Skravletråd septemberspirene!

Jeg tenkte å bare ordne meg en liten kjølebag ved siden av sykehusbagen jeg - med kjøleelement(er), isvann, red bull, sjokolade og en pakke spekeskinke. Fikk lunken saft som "energidrikk" under fødselen sist, det var ikke veldig imponerende.
 
Stusser på en ting ettet idag og igår... Igår på svangerskapskontroll hos jordmor så skrev hun 35+2 på skjemaet (vi har brukt samme regning hele tiden), nå idag på kontroll på sykehuset så brukte de også 35+2 idag...da lurer jeg virkelig på om jeg er 35+2 eller 35+3 idag[emoji28] termin er jo uansett 18.september, blir bare noe sinnsykt forvirret plutselig[emoji85] Lege har også brukt samme som jordmor....men de på sykehuset brukte noe annet... (jordmor jeg bruker jobber også på sykehuset)
Hva blir mest riktig?[emoji85] føler meg max forvirret rundt dette[emoji33]
 
Stusser på en ting ettet idag og igår... Igår på svangerskapskontroll hos jordmor så skrev hun 35+2 på skjemaet (vi har brukt samme regning hele tiden), nå idag på kontroll på sykehuset så brukte de også 35+2 idag...da lurer jeg virkelig på om jeg er 35+2 eller 35+3 idag[emoji28] termin er jo uansett 18.september, blir bare noe sinnsykt forvirret plutselig[emoji85] Lege har også brukt samme som jordmor....men de på sykehuset brukte noe annet... (jordmor jeg bruker jobber også på sykehuset)
Hva blir mest riktig?[emoji85] føler meg max forvirret rundt dette[emoji33]
Regner jordmoren din 40+2 da kanskje og sykehuset 40+3? (Om jeg tenker riktig nå...)

Jeg fikk beskjed av ei jordmor på TUL at 40+3 er den nyeste måten å regne svangerskapslengde på og at 70% av sukehusene i Norge bruker den (også kalt eSnurra.) Det vil jo si at 30% av sykehusene fortsatt bruker 40+2 og da er det kanskje ikke så rart at jordmødre og leger rundt omkring vil telle ulikt...

Når jeg har vært på TUL hos to ulike så har de spurt hvor jeg skal føde og brukt tellemetoden til det sykehuset, men sikkert ikke alle som gjør det. [emoji846]

Ville ikke hengt meg så mye opp i det, termindato er jo den samme som du sier, bare velg en (jeg ville fulgt sykehuset) og hold deg til det [emoji5]
 
Her har i alle fall sykehuset salami i sin pasientbuffet, så tror ikke du trenger det, og om dere skal på barselhotel så har de garantert:) Men jeg har bedt mamma ta med spekeskinke når hun kommer på besøk da:angelic:

Okei, jeg tror jeg tar det med i tilfelle uansett [emoji85] jeg skal spise salami mens jeg føder[emoji28]
 
Stusser på en ting ettet idag og igår... Igår på svangerskapskontroll hos jordmor så skrev hun 35+2 på skjemaet (vi har brukt samme regning hele tiden), nå idag på kontroll på sykehuset så brukte de også 35+2 idag...da lurer jeg virkelig på om jeg er 35+2 eller 35+3 idag[emoji28] termin er jo uansett 18.september, blir bare noe sinnsykt forvirret plutselig[emoji85] Lege har også brukt samme som jordmor....men de på sykehuset brukte noe annet... (jordmor jeg bruker jobber også på sykehuset)
Hva blir mest riktig?[emoji85] føler meg max forvirret rundt dette[emoji33]
er nok bare at ene regner 40+2 og andre 40+3.
Forhold deg til sykehuset
 
Regner jordmoren din 40+2 da kanskje og sykehuset 40+3? (Om jeg tenker riktig nå...)

Jeg fikk beskjed av ei jordmor på TUL at 40+3 er den nyeste måten å regne svangerskapslengde på og at 70% av sukehusene i Norge bruker den (også kalt eSnurra.) Det vil jo si at 30% av sykehusene fortsatt bruker 40+2 og da er det kanskje ikke så rart at jordmødre og leger rundt omkring vil telle ulikt...

Når jeg har vært på TUL hos to ulike så har de spurt hvor jeg skal føde og brukt tellemetoden til det sykehuset, men sikkert ikke alle som gjør det. [emoji846]

Ville ikke hengt meg så mye opp i det, termindato er jo den samme som du sier, bare velg en (jeg ville fulgt sykehuset) og hold deg til det [emoji5]
Synes det er merkelig når jordmor jobber på føde og barsel på samme sykehuset. De brukte samme telling når jeg var på oul også....
er nok bare at ene regner 40+2 og andre 40+3.
Forhold deg til sykehuset
Det kan godt være slik dere sier[emoji4] Både jordmor og lege benytter esnurra hjulet. Når jordmor i tillegg jobber på føde og barsel så synes jeg det blir rart.. Sykehuset brukte samme telling når var på oul mener jeg å huske
 
Noen som vet om en bra kokebok med matoppskrifter tilpasset baby/små barn? [emoji4]
 
Jeg vil ta ut to måneder ubetalt permisjon, men samboeren vil ikke at jeg skal gjøre det fordi vi taper penger på det :arghh: jeg føler vi har råd til det!
 
Jeg vil ta ut to måneder ubetalt permisjon, men samboeren vil ikke at jeg skal gjøre det fordi vi taper penger på det :arghh: jeg føler vi har råd til det!

Mannen min VIL heller ikke at jeg skal ta ut ulønna. Dette er 3. ungen og jeg vet nå at det skjer ikke at jeg drar tilbake til jobb etter fellesperioden og ferie. Vi har råd, punktum. Han føder ikke, ammer ikke, våker sjelden og er rett og slett ikke -mamma-.

Dere trenger ikke bestemme dette nå. Vi (jeg) bestemte med første noen mnd før, men antydet til arbeidsgiver ved perm start at det nok ble litt ulønna i tillegg.
 
PS bare inne å sniker i «min» skravletråd. Terminen min er ikke før seeeeent i november
 
Stusser på en ting ettet idag og igår... Igår på svangerskapskontroll hos jordmor så skrev hun 35+2 på skjemaet (vi har brukt samme regning hele tiden), nå idag på kontroll på sykehuset så brukte de også 35+2 idag...da lurer jeg virkelig på om jeg er 35+2 eller 35+3 idag[emoji28] termin er jo uansett 18.september, blir bare noe sinnsykt forvirret plutselig[emoji85] Lege har også brukt samme som jordmor....men de på sykehuset brukte noe annet... (jordmor jeg bruker jobber også på sykehuset)
Hva blir mest riktig?[emoji85] føler meg max forvirret rundt dette[emoji33]

Her har både sykehus og jordmor brukt samme målemetode (40+3). Jeg har også termin 18.9, og bytter uke på lørdager. Tirsdag er jeg altså +3 :)
 
Okei, jeg tror jeg tar det med i tilfelle uansett [emoji85] jeg skal spise salami mens jeg føder[emoji28]

Jeg har stolt på Gilde denne gangen og kost meg med salami gjennom hele svangerskapet! :D

Mens spekemat der i mot og en blodig biff... det blir det nok endel av etter fødsel ja! :D
 
Jeg vil ta ut to måneder ubetalt permisjon, men samboeren vil ikke at jeg skal gjøre det fordi vi taper penger på det :arghh: jeg føler vi har råd til det!

Mannen min VIL heller ikke at jeg skal ta ut ulønna. Dette er 3. ungen og jeg vet nå at det skjer ikke at jeg drar tilbake til jobb etter fellesperioden og ferie. Vi har råd, punktum. Han føder ikke, ammer ikke, våker sjelden og er rett og slett ikke -mamma-.

Dere trenger ikke bestemme dette nå. Vi (jeg) bestemte med første noen mnd før, men antydet til arbeidsgiver ved perm start at det nok ble litt ulønna i tillegg.

Så kjedelig å vøre uenige om slik!
Her er heldigvis samboeren med på at jeg tar ulønnet perm. Ikke helt bestemt oss for hvor mye enda, men håper å kunne utsette bhg start en stund...
 
Så kjedelig å vøre uenige om slik!
Her er heldigvis samboeren med på at jeg tar ulønnet perm. Ikke helt bestemt oss for hvor mye enda, men håper å kunne utsette bhg start en stund...

Han er ikke mer uenig enn at han finner seg i at jeg bestemmer akkurat dette. Det er ikke egentlig for å utsette bhg start for oss (termin i november men kan like gjerne bli desember). Våre har begynt når de var 10 1/5 mnd og brukt hans permisjon til gradvis tilvenning. Det har gått kjempefint. Men å sende en på 10-11 mnd i bhg uten den gradvise tilvenningen (veldig korte dager) ønsker vi ikke.
 
Her har både sykehus og jordmor brukt samme målemetode (40+3). Jeg har også termin 18.9, og bytter uke på lørdager. Tirsdag er jeg altså +3 :)
Da bruker vi samme tellemåte[emoji106][emoji4] mener å huske at jeg sjekket det etter UL også, og da stemte jordmor og sykehuset... Kan jo være at noe er blitt endret på sykehuset i senere tid da..
 
Sykt at folk går fullgåtte svangerskap uten å vite at de er gravide. Det er full fest i magen min, hadde vært vanskelig å oversett
 
Jeg har stolt på Gilde denne gangen og kost meg med salami gjennom hele svangerskapet! :D

Mens spekemat der i mot og en blodig biff... det blir det nok endel av etter fødsel ja! :D
Salami er også spekemat...
 
Jeg har stolt på Gilde denne gangen og kost meg med salami gjennom hele svangerskapet! :D

Mens spekemat der i mot og en blodig biff... det blir det nok endel av etter fødsel ja! :D
Å har du? Jeg vurderte det sterkt i en periode da jeg hadde skikkelig cravings på salami, men det står på selve hjemmesiden til Gilde at deres salami ikke skal spises av gravide så da turte jeg ikke alikevel.. :(
 
Back
Topp