Ønskebarn ❤️

HJELP!!! Hva skal man gjøre? Jeg er i jobb og har teoretisk sett en 8 - 16 jobb men med pålagt overtid. Dvs at det er overtid omtrent hver uke. Både ettermiddag, kveld og helg samt at vi lå påregne reising. Både planlagt men og akutt. Trives veldig godt men med 300 timer overtid som er utbetalt samt ett par uker med opptjent avspasering per år tar det på. Jeg søkte, litt på gøy, ny jobb i påsken og i dag fikk jeg en telefon om at jeg var valgt ut til jobbintervju. Det er tirsdag neste uke. Det er en 8 - 1530 jobb med overtid ca en gang i året. Ingen reising, ingen akutte spennende ting men mer stabilt og ikke så stort arbeidspress. Leder på jobben jeg skal på intervju på er naboen min, men ikke noen man omgås. Vi er på hils. Jeg er nå i trimester to og lurer jo fælt på følgende:

om jeg skal si på intervju at jeg er gravid?

Om man hadde blitt tilbudt jobben, ville dere takket ja? Samme tariffavtale og lønn men mister ca kr 100.000,- i overtidsbetaling.

Hva skal man gjøre? Ble plutselig veldig usikker, utrolig nervøs og litt uttafor her [emoji23]
 
Oisann! Ja, skjønner dilemmaet.

Den andre jobben høres jo bedre ut i forhold til livet med småbarn etterhvert. Kan bli klønete med overtid og masse reiser når du har en smårolling, hvis ikke far har en mer stabil arbeidstid da.
Og så spørs det om du heller vil ha 100.000kr mer i lønn årlig, eller mer tid til familien.
Hvis det var så enkelt at en bare kunne velge så ville jeg nok valgt jobb nr 2 nå som du skal ha barn (jobb 1 høres mer spennende ut da [emoji6]).

Jeg ville kanskje dratt på intervju med åpent sinn og følt litt på det mens jeg var der. Er skummelt å avsløre graviditet på jobbintervju siden du fort kan miste sjansen pga nettopp dette. Men litt kleint å "lyve" til naboen også.

Vanskelig valg [emoji53] Lykke til! [emoji5]
 
Oisann! Ja, skjønner dilemmaet.

Den andre jobben høres jo bedre ut i forhold til livet med småbarn etterhvert. Kan bli klønete med overtid og masse reiser når du har en smårolling, hvis ikke far har en mer stabil arbeidstid da.
Og så spørs det om du heller vil ha 100.000kr mer i lønn årlig, eller mer tid til familien.
Hvis det var så enkelt at en bare kunne velge så ville jeg nok valgt jobb nr 2 nå som du skal ha barn (jobb 1 høres mer spennende ut da [emoji6]).

Jeg ville kanskje dratt på intervju med åpent sinn og følt litt på det mens jeg var der. Er skummelt å avsløre graviditet på jobbintervju siden du fort kan miste sjansen pga nettopp dette. Men litt kleint å "lyve" til naboen også.

Vanskelig valg [emoji53] Lykke til! [emoji5]
Ja den høres bedre ut. Og har jobbet innenfor det for mange år siden og det er spennende og man møtet mange mennesker. Den andre er utrolig spennende, frustrerende og interessant. Reising, rettsaker, akutte situasjoner med mer. Og 100000 er en del når man er ansatt i kommunal sektor, ikke de best betalte jobbene i utgangspunktet. Men penger er ikke alt her i livet. Et barn krever sitt og har store behov og det kommer først av alt.

Begynner å synes at man er gravid, selvom jeg bare er i uke 14. 15+1 når intervjuet er. Fagforbund vil å være representert ved intervju, samt leder, avd leder og mulig tillitsvalgte, så det å avsløre skal teoretisk sett ikke gjøre noe men redd for at det uansett, indirekte, vil forhindre ansettelse. Og med 3 mnd oppsigelse så er ansettelsen svært nært termin.

Huff. Ikke lett...
 
Kjenn på magefølelsen, og ta det derifra [emoji4] hvis de virkelig vil ha deg,så ventet de [emoji4]
 
Vanskelig valg...
Du kan jo prøve å sette opp en pro/con liste sammen med mannen din. Så blir kanskje valget enklere? Men det finnes aldri en fasit når det gjelder slikt som dette...
Lykke til, uansett hva du velger [emoji5] Høres ut som to veldig spennende jobber begge to
 
Back
Topp