Øm nederst i magen?

MarsMamma2015

Betatt av forumet
Fler som er det? Som førstegangs aner man jo ikke hva som er naturlig og hva man bør dra til legen for. Jeg valgte å kontakte lege som tok urinprøve, crp, blodtrykk og sjekket hjertelyd i tillegg til å kjenne rundt der jeg er øm. Alle prøver fine, så (turnus)legen kunne ikke si noe om hva det var og ba meg kontakte ham igjen om det ikke hadde gitt seg i slutten av uken. Det er ikke "vurdereåtasmertestillende"-vondt, mer at det ikke gir seg som gjorde at jeg tenkte det var greit å sjekke ut. Liv i magen og alt ellers ok. Er det rett og slett magen som begynner å bli tung og at det er derfor man blir øm i "bånn"? Noen flergangs som har erfaringer? :)
 
Bra at du fikk sjekket det og at alt så bra ut :) Er også øm, men i høyre siden på magen jeg da. Regner med at grunnen til at jeg er øm akkurat der er fordi knøttet ligger og sparker mest der :)
 
Jeg har også vært det idag. Merket det først da jeg var hos jordmor. Sa ifra at det var veldig ømt, og ho sa at det var ganske vanlig å være det, og ikke noe å bekymre seg over. Er jo frisk og rask ellers.
 
Høres bra ut! :) At det er normalt og ufarlig, altså ;) Formen er jo bra ellers, så det også tyder jo på at alt er i skjønneste orden :)
 
Hei!
Jeg sliter også med det der! Øm og vond nederst i magen, spesielt etter at jeg har gått mye eller bært bæreposer. Men siden det er masse liv i magen tenker jeg nok at alt er greit. Skal til jordmor på fredagen, så skal ihvertfall si ifra da!
 
Ja, høres jo ut som om det er helt normalt :) Jeg hadde også bare nevnt det for jordmor, sånn egentlig, men hun er på ferie og ikke tilbake før om 2, 5 uke og det føltes for lenge til nå OM det skulle vært noe.
 
Godt å høre at det er flere! Har også vært øm/sår i magen, spesielt den siste uken. Merker det ekstra godt hvis jeg har gått eller stått oppreist mye. Tenkte å prøve bekken-/magebelte for å se om det hjelper :)
 
Nå har jeg IKKE peiling på sånt, men jeg er redd man svekker musklaturen med slike hjelpemidler og at det kan være uheldig. Men det er bare en instinktiv tanke ;)
Som ikke er så dumt! Har vurdert et sånt belte, men når jeg tenker meg om, så kan det vel også være litt uheldig?!
 
Back
Topp