Ønske om en liten spire

Ø

Ønske om en liten spire

Guest
Hei!
Har lest mange dagbøker og synest det er så inspirerende å lese! Lager egen dagbok også for å holde styr på tanker og telling som fort blir altoppslukende selv om jeg trodde jeg var en av de som ikke skulle «stresse» med å bli gravid.

Litt om min historie til nå: For ca. 1 år siden fikk jeg blødninger som varte i ca. 3 mnd. Gikk da til fastlegen, men ble fort henvist til gynekolog. Der fikk jeg påvist pcos, noe jeg hadde mistenkt en stund selv. Prøvde mye forskjellig behandling (provera, antibiotika, synarela) uten at blødningene stoppet. Til slutt ble jeg og samboer enige om at vi ville prøve på en baby. Gynekolog sa at dette var lurt og at kroppen mest sannsynlig vil bli bedre etter første svangerskap.

Fortalte gynekolog om ønske om graviditet 18.februar og startet da på Primolut x3 daglig i 5 dager. Blødningen som hadde vart siden 22.november stoppet siste dag på Primolut 22.februar. Startet på Letrozol 23.februar frem til 27.februar. Fikk blødning igjen 26.februar som stoppet 5.mars så kanskje dette var første menstrasjon? Var hos gyn igjen 5.mars og fikk beskjed om å starte på provera i 10 dager. Er nå på dag 8, og kjenner skikkelig murring på høyre side, som jeg mistenker er eggstokken. Kan det være at jeg faktisk har min første eggløsning noen gang nå? Og hvordan er det å gå på provera da? Burde jeg stoppe på de? Tok en eggløsningstest i dag for å sjekke og den var ganske positiv. Har tatt tidligere som viste negativ.

veldig hyggelig vis noen tar seg tid til å lese denne rotete historien og har noen gode tips!
 
Back
Topp