Én til?

Lillepilletrilleapril

Forelsket i forumet
Lillemor er snart 6 uker. Har ei på snart to år fra før. Var helt bestemt på at jeg ikke ville ha mer enn to.. Men nå.. har verdens søteste lille frøken, og etter en litt dramatisk fødsel, syns jeg det er så trist at dette liksom er siste gang jeg skal oppleve å ha en liten tass.. Fornuften sier liksom at det holder, men hjertet skriker etter en til! Allerede! Haha..

Noen fler som tenker det samme?
 
Her er det definitivt slutt, da jeg akkurat fylte 38, og jeg og mannen har fem barn til sammen (to hver og en felles). Men jeg skulle gjerne hatt en til. Synes det er utrolig vemodig at jeg ikke skal være gravid flere ganger, og ikke oppleve å ha baby igjen. Det er over ti år mellom mine barn, så det hadde vært fint å oppleve å ha to tette også. Men her blir det med tanken; mannen er overhode ikke med på flere. [emoji6] Poenget mitt er at jeg tror kanskje at jeg er av typen som aldri ville følt meg ferdig, til tross for at jeg ble mor for første gang som 17 åring. Men om du har lyst på en til nå, etter den mest slitsomme perioden, ja da vil jeg si du er mer enn klar nok! [emoji28]
 
Dette er min første. Tross max overtid, 17 timer rier uten fremgang som endte med akutt keisersnitt og amme problemer etterpå, ønsker jeg å gjøre det igjen. Samboer er usikker om han vil ha flere, og det gir klump i halsen på meg. Håper å få oppleve dette igien og et barn til slik at
Lillegutt får søsken!
 
Jeg tenker det samme, har en gutt på 2, og lillegutt er en uke gammel. Har ikke snakket om vi ønsker flere eller ikke, men kjenner at det er litt trist om dette skulle være siste gang, både svangerskap, fødsel og barseltiden [emoji170]
 
Dette er nr 2, storesøster er akkurat blitt 2. Blir nok en 3.mann her etterhvert :)
 
Dette er vårt fjerde, og det føles helt greit (men likevel vemodig) at det også er siste.
 
Lillegutt er 3 uker i dag og er vårt første barn. Jeg ønsker meg en til, men samboer er usikker og sier han vil se det ann. Høres ikke ut som om han vil ha flere. Blir så trist av det at vi har bestemt å ikke snakke om det før lillegull begynner i barnehagen!
 
Dette er vår nr 2, og selv om det ikke er utelukket med en til, er sannsynligvis dette vår siste. Synes det er ganske trist å tenke på at jeg aldri skal få oppleve alt dette igjen, og tenker innimellom at det kanskje blir en til likevel. Men på slitsomme dager ser jeg mest fram til å få to litt større barn [emoji85] Elsker 3-års alderen som storesøster er i nå, i tillegg til at det er så mye enklere enn å ha baby [emoji85] men fantastisk koselig er det, og jeg «frykter» at jeg kommer til å bli babysyk igjen om noen år.
 
Dette er nr 2 og etter enda et svangerskap med bekkebløsning fra helvete.. (undskyld[emoji28]) hvor jeg blir mer eller mindre handicap så sier fornuften egentlig at der beste for barna vi nå har fått er at jeg ikke utsetter dem og mannen for en sånn familietilstand igjen.. Selvom jeg vet det er verdt å gå igjennom igjen for å oppleve dette engang til[emoji7]alt etter fødsel har gått mye bedre denne gangen så er ikke like avskrekket nå som sist selvom jeg var veldig tydelig på at dettr var siste barn etter fødsel[emoji28]mannen syns det holder med 2 da han allerede føler seg gammel og utslitt med 2 barn og diabetes.. Så vi får se[emoji39]nyter hvert sekund!
 
Dette er nr.2, storebror er 5 år og blir 6 i år. Blir nok minst 1 til men litt tettere enn disse 2.
Jeg har litt lyst på 4 men mannen sier 3, så vi får se.
Først må vi få egen bolig [emoji16]
 
Vi har nå 3 og det holder. Kunne vurdert en fjerde dersom hus og økonomi lå til rette, men nå har vi ikke plass eller råd til flere føler jeg. Så fornuften sier stopp.
 
Nå er jo lille på 4 uker en liten overraskelse. Har en på 3 år og en på 1 år i tillegg. Og fyller 38 til sommeren og bf er 48. Så vi føler det er greit med 3. Dette svangerskapet var også ganske pyton. Så frykter et like pyton eller verre om det hadde blitt et neste gang. Ville uansett hatt litt pause fra det å være gravid. Og da blir vi begge " for gamle" til fler føler vi.

Men det er rart å ikke skulle oppleve de gledene med et lite liv inni magen [emoji17]
 
Vi vil nok prøve på en fjerde. Ingen hormonell prevensjon på meg før det er i boks, men ingen aktiv prøving før lille er året. Har 3 fødsler på under 3 år, så litt pause før vel kroppen få.
 
Vi fikk 5 barnet for 5 dager siden og kjenner att nå holder det for min del . Det er så koselig med en liten baby igjen
 
Lillebror er 11 dager gammel og nummer 4 i søskenflokken. Synes absolutt det holder med 4 barn men at det er enormt trist å tenke på at vi ikke får oppleve dette igjen.
Selv om jeg synes at både svangerskap og barseltid er tøft, har jeg følt meg så vakker, sterk og kvinnelig som i svangerskap og ved fødsel.

Har hatt den samme følelsen etter de andre 3, har gått over etter noen måneder med dem :)
 
Dette er nr. 2.
Eldste er 15 mnd, og vi ville ha en til raskt etter han ble født. Vi ville ha to tette. Jeg elsket å gå gravid, og hadde et veldig lett svangerskap. Jeg ble gravid da han var mnd gammel.
Jeg husker jeg gråt så tårene strømmet da jeg pakket bort gravidklærne etter fødsel!
Nå som vi har to små, blir det nok ikke en til like raskt. Vi vil gjerne ha en til, til og med en til etter det igjen. Men det blir nok først når barna er litt eldre. Ser for oss at nestemann kommer når de barna vi har nå, er 3 og 4, eller 4 og 5.
Men jeg er veldig glad for at dette ikke er siste. Det er noe helt unikt med både svangerskap, fødsel og den første babytiden.
 
Dette er nr. 2.
Eldste er 15 mnd, og vi ville ha en til raskt etter han ble født. Vi ville ha to tette. Jeg elsket å gå gravid, og hadde et veldig lett svangerskap. Jeg ble gravid da han var mnd gammel.
Jeg husker jeg gråt så tårene strømmet da jeg pakket bort gravidklærne etter fødsel!
Nå som vi har to små, blir det nok ikke en til like raskt. Vi vil gjerne ha en til, til og med en til etter det igjen. Men det blir nok først når barna er litt eldre. Ser for oss at nestemann kommer når de barna vi har nå, er 3 og 4, eller 4 og 5.
Men jeg er veldig glad for at dette ikke er siste. Det er noe helt unikt med både svangerskap, fødsel og den første babytiden.

Åh- nå ble jeg litt misunnelig på deg som har alt det foran deg.. Nyt det[emoji5]
 
Åh- nå ble jeg litt misunnelig på deg som har alt det foran deg.. Nyt det[emoji5]
Det skal jeg virkelig[emoji4] [emoji173]
Jeg er nok litt som deg, jeg tror ikke jeg noen gang blir ferdig med barn [emoji23] Selv om det kan være et kaos når mannen er på jobb, han på 15 mnd kun vil opp til meg, er klar for lunsj etterfulgt av dupp, og hun på 3 uker er sulten og helst ville hatt mat med en gang! Men det er verdt det. [emoji7]
 
Dette er nr2 og jeg føler meg veldig ferdig. Har ikke lyst til å gå gravid igjen, det var fryktelig tungt de siste mnd! Nå ser barseltiden ut til å bli lettere denne gangen for lillesøster sover godt ! Hvis dette fortsetter og jeg får en lettere tid med baby denne gangen så kan jeg vurdere det, men er kjempe fornøyd med to friske barn[emoji4] Mannen har sagt flere ganger etter babyen kom at «det blir en til».[emoji23] men vi får se det an.
 
Back
Topp