Øke produksjonen..

JaaaBaby <3

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Har en gutt på snart 8 uker. Han spiser ca 30-40 minutter av gangen annenhver time, om natten spiser han også ca hver 2-3 time. Han legger bra på seg. Men den siste uka er han misfornøyd med venstrepupp..han spiser ca 5-10 min av dette å så begynner han å kave, vri seg av, drar i puppen og griner/klager. Det virker som det er en del mindre melk i denne. For jeg hører at han svelger ofte de første minuttene, men så stopper det opp og han må suge lenge før han kan svelge igjen. Så når han blir misfornøyd så har jeg bytta til høyrepuppen å så spiser han videre i fra dette i ca 30 min.
Kan man ha forskjellig utdrivningsrefleks på puppene?

Så jeg tenkte å ville prøve å få opp produksjonen på venstrepupp. Bør jeg da la han alltid spise først 5-10 min av dette hver gang jeg ammer? Har egentlig gitt en pupp pr måltid. Noen ganger så spiser han hele måltidet fra venstrepupp uten å være misfornøyd også, så er litt usikker på hva som er problemet.. Noen som har peiling? :)
 
Jeg hadde dårlig utdrivningsrefleks på høyre side, på venstre stod melkespruten bare jeg kom borti. Dermed var sjefen litt misfornøyd med den høyre, men ikke verre enn at det gikk bra. Ammet på annenhver den første tiden, så la jeg til på den "dårlige" først en periode, og de siste mnd brukte vi bare venstre.

Det skal i teorien funke bra å øke ved å legge barnet til på den "dårlige" puppen først til hvert måltid, og sørge for at det blir tømt bra. Hos meg tok det seg aldri helt opp, tror høyrepuppen bare ikke virker helt, men hadde plenty i den andre så det ble aldri noe problem :)
 
Back
Topp