Økedøgn

Bjørka

Glad i forumet
Hei,

Trenger råd for å takle økedøgn. Lillegutt er kjempehissig på puppen. Han har sovet 2 timer til sammen i dag, har ellers hengt på puppen min eller blitt sur bare jeg må på do.

I tillegg opplever jeg ofte at jeg føler at jeg er tom. Hensikten er jo at jeg skal få mere melk, men blir fortvilt når han blir sutrete og krever mer og jeg rekker ikke å produsere for å møte hans krav på slike dager..


Har generelt godt med melk ellers...
 
Hei!

Puppen er aldri tom, selv om det føles sånn, og særlig på kvelden.
Du produserer det han trenger, og ved å la ham die så ofte han vil, gjerne 24/7 lager kroppen din det han trenger på etterspørsel fra han. :)
"Sutring" og uro er normalt, og betyr gjerne ikke at han ikke får nok melk, men at han er en baby. ;)

Sett deg til med en ammekurv og underholdning, og vindusviske-amme så mye du bare klarer. Det går over, og produksjonen øker etter hans behov. Stol på puppen og babyen, de kan dette. :)
 
Hei!

Puppen er aldri tom, selv om det føles sånn, og særlig på kvelden.
Du produserer det han trenger, og ved å la ham die så ofte han vil, gjerne 24/7 lager kroppen din det han trenger på etterspørsel fra han. :)
"Sutring" og uro er normalt, og betyr gjerne ikke at han ikke får nok melk, men at han er en baby. ;)

Sett deg til med en ammekurv og underholdning, og vindusviske-amme så mye du bare klarer. Det går over, og produksjonen øker etter hans behov. Stol på puppen og babyen, de kan dette. :)


Tusen takk for bra svar. Begynte veldig å tvile på egne evner her:)

Var litt vanskelig i går. Vi hadde på torsdag kjørt et sted ute til kysten for å oppleve litt. Men vi endte opp med å være inne på hotellrommet. Kom oss ikke ut i det hele tatt. Hadde NRK 1, 2 og avogpå Internett. Redningen ble 4g på tlf. Hehe. Vi kom oss gjennom det.

Turen hjem i dag gikk veldig bra. Hadde en veldig trøtt baby som sov hele veien hjem:)
 
Jeg opplevde flere ganger at melkeproduksjonen sank bare ved den minste ekskursjon. En tur på kjøpesenteret ga meg en hel uke med økedøgn.

Prøv å ikke stresse med det og bare slapp av hjemme med baby oh amme så mye som mulig
 
Enig med Lutzern, den første perioden er det lurt å ikke ha for høye krav til seg selv, eller ambisjoner om å skulle oppleve så mye eller reise rundt. Ro og mak og forutsigbarhet er lurest for pupp og baby.

Husk også at små babyer ikke skal sitte i bilsete i lenger enn 30 min av gangen, så må de ha pause og opp, fordi oksygenopptaket deres hemmes i babystolen. :) (Sier ikke at dere ikke tok hensyn til det, bare fyi.)
 
Back
Topp