Dagbok

Takk alle ! Og lykke til til dere som prøver!
 
Gratulerer så mye!! ❤
 
  • Liker
Reactions: TKW
Gratulerer så mye!! Heier på deg og krysser fingrene for at spiren sitter helt til målstreken<3
 
  • Liker
Reactions: TKW
Gratulerer!!! Vel fortjent! Håper det går bra med deg og lille spire og at du endelig får leve drømmen! [emoji173]
 
  • Liker
Reactions: TKW
Gratulerer så mye med en ivf spire!!! Det står stor respekt i at du har gjort det her alene [emoji173] jeg har også blitt gravid med Ivf nå i desember, termin i slutten av august. Krysser fingrene for at spira klorer seg fast [emoji173]
 
  • Liker
Reactions: TKW
4+4. Appen min sier det er 250 dager igjen. Det er jammen mange dager... Enn så lenge føler jeg meg i god form. Litt trøttere enn vanlig, men hverken kvalm eller uvel. Litt vondt i magen til og fra, men ikke skikkelige menssmerter. Og streken på mandag var knallrød, så det går vel fremover! Om 2,5 uke har jeg time til ultralyd, og gleder meg veldig til det. Men det føles rart å sitte på jobb og ikke skulle si noe. De prater i vei om kurs vi kanskje skal melde oss på i mai, og kongresser i USA i sommer, og jeg nikker og smiler og tenker for meg selv at jeg definitivt ikke skal opp i noen flymaskin de neste 8 månedene. Jeg hater å fly.
 
Hei, sneik meg inn her, ble "fanget" av tittelen på dagboka di :) For et spennende prosjekt du har - og så gøy at du er gravid!

Kjenner meg veldig igjen i den litt uvirkelige følelsen når man vet selv, men ikke har fortalt noen, og hele tiden "måler tid" i forhold til graviditeten når andre snakker om noe frem i tid (fra forrige graviditet, altså, jeg er ikke gravid nå).

Masse lykke til, håper jeg får lov til å følge med på "deg" underveis :)
 
  • Liker
Reactions: TKW
En uke senere, 5+4. Det går ulidelig sakte?! Det er lange dager på jobb for tiden, ofte 8-20. Og nå har kvalmen meldt seg. Men den er ikke sånn som jeg trodde den skulle være, det er mer et generelt ubehag som kommer og går. Jeg spyr ikke, jeg bare kjenner at jeg føler meg uvel etter måltider, og at mat frister veldig lite. Jeg tok en clearbluetest igjen på søndag, 22DPO, og da var den gått fra 1-2 til 2-3. Det var fryktelig stas å se at HCGen øker. Nå er det bare 11 dager til ultralyden, og jeg er spent og nervøs. Jeg håper alt ser normalt ut, og at jeg kan slappe litt mer av. Jeg har aldri kommet så langt som dette før, men jeg vet jo så godt at ingenting er sikkert så tidlig. Men jeg har begynt å glede meg. Det er så mange små ting å glede seg. Å fortelle det på jobb. Til å få kul på magen. Ultralyd. Mammatøy med teite påskrifter. Jeg gleder meg til sommerferie med gravidemage, og til å kjenne at det sparker der inne. 8 måneder til termin i dag, og selv om det er fryktelig lenge til, så har jeg mange små merkedager å glede meg til på veien. Det føles som et eventyr.
 
Nå som jeg er så godt i gang med min "+4" ukentlige oppdatering så får det bli dagbok i dag også. Kan jo være greit å ha noen innlegg å se tilbake på til en senere anledning.
6+4 i dag. Jeg har vondt i magen. Ikke hele tiden, og ikke egentlig menssmerter, men generelt ubehag som kommer og går. Kvalmen kommer i bølger, men jeg spyr ikke. Enda. I går brakk jeg meg da jeg skulle plukke opp etter bikkjene. Det er vel på et vis et godt tegn, at det blir flere og sterkere symptomer? Men jeg liker ikke magesmertene, og kjenner jeg blir nervøs og stressa av det. Jeg skulle ønske jeg kunne vært hjemme fra jobb noen dager, og bare sovet. Men livet stopper jo ikke opp bare fordi jeg er litt halvdårlig i formen.
Ellers må jeg si jeg ler litt av alle nettsidene med kostholdstips for gravide, som lister opp ting man bør spise i første trimester. De har ikke akkurat tatt høyde for svangerskapskvalme i de artiklene? Jeg har ikke lyst på noen ting, og å klare å spise fulle måltider 4 ganger om dagen er ikke mulig. Det går en halv brødskive om gangen. Jeg gleder meg til å komme over i en litt mindre ubehagelig fase.

Og på mandag skal jeg på ultralyd! Jeg håper med hele meg at alt ser bra ut. Kanskje jeg klarer å senke skuldrene litt mer etter å ha sett hjerteslagene.
 
Oi! Herlighet så fantastisk at spiren satt på IVF :Heartred Gratulerer så mye! :D
 
  • Liker
Reactions: TKW
Åh! Så spennende dagbok, SÅ glad det har klaffet for deg! :Heartred:joyful: For et ønsket barn- så heldig spiren er som får deg til mamma :happy:
 
  • Liker
Reactions: TKW
7+4! Det går jo fremover? Det var verdens mest fantastiske opplevelse å se det bittelille hjertet på mandag. Jeg trodde jeg skulle begynne å gråte (jeg griner jo for absolutt alt for tida), men jeg gliste bare fra øre til øre hele resten av dagen. Min lille, store drøm. Alt så bra ut nå, så jeg prøver å slappe litt mer av. Og jeg blir jo bare kvalmere og kvalmere.

Men nå må jeg snart si noe på jobb. Jeg vil så gjerne drøye til de første 12 ukene er passert, men jeg tror ikke det nytter. Jeg er for kvalm og trøtt, og sjefen min legger fremtidsplaner for arbeidsgruppa som involverer reisedøgn til sommeren. Jeg liker ikke å fly i utgangspunktet, så å skulle opp i et fly med gravidemagen føles helt uaktuelt. Og da må jeg jo si noe før jeg blir påmeldt kongresser og billetter bestilles. Jeg gruer meg til å si det til sjefen. Han er en sånn type som gir uttrykk for at de ansatte helst aldri bør være borte, og at graviditet er skikkelig ugreit. Det passer jo ikke for ham at jeg forsvinner hele høsten, det påvirker flyten i gruppa. Men det må han jo bare tåle.
 
8+4. På lørdag våkna jeg og følte meg helt fin. Ikke kvalm, ikke trøtt, akkurat som vanlig. Og da fikk jeg panikk. Jeg har jo følt meg så innmari dårlig alle de andre dagene, og tenkte at nå må det ha gått galt. Men da kvelden kom var kvalmen tilbake i full dur, og i går kveld var første kvelden at jeg ikke fikk sove fordi jeg var så uvel. Bøtte ved sengekanten, og ritzkjeks på kommoden... Men fordi jeg er så stressa har jeg bestilt meg en ekstra UL til uka. Det er kanskje overkill, men jeg trenger å se at det går bra. Jeg orker ikke leve i uvisshet så lenge, jeg vil se at babyen min lever. Det er kanskje flere enn meg som har det sånn? Jeg håper det...

Ellers måtte jeg si det på jobb denne uka. Det gikk bedre enn frykta, så nå kan jeg slappe litt av der. Saccosekk på kontoret, så jeg kan legge meg bakover og hvile litt når jeg må. Og minst mulig lab frem til jeg slutter å spy. Jeg har så mye annet å gjøre at det går greit. Jeg tåler ingen former for ubehagelig lukt. Søpla må ut med en gang det er matrester i den, jeg må dusje flere ganger om dagen, og bytter genser daglig. Føler at alt lukter vondt, og blir fryktelig kvalm av det. Gleder meg til denne fasen er over, og livet blir litt mer normalt en stund.
 
9+4. På tirsdag var jeg hos gynekologen igjen for å få ro på nervene. Det føltes om mulig enda mer fantastisk enn første gang, for nå så jeg jo at det var et lite menneske, med armer og det hele. Han eller hun heter fremdeles bare "Prikken", og skal nok gjøre det helt til termin. Jeg vil ikke vite kjønnet på forhånd. Og allerede nå styrer Prikken det aller meste. Matlyst, søvnbehov, energinivå. Alt er unormalt og rart. Jeg er mye kvalm, og har kasta opp på kveldstid noen dager på rad. Det er verst ved tannpuss, da brekker jeg meg til jeg spyr.

Fastlegen en tur i går, fordi jeg sliter med å holde tempo oppe på jobb. Nå er jeg 50% sykemeldt frem til 1.mars. Det er uaktuelt for meg å ikke jobbe noen ting, jeg har så mange prosjekter som krever kontinuerlig oppfølging. Men da kan jeg i allefall holde litt lavere hastighet uten å få så dårlig samvittighet, og sove litt lenger om morgenen de dagene jeg kjenner at jeg må det. Satser på at kvalmen snart slipper taket. Det må være lov å håpe... Neste store "happening" er svangerskapskontroll i uke 12, og så har jeg en siste tidlig ultralyd i uke 13. Nå føler jeg at tiden går mye raskere enn i starten. Uke 12 er jo like om hjørnet. Det er sprøtt å tenke tilbake nå, på alt som har vært vanskelig tidligere. Nå føles det nesten trygt. Det er 98% sjanse for at det går bra. Det er jo gode odds. Jeg tør liksom å glede meg litt mer, og tillater meg å legge planer. Det er veldig godt <3
 
Så fantastisk det var å lese dagboken din! Helt herlig, jeg kjenner jeg er oppriktig glad på dine vegner! Håper for,en din bedrer seg snart, jeg er 21+0 idag og kvalmen min er nesten helt borte, selv om jeg enda sliter med lukter, matlyst, og diverse matvarer fortsatt ikke går ned :)
Alt er verdt det uansett, man får verdens beste premie på slutten :D
 
Åh, nå har jeg bitt negler og lest dagboka di fra start til slutt. Jeg er sååå glad på dine vegne for at det klaffet så bra med IVF!! Og helt fantastisk at alt så bra ut på UL nr 2 også. Du skal bli mamma, du [emoji173]

Det var litt tilfeldig at jeg kom over dagboka di. Henger ikke så mye på prøverforumet lenger, mest på assistert og terminforum. Men jeg tror jeg vet hvem du er, og det er så stas at det lykkes for deg til slutt også :D [emoji173]
 
Åh, nå har jeg bitt negler og lest dagboka di fra start til slutt. Jeg er sååå glad på dine vegne for at det klaffet så bra med IVF!! Og helt fantastisk at alt så bra ut på UL nr 2 også. Du skal bli mamma, du [emoji173]

Det var litt tilfeldig at jeg kom over dagboka di. Henger ikke så mye på prøverforumet lenger, mest på assistert og terminforum. Men jeg tror jeg vet hvem du er, og det er så stas at det lykkes for deg til slutt også :D [emoji173]

Takk! Da skjønner jeg vel hvem du er og ;) Det er superhemmelig for venner og kjente enda, men det kommer en avsløring om ikke fryktelig lenge - her er nemlig vektøkninga formidabel (selv om jeg bare spyr og bare spiser frukt), så det blir fysisk umulig å skjule det i løpet av den nesten måneden. 3-4 uker, så tar jeg kontroll på nyheten før ryktene går fra meg ;)
 
Takk! Da skjønner jeg vel hvem du er og ;) Det er superhemmelig for venner og kjente enda, men det kommer en avsløring om ikke fryktelig lenge - her er nemlig vektøkninga formidabel (selv om jeg bare spyr og bare spiser frukt), så det blir fysisk umulig å skjule det i løpet av den nesten måneden. 3-4 uker, så tar jeg kontroll på nyheten før ryktene går fra meg ;)

My lips are sealed, så ingen fare :D Forstår godt at du vil drøye det enda litt til. Jeg syntes det var superskummelt å offentliggjøre det ved 12 uker, men det var også veldig koselig da selvfølgelig :) Høres ikke godt ut med den kvalmen da. Du får passe på å få i deg nok væske og be om kvalmestillende hvis det blir for ille!
 
  • Liker
Reactions: TKW
Back
Topp