Ønsker du smertelindring under fødselen?

M

Moderator Tone

Guest
Har du tenkt på hvilken smertelindring du vil ha?
 
Hvis det er behov for det så ønsker jeg det ja. Spiller ingen rolle hva bare det funker.
 
Jeg håper på en fødsel med akupunktur, vannbad og lystgass men er absolutt åpen for epidural dersom behovet er der. Er førstegangsfødende så vet jo ikke helt hva jeg skal begi meg ut på;)
 
Tror nok det blir smertelindrende ja, har null smerte terskel etter første fødsel og 12 t med rier og en time med press rier- aldri mer igjen hahaha:p

Satser på epiduralen men får se det litt mer an hva jeg tenker å føler når det nærmer seg men ønsker ikke naturlig fødsel igjen!! Positive var at jeg ikke måtte sy annet enn pynteting og selve fødselen gikk kjempe fint for barnet, og healingen nedentil etter men fikk også løs bekkenring som gjorde at jeg ikke kunne gå mer enn et par meter på nesten to mnd...

Fødsel kan ikke planlegges (som regel) så såklart er det bra og gjøre seg noen tanker og ønsker,men det kan fort ende helt stikk motsatt:p
 
Jeg håper på fødsel i vann. Jeg har født 2 barn tidligere. Begge styrtfødsler uten smertelindring. Siste ble født i vann, det var helt supert
 
Ingenting. Pleier å gå så fort at jeg rekker ikke noe likevel.
Pleier å være ferdig veldig kort tid etter jeg når 4-5 hm..
 
Brukte akupunktur og lå i badekar sist gang. Har en følelse om at det kommer til å gå rimelig kjapt denne gang, men håper jeg får tid til det samme denne gang.
 
Er ikke redd for fødsel med unntak av epidural og KS. Slipper jeg de to er jeg lykkelig :) Førstegangs så det blir spennende å se om jeg tilslutt endrer mening om epiduralen..
 
Siden vi opprinnelig planlegger hjemmefødsel blir det kun vann som smertelindring. Skulle det bli sykehus fødsel allikevel så er jo lystgassen en fantastisk oppfinnelse. [emoji4]
 
Prekestol og deretter lystgass! Bevegelse funker knall for meg. Ligger jeg stille kommer riene sjeldnere men sterkere, hvilket er uutholdelig. Beveger jeg meg, kommer riene oftere men er ikke så vonde. Prekestol gjør det lettere å bevege seg og takle riene på slutten. Under fødsel er lystgass tingen for meg :D
 
Fikk epidural med første, og har egentlig lyst på det igjen. Men brukte 1 t og 20 min fra 4-10 cm med nr 1, så hvis det kommer til å gå enda raskere denne gangen frykter jeg at det ikke blir tid til særlig smertelindring. I følge jordmor hadde jeg så vidt effekt av den epiduralen før det var over sist, men for meg føltes det som jeg kom til himmelen den tida den hjalp :p Skremmer meg litt at jeg kanskje ikke rekker det denne gangen :wideyed:
 
Jeg skal definitivt skrive at jeg vil ha epidural. Sist ble jeg satt igang og jeg har hørt at det oppleves mer intenst. Synes det var helt forferdelig å ikke ha noe pause mellom riene, så når epiduralen kom var jeg mer fornøyd enn jeg noen sinne har vært.. haha.
 
Hadde lystgass og badekar sist. Denne gangen er jeg åpen for epidural, om det blir tid til det:p Følte selv jeg taklet dårlig smerten de siste 8-10 cm sist...Følte meg også "snytt" som måtte sy med spinalbedøvelse etter fødsel sist - så var lam fra livet og ned i 8-10 timer etter operasjonen - da kunne jeg likeså godt hatt mindre vondt under fødselen også om jeg likevel ble sengeliggende:cool: Mistenker at jeg ikke rekker det, da det gikk fort fra 5-10 cm sist. Foreløpig har jeg også morkaken foran livmormunnen, så om den ikke flytter seg opp så blir det KS.
 
Vil ha all smertelindring jeg kan få. :sad015 Og det kommer fra meg som ikke en gang har tatt så mye som en Paracet i løpet av dette svangerskapet!
 
Syns både epidural og disse sprøytene etc. virker ille, har vel også litt fødselsangst men utsetter å tenke på det noen uker til [emoji23]
 
Skal dere skrive det ned i fødebrevet hva dere ønsker?
Har dere kontroll på hva sykehuset kan tilby?
 
Jeg har rett og slett ikke peiling, tror bare jeg må høre på hva jordmor anbefaler meg! :)
 
Back
Topp