Dagbok

TKW

Elsker forumet
Assistert-jentene
Septembergull'17
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Redigert
 
Last edited:
Åh, så vondt å høre!

Håper virkelig det klaffer for deg snart! Når blir neste tur?

❤️
 
.
 
Last edited:
Spennende og trist lesning! Det er så utrolig at som du sier, en enkel sak som å bli gravid skal være så sabla vanskelig!! Håper så at babystreken smiler til deg etterhvert! Jeg vet akkurat hvordan du har det i forhold til å ikke lykkes :(

De sier at ivf skal være bedre enn inseminasjon. Klinikken vi var på for å sjekke oss hadde 50% suksess ved ivf. Utrolig hyggelige og fine folk der! (Klinikk spiren i Trondheim.)

Får man insemineres med donor her i Norge? Satt i en diskusjon her om dagen der jeg sa at man fikk det :)

Uansett lykke til! Skal bli spennende å følge deg! Vi er alle her for deg om du vil prate!
 
Huff,for en sterk historie! Blir veldig spennende å følge det på veien videre!
 
Velkommen hit! Så fint at du ønsker deg barn, men trist å høre at veien har vært så lang hittil.. krysser fingrene for at du snart får en liten spire som klamrer seg fast! :)
 
Hei! :) Jeg heier på deg, og gleder meg til å følge deg! Jeg hadde skrevet laaangt til deg her, men meldinga ble borte agh! Skriver igjen senere heller. ❤
 
Hei, og velkommen hit!
Jeg kan ikke si at jeg befinner meg i samme situasjon, men jeg heier på deg! Blir spennende å følge deg videre!
Sender over en klem
 
Velkommen og for en sterk historie! Håper den sitter snart og kommer til å følge deg videre :) lykke til!
 
Takk for gode ønsker, det er hyggelig å se at det er så stor aktivitet her inne.

Jeg fikk ikke time hos gynekolog før 22.november, og ikke innledende samtaler før 30.november. Jeg har så superkort syklus at jeg jo rekker å starte enda en før den tid. Jeg venter EL ca 18-20.nov, og lurer nå på om jeg skal gjøre ett siste forsøk med inseminasjon på den, når jeg likevel ikke får starta opp med IVF før etter at denne syklusen er brent...
 
Last edited:
Velkommen inn hit. Ønsker deg masse lykke til med ivf. Jeg har vært gjennom ivf to ganger, er på mitt tredje forsøk nå. Bare spør om du lurer på noe ❤
 
Så ble det et nytt forsøk med inseminasjon før IVF. Pergotime + ovitrelle. EL og ins torsdag, så nå er det venting og crinone som gjelder igjen. Det går mye tid til venting... Jeg kan teste fra neste lørdag. Men IKM er ikke før mandagen etter. Har lyst til å holde ut til tirsdag, men det er ikke lett!!
 
DPO 13. Testene er hvite som nysnø. Jeg er ikke overraska, og knapt nok skuffa. Mensen er forsinka, men den tror jeg crinonen kan ta skylda for igjen. Hvis ikke det med et under blinker blått før helga så er det nok mensen fra lørdag. Men på gladnyhetsiden har jeg fått tommel opp for IVF, og starter stimulering allerede kommende syklus hvis alt ser ok ut. Krysser alt jeg har for at jeg rekker innsett før jul. For en fantastisk nyttårsgave det ville være om det skulle fungere nå... <3
 
DPO 13. Testene er hvite som nysnø. Jeg er ikke overraska, og knapt nok skuffa. Mensen er forsinka, men den tror jeg crinonen kan ta skylda for igjen. Hvis ikke det med et under blinker blått før helga så er det nok mensen fra lørdag. Men på gladnyhetsiden har jeg fått tommel opp for IVF, og starter stimulering allerede kommende syklus hvis alt ser ok ut. Krysser alt jeg har for at jeg rekker innsett før jul. For en fantastisk nyttårsgave det ville være om det skulle fungere nå... <3

Håper det klaffer snart for deg ❤ Tøff prosess å være alene om. Sender deg en klem :)
 
For et par dager siden begynte menssymptomene å melde seg. En dag eller to for tidlig, egentlig, men jeg antok at det var det som var på gang. 100% blanke tester på både dpo 9 og dpo 10. Men så, i dag på dpo 11, tok jeg en enkel CB-test. Jeg har opplevd tidligere at den gir en skyggestrek, og var skeptisk da jeg så det kom noe nå også. Men så ble den liksom sterkere og sterkere, og skikkelig blå. Satt og stirra på den i sikkert et kvarter, før jeg gikk og la meg igjen. Testa på nytt tre timer senere, med CB og rfsu. Og selv om streken på rfsu sin er så svak at jeg knapt kan ane den, så gir ikke CB-digital noen tvil. "Gravid 1-2". Så i dag er jeg 3+3, med termin i september 2017. Noen bedre julegave kunne jeg ikke fått! Nå må jeg bare krysse absolutt alt jeg har for at dette holder, og at den lille der inne kan vokse seg stor og sterk i månedene fremover. Det blir noen laaange uker fremover nå, jeg har mest lyst til å rope fra hustaket.
 
Last edited:
Mensen kom som vanlig, men jeg fikk lov til å starte opp hormonbehandling med en gang på denne syklusen. Det blåste opp no voldsomt med folikler, i Oslo telte de 27 før jeg reiste til Danmark. Det resulterte i 11 egg ut forrige lørdag, hvorav 8 delte seg. Kan ikke annet enn å være dødsfornøyd med det! Det ble satt inn ett på mandagen, og torsdag kom melding om at 6 kunne fryses. Det er en rar følelse, å vite at man har 6 potensielle etterkommere i en fryseboks et helt annet sted.

For et par dager siden begynte menssymptomene å melde seg. En dag eller to for tidlig, egentlig, men jeg antok at det var det som var på gang. 100% blanke tester på både dpo 9 og dpo 10. Men så, i dag på dpo 11, tok jeg en enkel CB-test. Jeg har opplevd tidligere at den gir en skyggestrek, og var skeptisk da jeg så det kom noe nå også. Men så ble den liksom sterkere og sterkere, og skikkelig blå. Satt og stirra på den i sikkert et kvarter, før jeg gikk og la meg igjen. Testa på nytt tre timer senere, med CB og rfsu. Og selv om streken på rfsu sin er så svak at jeg knapt kan ane den, så gir ikke CB-digital noen tvil. "Gravid 1-2". Så i dag er jeg 3+3, med termin i september 2017. Noen bedre julegave kunne jeg ikke fått! Nå må jeg bare krysse absolutt alt jeg har for at dette holder, og at den lille der inne kan vokse seg stor og sterk i månedene fremover. Det blir noen laaange uker fremover nå, jeg har mest lyst til å rope fra hustaket. Men mamma må jeg fortelle det til, for hun var med meg til Danmark, og er nesten like spent som meg.

Ååh, fantastisk! Gratulerer så mye:)
 
Så fantastisk å høre at det endelig har klaffet for deg! Gratulerer :)
 
Trist å høre at du har det vanskelig..
Den er nok spesielt vanskelig fordi man ser for seg at alt skal gå så perfekt og lett.
Har selv prøvd å bli gravid i noen mnd og det er skuffende hver gang den viser det motsatte..

Jeg ønsker deg masse lykke til!
Så får vi alle prøve å holde motet oppe for hverandre [emoji173]
 
Back
Topp