Hva skal dere ha til middag denne uka?

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Trenger inspirasjon til ukesmeny,er så matlei om dsgen[emoji10] Idag blir det ovnsstekte kyllinglår med mye krydder, ris, salat og bretegne saus til.
 
Henger meg på her. Vi skal begynne nye litt gode rutiner for ukeshandling nå.
Yes, samme skal vi. Må strammes inn etter ferien[emoji54] [emoji10]
 
Vi har alltid en visjon om kjøttfrie hverdager, men sjeldent vi lever helt opp til idealet vårt. Det er fordi vi er blitt så dårlige på å planlegge. Står jeg i butikken er det garantert at jeg ikke kommer på noe lettvint kjøttfri middag, annet enn feks fiskekaker... I går hadde vi spagetti med pesto og stekte grønnsaker (det som var i kjøleskapet). Men så endte det med pølser attåt likevel, fordi jeg i et svakt øyeblikk lovte å prøve å lage monsterpølser (barnehagegreie, spagetti trukket igjennom pølsene...).
 
I går hadde vi fiskepinner med potetstappe, mandag hjemmelaget fiskegrateng. i dag blir det kjøttkaker (grusomme gilde sine som jeg kjøpte for mange av på halv pris) og i morgen fiskeboller med hvit saus.

Fredag tar vi kanskje lettsalta torsk om jeg finner noe i fryseren å salte på. Prøver å tømme fryseren men lite oppi der som egner seg til middag for alle. Har mye annet drit
 
I går hadde vi fiskepinner med potetstappe, mandag hjemmelaget fiskegrateng. i dag blir det kjøttkaker (grusomme gilde sine som jeg kjøpte for mange av på halv pris) og i morgen fiskeboller med hvit saus.

Fredag tar vi kanskje lettsalta torsk om jeg finner noe i fryseren å salte på. Prøver å tømme fryseren men lite oppi der som egner seg til middag for alle. Har mye annet drit
Så flinke dere er på fiskemiddager! Hjemmelaget fiskegrateng er noe av det beste i verden!

Vet hva du mener med mat som ikke egner seg for alle. Toåringen vår er inne i en ekstremt kresen periode. Middag er definitivt ingen hit der i gården, stort sett generelt hva vi har...
 
Så flinke dere er på fiskemiddager! Hjemmelaget fiskegrateng er noe av det beste i verden!

Vet hva du mener med mat som ikke egner seg for alle. Toåringen vår er inne i en ekstremt kresen periode. Middag er definitivt ingen hit der i gården, stort sett generelt hva vi har...

Elsker fisk! Men mann og barn spiser ikke laks/ørret så det er kun jeg som spiser, helst hvis de har fiskepinner :yuck: det liker jeg ikke
 
Løvstek med salat, bernaisesaus og chips
Nuggets med ris og sweet chili saus
Fiskeboller i hvit saus
Svinefilet med potet, gulrot og brun saus
Laksefilet med raspa gulrot, potet og tzatziki med agurk
Semulegrynsgrøt
Sodd
 
Elsker fisk! Men mann og barn spiser ikke laks/ørret så det er kun jeg som spiser, helst hvis de har fiskepinner :yuck: det liker jeg ikke
Hehe, nei fiskepinner er liksom ikke helt prima vare hva gjelder fiskemat. Men merkelig poppis blant unger :) de gangene vi prøver oss på fin vegetarmat er det definitivt ikke populært hos lillemann. Jeg som skulle ha et barn som spiste alt...
 
Hehe, nei fiskepinner er liksom ikke helt prima vare hva gjelder fiskemat. Men merkelig poppis blant unger :) de gangene vi prøver oss på fin vegetarmat er det definitivt ikke populært hos lillemann. Jeg som skulle ha et barn som spiste alt...

De er flinke barn i matveien men altetende er de ikke. Vegetarmat tror jeg vi kan glemme. Er nå ikke så voldsom på det jeg heller, kan spise salat hvis det er ost og egg oppi, men mer vegetar enn det blir for spennende :hilarious:
 
I dag er både mannen og jeg godt slitne, så da slenger vi inn en frossen fiskegrateng i ovnen:) I morgen tenkte jeg på laks med kikertsalat, og fredagen blir det gulrotsuppe. Til helgen får vi se hva som frister;)
 
Mandag ble det saltfisk med potet,gullrotstuing , erterstuing og bacon. Jeg spiste grillet tørrfisk for å unngå salt mat og halsbrann:) igår ble det fiskesuppe av restene med hvitløksbaguetter til. Idag Ble det kjøttkaker i brunsaus med erterstuing, amerikansk blanding ,kålstuing og tyttebær. I morgen håper jeg det blir bakt potet med deilig tilbehør:)
 
Mandag hadde vi pizza med spekeskinke, tomatsaus og revet ost, kjøpte ferdig bunn fra rema.
tirsdag var vi i bursdag og fikk hot tomatsuppe, idag var det Fiskeboller i hvitsaus med karri,
i morgen blir det komle,
og fredagen var planen enchiladas,
i helga stekt komle på lørdag og
panerte koteletter med poteter og brun saus på søndagen. Må lage plan nå hvis ikke blir det ikke laget middag her :rolleyes: har overhode ikke lyst på mat men spiser når den først er lagetxsmile8
 
Takk for tips alle sammen[emoji4] kom endelig gjerne med flere[emoji9]
 
Da har vi laget matplan for de neste dagene:
I dag var det fersk småsei med kokt potet, gulrot, flattbrød og smelta smør. I morgen blir det kyllinglår med sitron og chili og potetstappe, mens lørdag prøvde vi oss på ei lammegryte. Det er mye lam i pakka vi tok opp fra fryseren, så blir vel det på søndag og :) Spiser som en hest denne uka... sikker på at det ikke er noe som heter økedøgn for gravide og :p
 
Da har vi laget matplan for de neste dagene:
I dag var det fersk småsei med kokt potet, gulrot, flattbrød og smelta smør. I morgen blir det kyllinglår med sitron og chili og potetstappe, mens lørdag prøvde vi oss på ei lammegryte. Det er mye lam i pakka vi tok opp fra fryseren, så blir vel det på søndag og :) Spiser som en hest denne uka... sikker på at det ikke er noe som heter økedøgn for gravide og :p
Akkorat den tanken har jeg tenkt mer enn 10 ganger dette svangerskapet:laughing021
 
Dytter denne op igjen. Igår hadde vi Lasagne med salat og hvitløksbaguetter. Idag blir det enten risengrynsgrøt eller hjemmelaget frikadeller(kjøttkaker)med poteter, saus og grønnsaker til...
 
Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt melkesjokolade med kvikk-lunsj hver dag til middag :hilarious: Eneste jeg vet er at tirsdag blir det hjemmelaget fiskegrateng siden jeg og minsten er hjemme alene:happy:
 
Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt melkesjokolade med kvikk-lunsj hver dag til middag :hilarious: Eneste jeg vet er at tirsdag blir det hjemmelaget fiskegrateng siden jeg og minsten er hjemme alene:happy:
:laughing021:laughing021:laughing021
 
Idag blir det fiskekaker , potet, makaroni , brunsaus og gullerøtter :) i morgen står pulled pork i hamburgerbrød , salat og søt-potet fries på menyen:)
 
Back
Topp