Ødem etter fødsel

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Er det vanlig eller burde man bli bekymret? [emoji85] har ikke hatt noe ødem gjennom hele svangerskapet, men 4 dager etter fødsel begynte hevelsene å komme.. er verst på kvelden, veldig ubehagelig.
 
I beina? Jeg har også samme problem, ikke noe under svangerskapet, men nå har jeg masse vann i beina. Men jeg tok ks og visstnok kan det være en bivirkning etter det. Ble litt overraska fordi det var motsatt forrige gang, masse vann på slutten av svangerskapet og alt forsvant kjemperaskt etter fødsel(ks da også)
 
Fikk masse vann i bena etter forrige fødsel. Kjente liksom at det "skvulpet" inni føttene når jeg gikk. Fikk beskjed om at det var helt normalt etter fødsel og at det var vann som forlot kroppen etter svangerskapet (la ikke merke til at jeg hadde så mye vann i kroppen under svangerskapet).
 
Fikk utrolig mye vann, spesielt i beina, etter akutt ks. Nesten ikke vann i kroppen i svangerskapet.
 
Jeg fikk veldig mye vann i kroppen etter akutt ks. En uke etter fødselen var jeg 1 kg tyngre enn før fødselen :p Brukte støttestrømper og spiste en del vanndrivende frukt, men tok litt tid før det normaliserte seg. De på sykehuset sa at så lenge det var likt på begge beina, trengte jeg ikke bekymre meg. :)
 
Hadde det på samme måten. Fikk ikke på meg skoa på det verste, men det normaliserte seg ganske fort. Husk at kroppen har vært igjennom en stor påkjenning og trenger litt tid for å komme i gjenge igjen :)
 
Back
Topp