...det er hos mannen hovedproblemet ligger

Heeegeee

Andre møte med forumet
Jeg er helt ny her inne men tenkte det kanskje kunne være plassen å kanskje finne noen som er eller har vært i samme situasjon som oss..

Jeg og forloveden min har prøvd i 2 år med å bli gravide uten hell. Vi startet utredningsprosessen i november og mine prøver viste seg å være som jeg tenkte, ikke påvist eggløsning ved den forrige syklusen..

Men så kom svaret på mannen sin sædprøve og den var nedslående... helt død! Han ble send til å levere ny prøve en måneds tid etterpå og den viste fremdeles ingen liv... Nå er vi henvist videre til Haugesund der min forloved må gjennom en TESA undersøkelse (punksjon av testiklene) for å se om de finner liv.

Er det noen andre her som har vært gjennom det samme? Med hvilket resultat?
 
Jeg er helt ny her inne men tenkte det kanskje kunne være plassen å kanskje finne noen som er eller har vært i samme situasjon som oss..

Jeg og forloveden min har prøvd i 2 år med å bli gravide uten hell. Vi startet utredningsprosessen i november og mine prøver viste seg å være som jeg tenkte, ikke påvist eggløsning ved den forrige syklusen..

Men så kom svaret på mannen sin sædprøve og den var nedslående... helt død! Han ble send til å levere ny prøve en måneds tid etterpå og den viste fremdeles ingen liv... Nå er vi henvist videre til Haugesund der min forloved må gjennom en TESA undersøkelse (punksjon av testiklene) for å se om de finner liv.

Er det noen andre her som har vært gjennom det samme? Med hvilket resultat?

Dere er i gode hender om dere er i Haugesund, de er vel eneste klinikk i Norge som utfører micro-tese som jeg har forstått. Ta heller ikke sorgene på forskudd, det kan være liv inni pungen selv om det ikke klarer å komme seg ut ❤ cellene kan de finne med biopsi med nål eller at de faktisk åpner opp å går inn i testiklene for å dissekere ut sædceller.

Vi har hentet ut med TESA 3 ganger og jeg sitter her med babybump og termin i oktober, så det er håp for dere også ❤
 
Hei
Vi har også vært igjennom TESA ettersom de fant NULL liv i sædprøvene. Men under TESA fant de masse liv, alt godt.
Hvordan går det med dere?
 
Vi har samme problemet, men her fant de ingenting ved TESA heller [emoji20] så her måtte det bli adopsjon eller donor... vi er igang med 3dje inseminering med donor fra Danmark. Det har vært en fryktelig tøff tid, men vi er såå klare for en baby nå! Det blir våres uansett om ikke gubben er biologisk [emoji173]️ ønsker dere masse lykke til! Håper de finner noe i prøven [emoji4]
 
Vi måtte ty til TESA da mannen hadde sterilisert seg. Det var ikke mye liv i uttaket, men er nå gravid på 10. uka etter en del IVF forsøk. Han likte dårlig selve prosedyren og har vært litt øm i området en stund etterpå. Men nå er det gått over.
 
Jeg er helt ny her inne men tenkte det kanskje kunne være plassen å kanskje finne noen som er eller har vært i samme situasjon som oss..

Jeg og forloveden min har prøvd i 2 år med å bli gravide uten hell. Vi startet utredningsprosessen i november og mine prøver viste seg å være som jeg tenkte, ikke påvist eggløsning ved den forrige syklusen..

Men så kom svaret på mannen sin sædprøve og den var nedslående... helt død! Han ble send til å levere ny prøve en måneds tid etterpå og den viste fremdeles ingen liv... Nå er vi henvist videre til Haugesund der min forloved må gjennom en TESA undersøkelse (punksjon av testiklene) for å se om de finner liv.

Er det noen andre her som har vært gjennom det samme? Med hvilket resultat?

Hei!

Det høres ganske likt ut som vår historie. 2,5 år som prøvere og mannen som "er problemet".
Var det slik at de fant sædceller - men alt var dødt? Eller var det ingenting??
 
Back
Topp