Ømt / vondt punkt i magen

amma84

Flørter med forumet
Hei jenter :)
Har noen av dere ett ømt og vondt punkt i magen?

Jeg har ganske viondt og er om litt over navlen på høyre siden. Smertene kommer mot ettermiddagen, og jeg blir helt fin i løpet av natten. Så det hjelper å ligge og minke presset likosom. Var til ekstrasjekk hos JM i dag, siden dette har vart siden mandag (5dager) og hun sjekket hjertelyd lenge i ca 6 min og den var jevn og bra. BT er bra og urinen var helt perfekt. Hun kunne kjenne at babyn lå litt i tverrleie. Jeg tenker at det kan være barnet som ligger å presser på dette punktet... Noen som har hatt lignende?

hun syns også at livmoren min var stram - uten at hun sa så mye mer om det. Jeg har endel kynnere.

Takk for svar :)
 
I slutten av forrige svangerskap hadde jeg en nerve i klem ca der du beskriver smerten din nå. Babyen traff tydeligvis et ømt punkt. Jeg kjente det i hovedsak da jeg var i bevegelse, men ikke ellers. Alt annet var normalt. Kan det være noe sånnt du også har fått?
 
Så rart! Jeg er også øm på akkurat samme sted som du beskriver. Har spurt legen min to ganger om hva det kan være, men gan vet ikke. Alt er i skjønneste orden. Trodde først det var magemusklene som delte / strakk seg, men det tror jeg ikke det er. Kommer og går uten at jeg klarer å finne noe system. Hmm. ..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har også vondt på et punkt litt over navlen bare på venstresiden. Spurte JM og hun mente det nok bare var at magemusklene er strekt til sidene, og at det punktet er veldig i strekk. Har veldig lite underhudsfett på magen, så er ikke mye polstring mellom huden og babyen. Når jeg får kynnere, eller om han sparker der, gjør det skikkelig vondt. Svir på en måte, og gjør vondt hvis jeg tar/trykker lett på det. Sikkert ikke noe farlig :)
 
Det høres ut som noe lignende av det jeg føler. Men jeg er verst på kveldstid og hvis jeg ikke får lagt meg ned så blir det ganske så vondt. Sviende og veldig øm liksom. Men med en gang jeg legger meg ned så avtar smerten.
 
Jeg har også av og til et ømt punkt til høyre for navelen. Var faktisk inne på føden en tur til sjekk pga at det gjorde SKIKKELIG vondt en hel helg for et par uker siden. De sjekket i UL, og alt så fint ut med lillegutten og veggene i livmoren. Jeg og legen konkluderte med at jeg bare har et veldig aktivt barn som gir meg "blåmerker" på innsiden som gir disse ømme punktene.
 
Det er det jeg tenker at det er også. Nå har det vart i en uke. Fikk legetime i dag, så får jeg se hva hun mener. Hadde jo ikke gjort noe med en ekstra UL :) Vi får se. Det er masse aktivitet i magen så ikke rart at man blir øm, men det er så grusomt vondt!
 
Back
Topp