Prøvere over 30 år

Jeg er 37. Prøver i flere år uten å ha lykkes med noen graviditet. IVF i januar-18. [emoji4]

Vi er omtrent i samme båt. Jeg er 35, og vi har forsøkt selv i fire år. Vi får nå hjelp fra en fertilitetsklinikk, og er i vår tredje runde med Letrozol. Dersom ingenting skjer innen februar så blir det ivf.
Lykke til med ivf i januar! [emoji256]
 
Vi er omtrent i samme båt. Jeg er 35, og vi har forsøkt selv i fire år. Vi får nå hjelp fra en fertilitetsklinikk, og er i vår tredje runde med Letrozol. Dersom ingenting skjer innen februar så blir det ivf.
Lykke til med ivf i januar! [emoji256]

Lykketil med prøvingen :) Jeg har og gått på Letrozol 2x med Insaminasjon etterpå. Men ikke lykkes med graviditet. Men andre gangen skulle jeg ha tatt dobbel dose Letrozol, men kun tatt normal dose!

[emoji5]
 
Lykketil med prøvingen :) Jeg har og gått på Letrozol 2x med Insaminasjon etterpå. Men ikke lykkes med graviditet. Men andre gangen skulle jeg ha tatt dobbel dose Letrozol, men kun tatt normal dose!

[emoji5]

Tusen takk! [emoji5] Var det legen som anbefalte dobbel dose den andre gangen?
 
40 år her. Har prøvd i Noen år. Oppsøkte hjelp 2,5 år siden, har blitt gravid mange ganger med og uten pergotime men mistet før uke 8-9. Fikk avslag på søknad for offentlig IVF i fjor pga alder. Ble gravid i sommer igjen men mistet i uke 8. Går på andre runde letrozol denne syklusen, har fortsatt håp.
 
36 år her, prøvd i 8, snart 9 år. 2 EXU, 2 SA og 3 mislykkede IVF-forsøk. Akkurat nå vet vi ikke hva vi gjør. Har vurdert eggdonasjon, men det er dessverre litt dyrt for oss akkurat nå. Alle rundt meg blir gravide da, selv de med ektemenn som er sterilisert.
 
40 år og har en på 3 1/2 år og ei på 16 mnd. Vi ønsker oss tre. Ble spontant og uten prøving gravid i juli 2017, men mistet i uke 8. Har etter dette prøvd aktivt, har minst hatt to kjemiske graviditeter.. Har tatt hormonprøver og amh som har gode resultater i forhold til alder. Men blir ikke gravid. Men som 40 åring, vil jo eggkvaliteten være noe dårligere, så regner med det er årsaken til at det ikke går. Håper så inderlig på en til, så vi prøver en liten stund til. Men kjenner prøvingen tærer på, går så i kjellern når mensen kommer og er så hormonell at fy ..
 
Jeg er 39 .. hatt ett forsøk , skulle ha ett fryseforsøk og men egge tålte ikke opptining..

Så no venter vi bare på brev fra sykehuset igjen Ang neste runde ..
 
Jeg er 36 og sambo 27 og vi prøver å få første felles barn.
Jeg har 3 barn fra tidligere ,han har ingen.
Vi er nå pp 1 år 2 etter en pause siden sept 17 da vi mistet tvillinger :'( Fikk min første eggløsning nå i januar og er per dags dato 16 dpo cd 35 . Ingen mens og neg test... #litt nedslått

Vi har i disse to årene blitt gravid 3 ganger og alle har endt i Sa og Ma...
Er hevist til utredning , tatt blodprøver og hatt en gjennomgang av livmor eggstokker egg mm på ultralyd. Fått time hos spesialist i mai (for å starte utred) og blitt rådet til å prøve selv i mellomtiden..
Mannen skal avlegge sædprøve til uka og alle mine tester/undersøkelser har til nå sett bra ut.
Krysser fingre for at vi snart kommer i mål eller får hjelp til det ,slik at attpåklatten blir en realitet og ikke bare en drømm <3
 
36 år her, prøvd i 8, snart 9 år. 2 EXU, 2 SA og 3 mislykkede IVF-forsøk. Akkurat nå vet vi ikke hva vi gjør. Har vurdert eggdonasjon, men det er dessverre litt dyrt for oss akkurat nå. Alle rundt meg blir gravide da, selv de med ektemenn som er sterilisert.

[emoji15] Går det an å bli gravid når den ene er steril?
 
Jeg er 31, har prøvd i snart tre år. Ba om utredning i fjor, men fordi kun min lege hadde sendt henvisning og vi var midt i en eh litt travel periode, så ble det ikke noe av. Prøver igjen nå. Vi har fått utredning privat og de sendte henvisning for begge. De fant ingenting hos noen av oss. Jeg fikk resept på letrozol og ovitrelle og hadde første runde med det denne prøveperioden. Venter på positive tester eller eventuelt TR i disse dager. Skal til samtale på offentlig sykehus i juni.
 
Jeg er 30, og min mann blir 30 i september.
Jeg har hatt lyst i snart 6 år, min mann fikk lyst i oktober.
Grunnet syklus på 5 mnd, så har vi fått hjelp med Letrozol for eggløsning, og Provera for å få mensen.
Begynte på 3 runde Letrozol idag, de tidligere forsøkene har ikke ført til eggløsning da jeg måtte ta Provera for å få igang mensen...
Hadde samtale med gyn på telefonen tidligere i mnd, hadde håpet å prøve noe nytt. Men fikk beskjed om å fortsette til begynnelsen av august med det vi allerede gjør, har en runde med Provera og en runde til med Letrozol etter at denne er tatt..
Håper på en eggløsning denne runden. Spesielt siden mensen føler annerledes ut....
 
Jeg er 30, mannen et par år yngre enn meg. Vi har prøvd i to år i august, så begynner å bli lei av venting... Akkurat nå venter vi på ivf/icsi i september. Har prøvd en syklus med letrozol nå, som viste seg å ikke fungere (syklus på 44 dager). Får prøve én runde til med letrozol, men får ikke ta det i juli/august pga prøverørsoppstarten i september. Vi kan jo alltids håpe vi klarer det på egenhånd i løpet av sommeren! :)
 
Jeg er 32, har unger fra tidligere og ønsker nå en siste med mannen min. Tok ut p-stav Jan 17 og har prøvd siden. Hadde en sa nå i mai/juni og venter nå på å komme i syklus igjen..
 
Jeg er 33. Mannen 38.

Har ei på åtte år med samme mann som nå. Den gangen ble jeg gravid etter 4 mnd. Syntes da at det tok evigheter.

Nå starter vi snart på PP 15, holdt på med prøving i 17 måneder.:banghead: Var gravid i september-desember i fjor og mistet i MA i uke 11..

Begynner å miste helt motet altså. Like overbevist om at jeg er gravid hver eneste PP og nedturen blir like enorm hver gang. Plukker meg selv opp og går heldigvis fort videre, men..

Slutta med El-testing nå da. Egentlig deilig. Hjelper jo ikke uansett.
 
38. Har to barn, og har vært gravid to ganger de siste to årene med nummer 3. Vi kommer ikke til å be om hjelp fra helsevesenet, og er nok ikke prioritert til å få hjelp uansett siden vi er godt oppi årene og i tillegg har to barn fra før.
Utrolig frustrerende å oppleve SA og MA når man i tillegg sliter med å bli gravid.
 
43 år og han 47 år, vi har 3 barn. Ønsket om en liten en til har vært lenge nå.

Vi kostet på oss en utredning og det viste atalt er normalt tatt i betrakning alderen. En liten cyste/polypp I livmoren kan med all sannsynlighet være en årsak til at det ikke har klaffet.
Vi har prøvd nå i over et år. Hadde en Sa for noen få år siden, den satt godt i derfor tok det da litt tid før vi bestemte oss for å prøve igjen.

Har vår første mnd med Letrozol nå og IKM var søndag for 2 dager siden :smiley-angelic001
 
Jeg er 32. Mannen er 38. Har prøvd i ett og et halvt år nå. Ingen graviditet i løpet av perioden, og ingen barn fra før. Venter på 2. sykehustime/fertilitetsklinikk. Aner ikke hva de vil anbefale oss.
 
43 år og han 47 år, vi har 3 barn. Ønsket om en liten en til har vært lenge nå.

Vi kostet på oss en utredning og det viste atalt er normalt tatt i betrakning alderen. En liten cyste/polypp I livmoren kan med all sannsynlighet være en årsak til at det ikke har klaffet.
Vi har prøvd nå i over et år. Hadde en Sa for noen få år siden, den satt godt i derfor tok det da litt tid før vi bestemte oss for å prøve igjen.

Har vår første mnd med Letrozol nå og IKM var søndag for 2 dager siden :smiley-angelic001

Har du testa ? Håper det klaffer!!
 
Back
Topp