Dårlig sædkvalitet

Hei! Min mann har nedsatt antall og tydelig nedsatt bevegelighet, fikk ikke vite dette før for noen uker siden.
Likevel ble jeg gravid i oktober 2017, men spontanaborterte.
Så det er likevel mulig :) kommer jo selvfølgelig an på hver enkelt person, men jeg krysser fingrene for dere.
-A
 
Vi trenger også noen solskinnshistorier. :)

Min mann har nettopp fått svar på andre sædprøve, som viser betydelig lavere antall raske svømmere enn normalen (4% mot ca 25% normalt). Blir ivf i høst om vi ikke får det til selv før den tid.
 
Norn her som har blitt gravid med dårlig sædkvalitet?
Hadde vært så fint med noen solskinnshistorier.

Vi har gått via gynekolog gjentatte ganger som har vært veldig dårlig. Ikke for lenge siden så var det blitt litt bedre, men vet ikke om dette var en solskinnshistorie. Men nå som jeg har tatt spiralen så kanskje det blir en solskinnshistorie med at det er positivt :):)
 
Jeg ble gravid på første IVF-forsøk, etter nesten 2 år med prøving. Her var sædkvaliteten såpass dårlig at det var liten sjanse for å klare det uten.

Det ble ICSI (mikroinjeksjon, dvs at de plukker ut gode sædceller for å befrukte eggene og injiserer dem i hvert sitt egg). Det var ett egg som til slutt var bra nok, og det var heldigvis gullegget! Er 4 uker på vei nå.
 
Norn her som har blitt gravid med dårlig sædkvalitet?
Hadde vært så fint med noen solskinnshistorier.


Hei,

Den pleier å bli litt bedre om vinteren, da det er litt kjørligere ute. Ville nok forsøkt multivitamin fra møllers, vi fikk anbefalt det av vår gyn.

Ellers kutt setevarme.

Her ble vi gravide med mannens dårlige sædkvalitet. Problemet var bare at jeg hadde dårlig eggkvalitet og vi måtte ha ed. Ikke alltid at minus og minus blir pluss. Men vi fikk en superpluss til slutt allikevel
 
Min mann har godt antall, men bare 17-19% som beveger seg i det hele tatt. Allikevel klarte vi å bli gravid i pp6 (mistet), pp18 (to uker før første ivf forsøk, frisk gutt). Begynte å prøve på nr. 2 med en gang jeg fikk tilbake mensen etter fødselen. Har nå prøvd i 11 mnd der jeg ble gravid i pp5, men mistet.
Så tallene er ikke alt. Nå har jeg flere bevis på at vi skal klare dette selv, så vi skal ikke ha utredning, selv om jeg kunne tenke meg noen hjelpemidler utenom ivf.
 
Vet ikke helt om det kvalifiserer til en solskinnshistorie (eller det gjør jo det). Vi fikk vår første på bokstavelig talt første forsøk. Det var ikke før vi prøvde på nummer to at vi ble klar over at kvaliteten var heller laber. Etter to år med prøving uten noe resultat - what so ever - er vi nå igang med IVF. Har masse egg så har mange balatocyster på frys, så selv om ett forsøk ikke har gått så krysser vi fingrene for at vi får til søsken etterhvert.
 
Her har mannen også dårlig sædkvalitet. Vi ble gravide naturlig nå etter 2,5, men ble kortvarig lykke. Rakk bare å kjenne på den gode følelsen i noen få dager.
 
Back
Topp