Soving i vogn

Helt omvendt for oss. Lillegutt vil kun sove i vogn når han er trøtt. Han liker å løfte seg opp i vognen også så han må være trøtt, ellers skal han se på alt mulig. Er han trøtt nok og vi legger vognen helt ned og gir han smokk og klut kan han sove hvor som helst (men vognen må trilles rundt og kan ikke stå stille).

Vi har fått skikkelig problemer med soving på kvelden nå. Lillegutt skal bare stå oppreist i sengen og er umulig å legge. Som regel sovner han til puppen og deretter løfter jeg han opp i sengen. Når han våkner på natten og skal ha mat må jeg legge han i vår seng etterpå. Han har fått skikkelig lakenskrekk i sprinkelsengen. Veldig slitsomt og irriterende når han alltid har ligget i egen seng. Håper dette er en fase.
 
Motsatt for oss og. Sovner kun i vogn i bevegelse, bilstol eller bæresele. Samboeren er jo hjemme no og har et sterkt ønske om å slutte å vugge henne i søvn, så han prøver i sengen til en av duppene hver dag. Det har hittil fungert to ganger. Hun sover jo uansett bare en halvtime av gangen så å planlegge noe i forhold til det er som regel null stress.

På kjøpesenteret vil hun helst opp av vognen for å se og ta på ting, så der kan det ta veldig lang tid før hun sovner.
 
E sover på dagtid og ofte på kveldstid bare i vognen sin, ikke så ofte lengre at jeg får ammet han i søvn i vår seng :p Tryggere i vognen mtp selene da han krabber som gal med en gang han våkner i vår seng. Nekter å ligge i sin egen seng og jeg gidder ikke ta den kampen- enda :D Om natten sover han sammen med oss og sover sånn sett godt der :)
 
Min sover alltid i vogna på dagen, stort sett ute på terrassen, da sover hun aller best, spesielt når luften er litt kjølig. Må noen ganger rugges litt i søvn, men vil helst stå stille når hun sover, da kan hun sove drøyt to timer, mot kun 30 min hvis vi triller. Før var det motsatt hehe, sov lenger når vi trillet! Har ikke prøvd å få henne til å sove i senga på dagen siden vi fortsatt jobber litt med det om natten (ender opp i vår seng på morgenen). Kommer sikkert noen tider da det hadde vært praktisk å sove i senga så får øve på det også etterhvert, men enn så lenge er det veldig fint at hun kan sove hvor som helst bare vi har med vogn[emoji4]
 
Sover stort sett i vogna på dagtid, og den må helst være i bevegelse! Kan av og til sove på puppen hjemme i senga også :)
 
Sover i vognen her. Legger han med kos og smokke, sier sov godt og går. Er som oftes i drømmeland innen to minutter. Eneste som er dumt er at han sover inn i vognen, om ikke sover han kun 30 min ca:banghead: Har som regel to dupper 2 x 1,5 time på dagtid
 
Vi bruker kun vogn på dagtid, får henne ikke til å sove noe annet sted. Om vi har vært et sted uten vogn har det vært helt krise og vi har måttet reise hjem for at hun skal få sove. Det kunne gå an når hun var en del mindre, men nå er det ikke mulig å få det til. Så her er vi veldig avhengig av vognen. Om den står stille eller er i bevegelse har ingenting og si. Sover ikke noe lengre om vi triller tur enn om hun bare står utenfor huset. :)
 
Sover i vogn på dagtid, ellers blir det samsoving med meg første dupp som er kl. 09 ish.
Sengen funker ikke på dagen.

Nå kan lille sove uten å trilles. Men må trilles til hun sovner da (noe som er levelig).
Sover toppen 1 time i vognen med mindre vi har vært i åpen bhg, for da er hun sliten.
 
K sover kun i vognen på dagtid. Hadde ikke fått henne til å sove i sengen sin uansett tror jeg.. hun tuller nok der på kvelden.
Vi har bevisst ikke gjort det mtp å kunne reise hvor som helst og være frie til å ha med vognen.
 
Etter pappaen hadde pappaperm i to uker sover hun begge duppene ute i vogna hver dag, også nå etter jeg har overtatt fedrekvoten. Sover +/- en time hver gang ca. Mye bedre enn de 3x30 hun hadde før.
 
Det prøvde vi også men når ungen ikke sover overhode er vi heller låst hjemme enn at hun ikke sover.
Man gjør jo det som funker, til syvende og sist! Er mye jeg har tenkt skal gjøres på en måte, men som jeg må gi opp kampen på, fordi sånn var det visst ikke :p
 
Det prøvde vi også men når ungen ikke sover overhode er vi heller låst hjemme enn at hun ikke sover.

Vi er også låst hjemme. Han kan sovne i vogna, men våkner etter 30 minutter og det er alt for lite for han. Hjemme kan han med litt hjelp ved oppvåkninger få 1-2 timer per lur. Litt kjedelig å måtte planlegge alle avtaler og sånn etter at han må ha hatt den lengste luren først, som begynner klokka 12. Men tuller vi til med den, er det bare tull resten av dagen og kvelden også.
 
Her sover hun like godt i sengen sin, som om hun deler seg med meg, ligger i vogn eller i bæresele. :)
På senteret er det fort mye å se på, da hjelper det ofte med bæreselen. Mer varme og mammalukt blir man trøtt av :hilarious:
 
Lillegutt sover i vogna til duppene, men kun hvis den står stille :hilarious: hvis jeg skulle våge å vippe på den så er øynene trillrunde mens jeg holder på:p
 
Lillegutt elsker å sove i vogna, men når han er våken så skal han opp med en gang. Kan jo gå glipp av noe i barnehagen! :hilarious:
 
Back
Topp