Ønskeliste til bryllup

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Hvordan gjorde dere det med ønskeliste?
Og er det akseptert at man blant annet ønsker seg penger til oppussing? Eller vil det være frekt?
:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Me hadde ønskeliste hos Tilbords og Kitchn. Og så ønskte me oss pengar til bryllupsreise. I tillegg til friluftslivsutstyr. Ingen som kommenterte det. Og kjenner mange som har ønskt seg pengar. Både til spesifikke ting, og generelt:-)

Mange som ønsker seg penger:) Som en venninne av meg så fint sa det... det er begrensa hvor mange kakefat jeg har plass til i skapet

Vi ønsket oss penger for å spare opp til noe vi virkelig ønsket oss :)

Om det er frekt eller ikke, kommer vel an på ordlyden når man svarer..
Høres ikke så bra ut hvis man svarer:
"bryllup er så dyrt, at vi ønsker oss penger" - da høres det bare ut som dere vil finansiere bryllupet gjennom gavene..

men sier man:
"vi ønsker å spare opp til å kjøpe nytt kjøkken, til å kjøpe badestamp +++" så er det noe konkret man vil bruke pengene til!

Vi fikk ingen sure miner :) vi sa også bare at vi ikke har noen særlig interesse av å samle på servise, men at vi vi virkelig ønsket oss noe konkret. :)

Vi opprettet en bryllupskonto som folk kunne sette penge gaver innpå, og som vi satte inn det vi fikk i cash i tillegg. Brukte pengene til egenkapital på huset :) La også ut ønskelister på kitchen, tilbords osv for det er alltid noen som ønsker å gi en konkret gave i stede for penger. Med ønskelister i butikkene får du vertfall noe du ønsker deg ;)

Vi ønsker oss penger ja, i tillegg til at vi har opprettet en ønskeliste på "mine gavelister". Der kan vi skrive noen ord om ting vi ønsker oss, og legge ut linker til hvor vi vet det selges billigst f.eks.
Vi ønsker oss blant annet servise, påfyll til hardangerbestikket vårt, kjøkkenmaskin, stavmikser, og diverse til huset, samt penger.

Eg var i eit brudlaup der dei hadde oppretta si eiga internettside. På denne sida hadde dei eit par ynskjer, (reise, bestikk, oppussing...) og kontonr til kvar kategori.
Kjempelurt! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Trur det er helt normalt å ønske seg penger til noe :)

Vi benyttet sjansen til å ønske oss ordentlig servise og serveringsfat samt litt andre ting fra tilbords og glassmagasinet. Men vi ønsket oss også gavekort fra Visa og Ikea. Det blir stadig mer vanlig både å ønske og gi penger, spesielt siden mange er mer etablerte før de gifter seg. Synes det er helt greit, spesielt om man har spesifikke planer for dem, som oppussing, reise eller dyrt utstyr :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Vi ønsket oss bl.a. Penger :-) Fikk ikke noen kommentarer på det :-)

Syns det er ok å ønske seg penger, men ikke BARE det.. Mange som liker svært dårlig å gi penger, at det blir veldig upersonlig

Me har oppretta bryllups webside, og der har me tre hovedønsker. Det første er pengebidrag til ny seng, det andre er bidrag til familieferie.
Og det tredje er link til ei gaveliste på tilbords:) Me har skrevet inn kontonummer der evt bidrag kan settast inn, slik at me unngår at det er mykje kontantar i omløp:) Trur ikkje nokon syns dette er frekt.

Helt ok å ønske seg penger til et spesielt formål :) Vi skrev at vi ønsket oss penger for å kunne realisere vår drøm om en roadtrip i California. Ønsket gjerne øremerkede penger med tips til hva vi skulle gjøre på reisen. Dette var en knallsuksess, og vi fikk gjennomført reisen året etter at vi giftet oss. Hadde selvsagt alle pengene på en sparekonto inntil vi skulle reise, og vi fikk gjort mange morsomme ting som vi kanskje ikke hadde tenkt på selv.

Vi ønsket oss nesten ingenting fra kjøkkenbutikkene (men hadde obligatoriske ønskelister hos Tilbords, Illums Bolighus og Kitch'n med noen få ting for de som syns det er det enkleste). Men vi kommenterte på bryllupssiden vår (hvor vi la ut egen ønskeliste) at vi har jo "alt" og at vi derfor ønsker oss litt andre ting. Det vi ønsket oss var følgende:

- Reisegavekort fra Star Tour (det var smart å spesifisere én aktør, så kunne vi bruke alt samtidig. Dette finansierte hele sommerferien vår med storebror mens jeg gikk gravid med lillebror)
- Penger til veldedighet
- Generelt opplevelser sammen (fikk blant annet gavekort på spa, Latter og Maaemo - så nå har vi mange herlige dater å se fram til!)

Og det beste: Vi satt ikke der med et tonn av servise å fylle opp leiligheten med etterpå, hehe:)

Jeg ga gavekort fra elkjøp da bruden ønsket det.. jeg så ikke det som noe problem :) Jeg tror ikke jeg gidder å ønske meg så sykt mye fra glassmagasin/tilbords egentlig :p kanskje heller penger bare el bryllupsreisa el no :p men tviler overhode på att jeg kommer til å gifte meg noen gang! :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Synes det er helt greit å ønske seg penger til noe spesifik. Selv synes jeg at det er fint å gi gaver som folk har bruk for, og som blir satt pris på. Vi gifta oss i fjor sommer. Da hadde vi en ønskeliste på tilbords, har et finservise vi sammler på der og det er relativt dyrt + noen andre småting :) Så ønsket vi oss penger til blant annet ny vedovn. Fikk masse penger og fikk ordnet flere ting i huset enn hva vi hadde regnet med :)

Lurt å ha ønskeliste en plass uansett, så slipper dere få masse ting dere ikke vil ha i det hele tatt, slipper bytting og evt tilgodelapper man ikke får brukt...

Vi var godt etablert og ønsket oss veldig lite. Så penger til eventyrlig bryllupsreise, gavekort hos en kunstner og nye hagemøbler var det vi ønsket oss. Itillegg ønsket vi sølvtøy og noen champagneglass. Det var alt. noen syntes listen var liten, men da trengte dem strengt talt ikke å gi noe.

Back
Topp