Øke produksjonen

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Jeg ammer forsatt lillemor en hel del siden magen hennes ikke er helt fornøyd når hun får vanlig mat. Hun får stort sett 5 måltider med morsmelk pr dag. Men problemet er at jeg fikk brystbetennelse nå for noen dager siden, og produksjonen har gått kraftig ned etter dette.

Jeg har prøvd å legge henne til ofte, men siden melken kommer så sent så blir hun utålmodig og blir lei. Jeg får ikke ammet henne! Jeg har derfor pumpet ut den lille melken som er igjen, og gitt på flaske. Men da kommer jo melka kjempelett, og hun blir ikke akkurat mer tålmodig når jeg prøver på nytt med puppen.

Så det store spørsmålet er hvordan få opp igjen produksjonen når jeg ikke får henne til å suge?? Jeg prøver med pumpa, men føler virkelig ikke at den får ut like mye som henne!

Ting jeg allerede har prøvd:
- nesesprayen for utdrivningsrefleksen
- håndmelke til jeg kjenner melka kommer, og deretter legge henne til.

(Dere trenger ikke si at jeg bare kan gi mme, for jeg vil gjerne amme henne. Dessuten tåler hun mme dårlig også! ) :)
 
Huff. Ring ammehjelpen!
 
Drikk vørterøl eller lettøl? Spis mye havregrøt? Nattamming? Hos meg ble melka nesten borte da jeg slutta å amme på natta. Prøvd å gå over til erstatning? Vil anbefale hipp og litt malt i for sarte mager ;)
 
Jeg ammer forsatt lillemor en hel del siden magen hennes ikke er helt fornøyd når hun får vanlig mat. Hun får stort sett 5 måltider med morsmelk pr dag. Men problemet er at jeg fikk brystbetennelse nå for noen dager siden, og produksjonen har gått kraftig ned etter dette.

Jeg har prøvd å legge henne til ofte, men siden melken kommer så sent så blir hun utålmodig og blir lei. Jeg får ikke ammet henne! Jeg har derfor pumpet ut den lille melken som er igjen, og gitt på flaske. Men da kommer jo melka kjempelett, og hun blir ikke akkurat mer tålmodig når jeg prøver på nytt med puppen.

Så det store spørsmålet er hvordan få opp igjen produksjonen når jeg ikke får henne til å suge?? Jeg prøver med pumpa, men føler virkelig ikke at den får ut like mye som henne!

Ting jeg allerede har prøvd:
- nesesprayen for utdrivningsrefleksen
- håndmelke til jeg kjenner melka kommer, og deretter legge henne til.

(Dere trenger ikke si at jeg bare kan gi mme, for jeg vil gjerne amme henne. Dessuten tåler hun mme dårlig også! ) :)
For å øke produksjonen må du få tømt brystet ofte, gjerne annenhver time på dag og hver tredje på natten. Skjønner at babyen ikke vil drikke så ofte, men kanskje annenhver gang kan du pumpe?

Du får nok ikke like mye ut med pumpe som babyen får ut, fordi babyen både bruker vakuum og mekanikk for å få ut melken, mens pumpe kun er vakuum og håndmelking kun er mekanikk. Men prøv å slappe av så godt det lar seg gjøre, vær varm rundt og på brystet, se gjerne på bilder av babyen din, og ikke minst - spis og drikk ekstra masse!

Lykke til!
 
Samsove noen netter og la henne ha fri tilgang på og spise/kose igjennom hele natten? :)
Nå ammer ikke jeg så mye da mi spiser 4 måltider om dagen, men jeg må ta henne med på et mørkt stille rom og amme når jeg skal det, hun har blitt kjempe nysgjerrig og det hjalp ikke på når utdrivningstefleksen dabbet litt av. Hehe.

Lykke tik:)
 
Drikk vørterøl eller lettøl? Spis mye havregrøt? Nattamming? Hos meg ble melka nesten borte da jeg slutta å amme på natta. Prøvd å gå over til erstatning? Vil anbefale hipp og litt malt i for sarte mager ;)

Øl har jeg ikke prøvd!
Havregrøt har jeg jo hørt at skal funke - skal prøves til frokost i morgen!

Hadde alarm på 3 ganger i natt for å amme (uten å vekke henne, for da suger hun til det kommer melk). Skal forsette med dette!

Takk for gode råd! :)
 
Øl har jeg ikke prøvd!
Havregrøt har jeg jo hørt at skal funke - skal prøves til frokost i morgen!

Hadde alarm på 3 ganger i natt for å amme (uten å vekke henne, for da suger hun til det kommer melk). Skal forsette med dette!

Takk for gode råd! :)
Glemte det viktigste tipset! IKKE stress!!! Stresser du bruker du lengre tid til å utdrive melka i tillegg kan det hemme produksjonen! Slapp av og ta det med ro selv om babyen din blir sinna og frustrert! Ta heller babyen bort og legg henne til litt senere ;) ha tro på at melka kommer tilbake! Men husk at babyen din ikke skal være sulten. Gi erstatning da hvis dette ikke funker!
 
Ikke stress :) lett å si, vanskelig å gjennomføre :p
Nattamming som foreslått er gull her :) ellers, har du prøvd ammete? Det skal øke produksjonen.
Masse lykke til!
 
Back
Topp