.

Det er mange som ikke burde hatt lappen tenker jeg. Og blinklys ser ut til å være ekstrautstyr folk ikke påkostet seg *oppgitt*. Det fantastiske er de som kjører som idioter mellom biler osv og sparer kanskje tilsammen halvannet sekund. Artig når man tar de igjen i neste kryss :p jeg har ganske respekt for trafikk, så vil tørre å påstå at jeg er ganske forutsigbar for andre på veien. Og for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg mye handler om at man tenker på seg selv ;)
 
Mange som går fort tom for blinklysolje :hilarious: Dårlige sjåfører finnes dessverre over alt, og det er ikke så mye man kan gjøre med det... Greit nok at man kan ringe politiet hvis man mistenker ruskjøring, men ellers er man ganske "on your own". Vurderer å installere kamera i bilen, da. Da kan man jo i noen tilfeller hjelpe politiet :) Ord mot ord hjelper sjelden noen, men er vanskelig å snakke seg vekk fra videobevis.

Men litt gjennomtrekk må man ha på veien. Det hjelper å tenke at "alle andre er idioter, og kan finne på mye rart". Jeg venter til bilen som blinker har bremset ned (og det er veldig tydelig at han skal av veien) før jeg kjører ut. Kommer jo litt an på farten på veien... Stor forskjell på å slenge seg ut i en 40-sone og en 70-sone... Har stor respekt for de som er yrkessjåfører! Tenk hvor mye rart de ser i løpet av en arbeidsdag:confused:
 
Jeg ser ikke på blinklysene til noen, de stemmer ikke alltid. Jeg prøver å lese trafikken så godt jeg kan, hvor legger bilen seg, hva sier «magen» j(ja jeg lytter til magen[emoji23])om hvor bilen skal osv. 99% av tilfellene så har jeg riktig å slipper slike tilfeller [emoji5]
 
Jeg må ut på hovedveien når jeg skal ut og kjøre. Aldri i verden om jeg stoler på andre sjåfører og blinklys. Har ofte med meg barna i bilen også.
 
Jeg kjører en del bil, og syntes ukentlig at jeg opplever biler som ikke gjør som de skal, eller sjåfører da...

Når jeg skal noe, må jeg ut på en litt større vei for å komme videre. Jeg har vikeplikt inn på veien, men når folk blinker til høyre, så kjører jeg om det er klart (med mindre de gasser på/ er kø etc). To ganger den siste uka skulle ikke vedkommende til høyre selv om de blinket, og jeg får tuting og stygge blikk. Men hvorfor i h*****e blinker de når de ikke skal inn der??? Fordi blinklyset ikke har skrudd seg av etter forrige kryss? Har man som fører av bilen inget ansvar i å påse at man gir korrekte tegn til bilene rundt seg?

Og jeg skal ikke en gang begynne med alle de som ikke overholder vikeplikten i krysset før... Jeg tuter og gir de oppgitte armer, men folk flest ser uanfektet ut [emoji849] Eller de som IKKE kan bruke blinklys i kryss og rundkjøringer... Trafikkflyt er tydeligvis ikke så viktig så lenge man kommer frem selv

Tenker alle på seg og sitt? Meg først? Hva skjedde med trafikkregler og kjøre normalt?



Har selv sett mye rart i trafikken, og en del er helt forskrudd. Har opplevd at folk stopper midt i en rundkjøring for å sjekke facebook / sosiale medier ell hva det måtte være uten å reagere att jeg står bak og tuter og da reagerer. Men en ting er jo feks. Sykklistene kan velge å sykkle på gangveien eller på veien. Syklistene velger jo alltid veien selv om gangveien er fin. Det er mange ganger jeg har opplevd syklist / syklister foran meg og ikke alltid får kjørt forbi og de bak meg blir sure for det.

Men ja, det er mange som også glemmer at dem har blinklys på bilen som kunne forårsake uhell :sorry::sorry:
 
Har selv sett mye rart i trafikken, og en del er helt forskrudd. Har opplevd at folk stopper midt i en rundkjøring for å sjekke facebook / sosiale medier ell hva det måtte være uten å reagere att jeg står bak og tuter og da reagerer. Men en ting er jo feks. Sykklistene kan velge å sykkle på gangveien eller på veien. Syklistene velger jo alltid veien selv om gangveien er fin. Det er mange ganger jeg har opplevd syklist / syklister foran meg og ikke alltid får kjørt forbi og de bak meg blir sure for det.

Men ja, det er mange som også glemmer at dem har blinklys på bilen som kunne forårsake uhell :sorry::sorry:

Syklister går dessverre som trafikanter som skal bruke veien, de har ikke lov til å bruke gangvei. Dessverre. Jeg syns ikke syklister har noe på veien å gjøre, men det er en annen diskusjon :p syklene burde hatt regnr. :eek:
 
Syklister går dessverre som trafikanter som skal bruke veien, de har ikke lov til å bruke gangvei. Dessverre. Jeg syns ikke syklister har noe på veien å gjøre, men det er en annen diskusjon :p syklene burde hatt regnr. :eek:


Syklistene kan velge om dem vill bruke veien eller gangveien
 
Mye rart ja, men tar meg selv i å gjøre idiotiske eller irriterende ting av og til også (feks glemme å blinke eller ligge under fartsgrensa). Så om «folk flest» er som meg, så treffer man ofte noen på et uheldig tidspunkt dersom man er ute og kjører hver dag.
 
Vill tro politet ser mye rart og hører mye rart når dem tar noen kjøre turer og stopper bilister i kontroll :hilarious::hilarious:
 
Back
Topp