Ødem/vann i anklene

Madinka

Glad i forumet
Jeg hadde ikke det fnugg av slikt i mitt første svangerskap, men nå opplever jeg hva dette er..
Noen som har noen gode råd annet enn å drikke mye vann og ha bena høyt?

Kan ikke sitte med bena høyt så veldig ofte, og står/går mye i løpet av en dag. Foreløpig gjør det ikke så vondt, men jeg er redd det kan forverres. Ser underlig ut..kjenner liksom ikke igjen føttene mine.

Glad for tips :-)

 
jeg har ekstremt mye vann i kroppen nå på slutten.. Så mye at jeg ble redd å gikk inn på sykehuset på sjekk, der fikk jeg beskjed at jeg ikke skulle drikke mer enn 1,5 vann til dagen. ( noe jeg syns er kjempe rart trodde vann skulle hjelpe) men jeg hører på legen.. 

her er det så ille at jeg har gått opp 10 kilo på 2 uker, crogsene mine strammer. :S . Oboy.. 
 
Selvsagt skal du ikke drikke mye vann når problemet er vannansamlinger i kroppen. Jeg har problemer med ødemer i anklene og leggene hver sommer når temperaturen passerer 20, så jeg vet av erfaring hvor ubehagelig det er. Det du trenger, utenom å ligge høyt med beina, er vanndrivende. Snakk med legen ettersom du er gravid, men en del salt mat hjelper meg betraktelig.
 
Men salt binder jo vann i kroppen.. Hmm.. blir ikke klok på dette. Har noen dager der jeg er helt fin og har et definert ankelledd, og andre dager der jeg kan trykke fingeren i huden/vevet nederst på leggen og lage søkk som blir der i noen sekunder.

Ikke spiser jeg noe annerledes på dager med slik stor forskjell heller.

Skal til lege på fredagen, så jeg får høre der :-)
 
Back
Topp