Å bli satt i gang

Nusselig

Flørter med forumet
Grunnet mykje fostervann så kjenner eg at eg plagast mykje. Føle meg sprengt, har mykje kynnera, ein veldig aktiv baby og dette fører til dårlig søvn. Sliter og med tungpust, til tider kjennes det ut som eg skal svime av. Var på UL i dag og legen der snakket om mulighet for å sette igang etterkvart, dette viss eg er så plaga.. Derfor lure eg på om det er nokon som har blitt satt i gang før? Korleis fungera det? :)
 
Jeg ligger på igangsetting akkurat nå. er koblet til en maskin som skal gi rier.. Men hadde 3 cm åpning og fostervann lekkasje
 
Grunnet mykje fostervann så kjenner eg at eg plagast mykje. Føle meg sprengt, har mykje kynnera, ein veldig aktiv baby og dette fører til dårlig søvn. Sliter og med tungpust, til tider kjennes det ut som eg skal svime av. Var på UL i dag og legen der snakket om mulighet for å sette igang etterkvart, dette viss eg er så plaga.. Derfor lure eg på om det er nokon som har blitt satt i gang før? Korleis fungera det? :)

Flere måter de gjør det på.. Enten ballongkateter, modningspiller, at de tar vannet eller som hun over sier med drypp (men det krever vannavgang først) :) Hvilket sykehus er det snakk om? Og hvor langt er du på vei?

Mye fostervann gjør jo også at kroppen tolker at noe er feil, noe som KAN bidra til en lettere igangsettelsesprosess :) Uansett hva som skjer er du nok i trygge hender <3
 
Jeg ble igangsatt med vaginalpiller. På meg så startet det med rier med en gang. Jeg var 11 dager på overtid og hadde ikke fostervann. Hadde kun 2 cm åpning og det ble ikke større. Var litt brutalt å bli satt i gang. Men vet ikke hvordan det er å bli satt i gang på andre måter.
 
Jeg har en igangsatt fødsel og en fødsel som startet av seg selv. Den igangsatte fødselen var med modningspille og prosessen gikk så raskt at jeg hang ikke med. Husker nesten ikke hva som skjedde...
 
med storebror så startet de igangsettelsen med ballong kateter.. (ligges inne i MAX 24 timer). Videre så fikk jeg 1 modningspille og det ble avtalt å ta vannet. men fikk overtalt de til å la meg spise noe først... (hadde gått store deler av dagen ute å spise pga de glemte meg og rom venninnen min når de ryddet vekk fra middagen... men vannet fikk spontant hos meg ret tetter at jeg hadde spist opp maten min. resten gikk spontant hos meg.

Men dersom en ikke er moden nok til å ta vannet så gir de flere modnignspiller, til de er tilfredsstilt til at de kan ta vannet. før de eventuelt setter på drypp.
 
Flere måter de gjør det på.. Enten ballongkateter, modningspiller, at de tar vannet eller som hun over sier med drypp (men det krever vannavgang først) :) Hvilket sykehus er det snakk om? Og hvor langt er du på vei?

Mye fostervann gjør jo også at kroppen tolker at noe er feil, noe som KAN bidra til en lettere igangsettelsesprosess :) Uansett hva som skjer er du nok i trygge hender <3

Ok! Eg er 35+3 og var på kontroll hos lege i går. Fekk beskjed om å vere litt rugekasse framover. Er så vanskelig når eg får veldig vondt i bekkenet av å vere såpass mykje i ro.. haha! I tillegg er det forferdelig kjedelig å vere heilt i ro, men så lenge eg har energi så får eg vere litt i aktivitet.. :)
 
Kan si det slik at kroppen min ikkr helt reagerte på drypp. etter flere timer kom jeg opp i høyeste dose drypp. da ble jeg skrudd av og kroppen fikk rier selv. derfra gikk det fort og hardt for seg.. Men da var det ikke lengre medisin som styrte
 
Kan si det slik at kroppen min ikkr helt reagerte på drypp. etter flere timer kom jeg opp i høyeste dose drypp. da ble jeg skrudd av og kroppen fikk rier selv. derfra gikk det fort og hardt for seg.. Men da var det ikke lengre medisin som styrte

Har du fått baby nå?
 
Greit at det gikk kjapt då... eller? :)

Tja, tiden med smerte var jo kortere, men smertene var mye mer intense. Når jeg startet av meg selv så hadde jeg hvile mellom riene og kunne slappe av, det kunne jeg ikke på den igangsatte fødselen. Men uansett er det jo fantastisk at det finnes hjelpemidler når man har behov for det. Leger setter jo igang en fødsel fordi det er nødvendig. ... og da må man bare gjøre det beste ut av det.

Vi har forresten motsatt utfordringer. Du har for mye fostervann og jeg har for lite :)
 
Jeg ble ikke satt igang sist var utslitt hypermesis hadde ikke spist på flere dager eller drukket noe særlig og bekkenløsning fra en annen verden og åpning på 4cm og masrier fra søndag til onsdag fikk beskjed om jeg kunne gå slik over 2 uker etter termin heldigvis skjedde ikke det for det var veldig tungt. Var veldig plaget med vonde kynnere før det og var så si sengeliggende pga alle plagene. Er kjedelig å ikke bli satt igang da. Denne gangen er jeg mer heldig uten noen problemer litt med bekkenlåsning men det er ikke ille
 
Back
Topp