Økedøgn-dritt!

Ovelia

Flørter med forumet
Beklager overskriften, men jeg tror jeg avgår med døden snart, i det minste så revner brystvortene mine og faller av!

Siden kl 06 i går har lillegutt spist mat en halvtime av hver time! De resterende 30 minuttene av timen har han sovet lett 15 min og vært urolig de siste 15. Kl 23 i går endret det seg til mat hver 1,5 time, hver spising tar ca. 30 min. Jeg øynet da håp for at økedøgnet gikk mot slutten.. Ehh nei, nå har han spist kl. 05 og 06, og her jeg sitter sliten, trøtt, sur og lei meg så spiser han igjen.

Jeg beklager virkelig klagingen, men dette er jo (nesten.......) mer slitsomt enn fødselen!! :-( Andre som har opplevd økedøgn-sjokk/økedøgn-mareritt? Finnes det håp?
 
Har ikke opplevd det sånn som du, men har en liten en som ikke blir fornøyd til tider uansett hvor mye han spiser. Innimellom har det vært annen hver time. Går som regel greit om natta. Hvis han er sulten og han ligger på puppen og melken ikke kommer fort nok, kan han bli kjempesint. Det går seg til.
 
Ikkje kjekt hvis du opplever det slik.
Jeg har satt meg forran netflix når hun har hatt slike dager, og bare tatt det som en skikkelig slapp av dag med hun i fanget hele dagen. :)
 
Har hatt endringer i matvaner vi og, har spiste annen hver time i går og dagen før, mens i dag har han spist hver fjerde time, men i 1 time i strekk. Skikkelig hodepine i dag tar på å amme :) men jeg koser meg med de stundene og bare sitter og ser på den fine babyen min ♡
 
Oj, ja det hørtes slitsomt ut! De har heldigvis ikke økedøgn hver dag. Mi lille hadde ei økenatt for litt siden! :/ Det var slitsomt og utmattende det! Spesielt siden hun lå ganske våken og romsterte den lille timen hun hadde pause :/
Men men, sånn er det bare. .
 
Beklager overskriften, men jeg tror jeg avgår med døden snart, i det minste så revner brystvortene mine og faller av!

Siden kl 06 i går har lillegutt spist mat en halvtime av hver time! De resterende 30 minuttene av timen har han sovet lett 15 min og vært urolig de siste 15. Kl 23 i går endret det seg til mat hver 1,5 time, hver spising tar ca. 30 min. Jeg øynet da håp for at økedøgnet gikk mot slutten.. Ehh nei, nå har han spist kl. 05 og 06, og her jeg sitter sliten, trøtt, sur og lei meg så spiser han igjen.

Jeg beklager virkelig klagingen, men dette er jo (nesten.......) mer slitsomt enn fødselen!! :-( Andre som har opplevd økedøgn-sjokk/økedøgn-mareritt? Finnes det håp?
Økedøgn er slitsomt, men helt nødvendig ;)
Samsover dere på natta?
Det kan lette mye for deg, for da kan.du sove mens baby spiser ;)
Du våkner iallfall ikke så mye av det.
Kan.bli litt gåen i ryggen, men.det retter seg når økedøgnene er over.

Prøv å slappe av, for hvis du spenner deg og blir stressa av det her så kan.det være at du hemmer utdrivningen og at det er derfor han ikke blir fornøyd også..

Lykke til :)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)
 
Økedøgn er slitsomt, men helt nødvendig ;)
Samsover dere på natta?
Det kan lette mye for deg, for da kan.du sove mens baby spiser ;)
Du våkner iallfall ikke så mye av det.
Kan.bli litt gåen i ryggen, men.det retter seg når økedøgnene er over.

Prøv å slappe av, for hvis du spenner deg og blir stressa av det her så kan.det være at du hemmer utdrivningen og at det er derfor han ikke blir fornøyd også..

Lykke til :)

Ja, vi samsover - men det er fordi han nekter å sove alene, klarer ikke å finne roen ennå. Prøver på nytt over jul :) Men det er fordeler med samsovingen i slike tider! Jeg får ikke til å sove mens han ammer, finner ingen behagelig stilling og han/jeg foretrekker å amme mens vi sitter ;)

Vi overlevde økedøgnet, men jeg gruer meg til neste :p Skjønner ikke helt poenget med økedøgnet for nå spiser han hver 2. Time og i ca. 15-25 min hver gang, dette er kortere ammestunder enn før økedøgnet, men ca. like ofte... :)
 
Back
Topp