Sterilisering og mme i mat

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Om jeg skal blande inn mme i mat, f.eks grøt eller grønnsaksmos, må alt som er i kontakt med maten steriliseres?
 
Nei. Når barnet er så stort at det spiser fast føde tenker jeg det er helt unødvendig. Mine barn har i hvert fall ligget og slikket gulv på den alderen. :knegg:
 
Nei, så lenge du er nøye med rengjøringen av utstyret du lager mme med går resten greit, det er melkebakteriene som er potensielt farlige :)
 
Nei. Når barnet er så stort at det spiser fast føde tenker jeg det er helt unødvendig. Mine barn har i hvert fall ligget og slikket gulv på den alderen. :knegg:
Jeg tenkte ift melkebakterier :)
Nei, så lenge du er nøye med rengjøringen av utstyret du lager mme med går resten greit, det er melkebakteriene som er potensielt farlige :)
Ja, det er dette jeg tenkte på. Veit at jeg må sterilisere flasker pga grunn av det, men var usikker for hvordan det var når jeg brukte det i mat:p

Men takk, da blir det søtpotetmos til middag ^^,
 
Jeg gjorde det i begynnelsen. Hadde en bolle og en skje jeg varmet opp mm i og puttet grøtpulver i. Var ikke noe styr å koke de to tingene sammen med brystpumpa. Da jeg laget babymat steriliserte jeg beholderne jeg fryser det ned i.
 
Har aldri sterilisert skjeer, boller o.l kun flasker. Som andre sier her er det mer bakterier på gulvet enn på skjeene ;)
 
Back
Topp