Ønskebarn ❤️

Oki. Så bra [emoji106] gleder meg til den kommer [emoji5]️ når kjente du spark og bevegelse?
Ca fra uke 15. Svakt bare. Nå kjenner jeg ganske ofte, opptil mange ganger i timen innimellom. Det er fantastisk! [emoji173]
 
Da har jeg fått innkalling til sykehuset. Regner meg det er tul innkalling men står ikke noe på brevet. Men uansett, timen er når jeg er nøyaktig 18 uker på vei. Gleder meg og Gruer meg. Vet ikke om samboeren blir med da det kun er jeg som Får dekket flybillett. Eller kanskje vi tar enn langhelg i Tromsø hvis vi får noen til å passe bikkja [emoji5]️ 7 timer i bil en vei kjører jeg gledelig for å komme til en plass som har indisk restaurant og utvalg av gravidklær [emoji23]
 
Da har jeg fått innkalling til sykehuset. Regner meg det er tul innkalling men står ikke noe på brevet. Men uansett, timen er når jeg er nøyaktig 18 uker på vei. Gleder meg og Gruer meg. Vet ikke om samboeren blir med da det kun er jeg som Får dekket flybillett. Eller kanskje vi tar enn langhelg i Tromsø hvis vi får noen til å passe bikkja [emoji5]️ 7 timer i bil en vei kjører jeg gledelig for å komme til en plass som har indisk restaurant og utvalg av gravidklær [emoji23]

Hvis det er i uke 18 vil jeg tro det er ordinær ultralyd (OUL) du skal på
 
fe675bb9d498be25880540aff119b861.jpg
måtte kjøleskapet aldri gå tom for apelsiner. Mmmm [emoji3]
 
Begynte å blø nå, og smerter på venstre side i magen og under ribbeina.huff.redd. Men fikk heldigvis time hos jordmor. På vei ut døren og dit nå. Håper det ikke er noe galt med lille [emoji173]️
 
Lykke til [emoji171] Bra du skal til jordmor. Det går nok bra skal du se [emoji92]
 
Oi Oi Oi. Vi bestemte oss tidligere i uken for å si det til hans foreldre i dag. Vi tok på oss turklær, tok bikkja med og gikk hjem til dem i et nydelig solvær. De bydde oss etterhvert på middag og tiden gikk. Men klarte vi å fortelle det? NEI [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] hvordan sier man det? Hei jeg er gravid? Når passer det å si det i en samtale? Huff [emoji23] snakk om å utsette og utsette. De ser det vel ordentlig om noen uker [emoji23]
 
Oi Oi Oi. Vi bestemte oss tidligere i uken for å si det til hans foreldre i dag. Vi tok på oss turklær, tok bikkja med og gikk hjem til dem i et nydelig solvær. De bydde oss etterhvert på middag og tiden gikk. Men klarte vi å fortelle det? NEI [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] hvordan sier man det? Hei jeg er gravid? Når passer det å si det i en samtale? Huff [emoji23] snakk om å utsette og utsette. De ser det vel ordentlig om noen uker [emoji23]

Hehe! [emoji28] ser det for meg!
Kanskje det er lettere å ta med en strikkebok for babyklær og gi den i gave til svigermor (hvis hun strikker), så tar de kanskje hintet og spør dere og dere kan si "ja" [emoji6] eller en utskrift av ultralydbilder når du har det. Tror vi må gjøre noe sånt, for å si det rett ut er sykt vanskelig [emoji38]
 
Hehe! [emoji28] ser det for meg!
Kanskje det er lettere å ta med en strikkebok for babyklær og gi den i gave til svigermor (hvis hun strikker), så tar de kanskje hintet og spør dere og dere kan si "ja" [emoji6] eller en utskrift av ultralydbilder når du har det. Tror vi må gjøre noe sånt, for å si det rett ut er sykt vanskelig [emoji38]

Hun holder på å strikke til tantungen sin som venter ei litta jente i mai. Men det var et godt tips, skal se om jeg finner en bra oppskrift å ta med til henne. Har ul bilder fra uke 7 og 10. De neste får vi i slutten av mai.

Enig, det å si det rett ut er alt for vanskelig. Har Ikke klart å si det til min pappa ennå heller. Morsan vet men hun sier ikke noe før jeg har sagt det er greit. Heldigvis. Har vurdert å ta Et bilde av bikkja med et skilt hvor det står at han skal bli storebror. Bare for å slippe telefonsamtalen hvor man prøver Og prøver å fortelle [emoji23]
 
Endelig i uke 13 og første halve dag tilbake i jobb etter lang tids sykemelding. Vel, kun 20% fordelt på to dager. Både fint, rart og slitsomt.

Med utbrenthet, flere ivf forsøk, mye trening, fjellturer, masterstudiet og en jobb med mye pålagt overtid og høy grad av stress og press er ikke hverdagen alltid like grei.

Vet det omtrent er et skjellsord å si at man er Utbrent, og har pådratt seg et utmattelses syndrom, men føler det er viktig å sette ord på det. Både for egen fremdrift og helse men og for å være med å fjerne tabu vedrørende det. Man er sjuk, man er ikke lat. Hverdagen blir tung og de minste gjøremål virker uoverkommelige. Mye hvile, restitusjon og gåturer hjelper på.

Ivf forsøk er en stor påkjenning både fysisk og psykisk og var nok for min del det som fikk meg til "å møte veggen" når jeg gjorde det. Hadde man ikke vært innenfor ivf ville det kanskje holdt et par måneder til før det skjedde helt og holdent. Så det var kun et spm om tid.

Jeg er blitt bevist energibesparing og egen helse. Jeg er blitt bevis at man ikke kan kjøre på på høyeste gir hele tiden. Ennå mer bevist har jeg blitt i forhold til mye stress under. Ivf.

Ønsker å si litt om dette da man ofte kan oppleve at samfunnet forventer det perfekte, det normale, det a4. Man er der selvom man ikke er der. Hva er normalt? Finne sin egen balanse og engen harmoni vil jeg tørre å påstå er det viktigste for egen livskvalitet og helse.

Dette ble et langt innlegg om et tema utenfor prøving og svangerskap, men tror det er viktig å snakke om det uansett. [emoji3]
 
Såååååå sliten etter nok en halv dag på jobb. Uten søvn på nettene går ikke dagene på skinner. Bv på mobilen, suits via Netflix og senga [emoji173]️ deilig avslappende og ikke minst når gubben står på kjøkkenet å lager middag etter han har gått tur med bikkja. Noen ganger er det helt greit å ikke klare alt [emoji109][emoji5]️
 
Angelsound kom i posten i dag. Ivrig etter å prøve den, men, hørte mye lyder, men om det at hjertet, nei det vet jeg ikke. Er det noen som kan beskrive hvordan det høres ut?
 
Angelsound kom i posten i dag. Ivrig etter å prøve den, men, hørte mye lyder, men om det at hjertet, nei det vet jeg ikke. Er det noen som kan beskrive hvordan det høres ut?

Aner ikke, men høres spennende ut [emoji5]
 
Back
Topp