangen også,da jeg følte det hjalp veldig å ha skrevet ned tanker og ønsker rundt fødselen sist...føler meg veldig avhengig av vann som smertelindring denne gang også, så skal lage en «fødselsplan» med jordmor også med tanke på sykehuset her kun har 2 fødekar!
 
Syns det er vanskelig å planlegge slikt, ingen fødsler er like! Sist hadde jeg epidural og lystgass gjennom fødselen, hva som skjer denne gang gjenstår å se :happy:
 
ønsker badekar. :D
Har hatt to naturlige fødsler uten noe, men ønsker å prøve badekar :)
 
Regner med jeg vil ha lystgass og epidural. Hadde hvertfall det sist. Men det er så langt frem i tid, at jeg har ikke tenkt så mye på det ennå.
 
prøvde lystgass med hu første i to drag å ble drit kvalm,så d var ikke aktuelt [emoji23] siste kom med haste ks,så ble full narkose. Så jeg tar alt som kommer med nr 4,men I utgangspunktet har jeg ikke tenkt å ta noe.epidural er uaktuelt uansett hvor vondt jeg har [emoji85]
 
Ja, det ønsker jeg selvfølgelig. Men ønsker ikke epidural denne gangen,så håper jeg kan unngå det.
 
Hadde ikke noe smertelindring sist så håper jeg ikke trenger det denne gangen heller [emoji4] men må man så må man, føler ikke noe skam om jeg tyr til noe.
 
Det er en liten mulighet å bli lam av epidural, den risikoen ønsker jeg ikke ta :smiley-ashamed008 selvom den er liten. Så vil prøve å klare meg uten den iallefall

Tenkte vannfødsel om badekaret er ledig i Tønsberg når jeg skal føde vil jeg kanskje prøve det :)
 
Jeg tar det som det kommer. Jeg har ikke noe voldsomt behov for å føde "naturlig", altså uten smertestillende. Har jeg mer vondt enn jeg føler jeg takler, tar jeg imot det dopet de tilbyr meg. Men jeg vil prøve så lenge som mulig uten, både for å unngå at jeg/baby blir nedsløvet, og for å unngå at fødselen trekker unødig lenge ut pga en epidural som reduserer effekten av riene. Men altså, det er ikke noe nederlag for meg om jeg må ty til alt de har av smertelindring.

Jeg kommer nok til å ta opp i fødebrevet at jeg ønsker at smertestillende skal være tilgjengelig i det jeg ønsker det.. Jeg vet det nok ikke går, at man må vente på anestesilege ved epidural, men jeg vil ihvertfall uttrykke min bekymring for å oppleve det samme som en venninne som fødte på samme sykehus opplevde. Hun tagg og ba om smertestillende i over et par timer før hun endelig fikk hjelp, og hun opplevde det som traumatiserende at ingen hjalp henne og hun ikke følte seg hørt eller ivaretatt. Så det vil jeg helst ikke oppleve.
 
Ønsker basseng, om jeg får lov denne gang. Rakk det ikke sist gang, men skulle få det.

Hadde ingen smertelindring annet enn en Cola flaske med varmt vann i ryggen under åpningsrier. Eneste jeg vil nå er basseng, men jeg vet jo aldri før jeg er midt oppi det.
 
Mine fødsler har tatt 4 og 5 timer fra første rie. Så rekker svært lite egentlig. Lystgass begge gangene som jeg kastet bort begge gangene. Ellers er varme kompress helt gull! Men jeg tar det som det kommer. Ber alltid om epidural 20 min før ungen er ute
 
Har i utgangspunktet ikke lyst på annet en lystgass eller vann.. men måtte skrike ut etter epidural sist gang bare 3-4 timer etter ankomst på sykehuset [emoji23][emoji85].. selvom jeg tror jeg vil takle det bedre neste gang, har jeg en idé om at jeg skriker det ut igjen. Syns forrige fødsel var det verste jeg har opplevd (sånn sett bort ifra resultatet), så blir det likt blir det heeelt klart epidural. [emoji1316] halleluja!
 
Epidural [emoji173]️ jeg dør uten! Og lystgass
 
Har ingen bestemte ønsker sånn sett, tar det som det kommer i samarbeid med jordmor, det funket bra sist hvertfall :)
 
Jeg tar det som det kommer, hadde ikke sist gang og det var en lang fødsel (spurte etter det, men da var jeg vist for langt på vei :p) Kommer nok til å prøve uten denne gangen og :)

Jeg gav klar beskjed til mannen og JM at jeg ville ikke at de skulle stakkre meg under fødselen (type, ååå, stakkars deg).
Trenger jo ikkje noen andre for å synes synd på meg når jeg egentlig trenger oppmuntring... :p
 
Back
Topp