Åle seg fremover

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
Nå åler jenta mi seg i full fart på gulvet. Snur seg i alle retninger og kommer dit hun vil. Selvom babyer selv begynner å krabbe/gå tidlig -er dette bra for kroppen deres? Jeg hadde en veldig stor hund når jeg var yngre, og selvom denne fint kunne hoppe, gå trapper osv så ble vi bedt om å prøve skåne ham for mye av dette og heller løfte han opp trapper /inn i bil etc, dette pga at tyngden på store hundre kan skade beina deres. Gjelder dette også barn??
 
Tror ikke åling er så farlig, men vet når min bror begynte å gå 9mnd gammel så måtte de begrense han. Han er fortsatt litt hjulbeint idag, nærmer seg 45 :p
Min første ålte seg framover i vill fart når han var 5mnd, satt seg opp selv og klatret overalt når han var 6mnd. Men gikk ikke før han var 15mnd, så det var ingen som sa noe på det :p
 
Tror ikke åling er så farlig, men vet når min bror begynte å gå 9mnd gammel så måtte de begrense han. Han er fortsatt litt hjulbeint idag, nærmer seg 45 :p
Min første ålte seg framover i vill fart når han var 5mnd, satt seg opp selv og klatret overalt når han var 6mnd. Men gikk ikke før han var 15mnd, så det var ingen som sa noe på det :p

Takk for svar<3 Da kan jeg slappe litt mer av når hun åler seg frem. Men hvordan kan man begrense en baby som går tidlig?
 
Takk for svar<3 Da kan jeg slappe litt mer av når hun åler seg frem. Men hvordan kan man begrense en baby som går tidlig?
Eldste mi ålet seg veldig tidlig og reiste seg opp ved bordet 7 mnd gammel. Hun gikk da hun var 10 mnd. Hoppet over hele krabbestadiet[emoji85] Hun har ingen problemer i dag og er en frisk og rask toåring som bare var tidlig ute med det meste[emoji6]
 
Tror ikke åling er så farlig, men vet når min bror begynte å gå 9mnd gammel så måtte de begrense han. Han er fortsatt litt hjulbeint idag, nærmer seg 45 :p
Min første ålte seg framover i vill fart når han var 5mnd, satt seg opp selv og klatret overalt når han var 6mnd. Men gikk ikke før han var 15mnd, så det var ingen som sa noe på det :p

Aldri hørt før at man må begrense babyer fra å gå når de klarer det på egenhånd. Vår første var tidlig ute med det motoriske og reiste seg opp langs stoler og bord 6 mnd gammel, hørte aldri et ord om at han måtte begrenses og er ikke hjulbeint i dag, 2,5 år gammel. :)
 
Aldri hørt før at man må begrense babyer fra å gå når de klarer det på egenhånd. Vår første var tidlig ute med det motoriske og reiste seg opp langs stoler og bord 6 mnd gammel, hørte aldri et ord om at han måtte begrenses og er ikke hjulbeint i dag, 2,5 år gammel. :)

Så bra. Jeg har heller aldri hørt noe om å begrense, men så begynte jeg å tenke litt da.:hilarious:
 
Det med hunder er litt spesielt, fordi de vokser så alt for fort i enkelte måter men ikke i andre. Og de skikkelig store rasene ofte har endel genetisk grums pga avl som blir værre av enkelte bevegelser.

Skulle det vært likt med folk måtte ungen blitt tilnærmet fullvoksen på litt over ett år. Og så ille er det ikke [emoji6]
 
Back
Topp