Å-nei, skrekk-merker!

M

Moderator Linda

Guest
Ikke nok med at en kan bli kvalm, tung og trett - mange gravide opplever også at huden strekkes så mye at det oppstår strekkmerker. Finnes det noen egentlig noen kur mot disse? Og hva kan gjøres om de allerede har dukket opp?

Les hele artikkelen her
 
Vet ikke om jeg egentlig tror på det, men jeg brukte Burts Bees Mama Bee Belly Butter hele forrige svangerskap, og jeg fikk ikke et eneste strekkmerke. Tør ikke å ikke bruke den denne gangen bare sånn i tilfelle.. :rolleyes::p
 
Jeg smurte magen og puppene med jordnøttølje og fikk ikke ett strekkmerke sist.
 
Helt enig, Kanelstang! Det er vel ingen som går rundt og ønsker seg strekkmerker, men når man først får dem synes jeg man skal slippe å ha komplekser for dem.

Det er for øvrig ingen ting man kan smøre på for å unngå strekkmerker. Det er dels genetisk og dels hormonelt betinget, enten får man dem, eller så får man det ikke. Det kan imidlertid være fint å bruke en god krem/olje e.l. for å lindre kløe og ubehag i huden hvis man har det.
 
Aldri smurt med noen ting, aldri fått strekkmerker eller. Jeg har troen på at det ligger mye genetisk og lite man egentlig får gjort med det.
 
Bare meg som syntes det er tullete å kalle det "skrekk-merker"? Snakk om å skape komplekser på noe som er helt naturlig, og som bleknes etterhvert.

Jeg hadde mye strekkmerker som tenåring, og har aldri tenkt over det. Ingen kjærester eller venninner har kommentert på dem. (Er full av dem på pupper og lår).

Er først nå som jeg er blitt eldre, at jeg ser noen mener dette er "mindre pent" eller en "skrekk" å få. Men.. Kan ikke dette være opp til hver enkelt?

Ikke bygg opp under at dette er noe stygt og fælt ved å kalle det "skrekk-merker". Det heter strekkmerker, og er noe veldig mange jenter og kvinner får. I tillegg er det i de fleste tilfeller umulig å hindre, da det er hormonelt betinget.

Ikke særlig moro å være ei av de som blir full av "skrekk-merker", bare fordi naturen har bestemt det slik, og at det videre omtales på den måten av andre damer, i artikler som er ment å være seriøse.

Hilsen ei som ikke ønsker å ha komplekser for sine strekkmerker. :)
Helt enig med deg. Jeg fikk ingen strekkmerker under svangerskapet, men jeg har masse på hoftene etter puberteten, og de brukte jeg maaaange år på å forsone meg med.
 
Enig med kanelstang! Kanskje admin kan endre titel på tråden?

Anyhow, eg har smørt meg ihjel med alle 3. Fekk strekkmerker med den første, under fødselen!! Nr 2 har fullstendig ødelagt navelen min, det var ganske kjipt. Men med nr 3 fekk eg bare få nye :) Eg er ikkje plaga av dei :)
 
Back
Topp