Barn som leker på P-plass

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
Jeg er veldig frustrert nå. Vi bor i en leilighet med soverom vendt ut mot en P-plass. Her er det alltid biler som står parkert og det er inn og utkjøring hele døgnet. Det er helt greit, MEN de siste 4 mnd har det vært en gjeng med barn fra 3-9 år som leker på denne plassen hver dag, og så sent som til 21.00. Dette fører til MYE støy og i tillegg så driver de ballspill og smeller ballen inn i mettallgjerdene rundt plassen og dette avgir et ekstremt høyt smell ( også pga bygningene rundt som lager en intens akustikk lyd. Dette er så ille at jeg ikke kan lufte når jenta mi på 10 mnd skal sove pga at hyling og smell fra barna vekker henne. Hun legges 18.30. Så hun må sove uten frisk luft i nesten 2,5 time, og det irriterer meg noe GRUSOMT! Jeg mener først og fremst at ikke P-plass er noen lekeplass for barn, og dise leker uten tilsyn fra de voksne ( kanskje de stikker hodet ut av verandaen sin til tider), men jeg er bare så sjokket over at små barn er ute å leker til 21.00 på hverdager også! I tillegg så har det skjedd skader på biler (også vår) , og jeg har prøvd å si i fra til styret, men vurderer nå å ta det til neste steg. Men hva er det? Kan noen hjelpe meg.

Hva skal jeg gjøre?
 
Flytte? :hilarious: jeg kan forstå at det er plagsomt med skade på bilene altså, og det skal erstattes. Men at barna er ute er jo supert fremfor at de sitter med nesa trykket inn i skjermer? :confused:
 
Flytte? :hilarious: jeg kan forstå at det er plagsomt med skade på bilene altså, og det skal erstattes. Men at barna er ute er jo supert fremfor at de sitter med nesa trykket inn i skjermer? :confused:

Jeg synes vireklig ikke en P-plass er noe sted for barn å leke. Mine barn hadde aldri blitt sluppet ut på et slik plass for å leke hvertfall.

Da tror jeg heller det er foreldrene som sitter med nesa trykt inni skjermer, og ikke kan aktivisere barna sine selv;)
 
Jeg synes vireklig ikke en P-plass er noe sted for barn å leke. Mine barn hadde aldri blitt sluppet ut på et slik plass for å leke hvertfall.

Da tror jeg heller det er foreldrene som sitter med nesa trykt inni skjermer, og ikke kan aktivisere barna sine selv;)
Er ikke enig med deg altså, jeg hadde nok oppfordret dem til å være ute med andre barn. Men finnes det ikke mer passende lekeplass i nærheten?
Kanskje det er det du helst burde tatt opp med styret? Nå vet jeg ikke om det er borettslag, men om det er det, og det er barn i området kunne det kanskje vært lurt å ordne dem bedre lekeplass eller husje dem til den som kanskje er der?
 
Er ikke enig med deg altså, jeg hadde nok oppfordret dem til å være ute med andre barn. Men finnes det ikke mer passende lekeplass i nærheten?
Kanskje det er det du helst burde tatt opp med styret? Nå vet jeg ikke om det er borettslag, men om det er det, og det er barn i området kunne det kanskje vært lurt å ordne dem bedre lekeplass eller husje dem til den som kanskje er der?

Dette er barn som ikke er fra "vår" blokk, men en som ligger tvers over oss. Dette er midt i byen, og er lekeplass ved siden av, men ikke mulighet for ballspill der
 
P plass er ikke noe lekeplass mem at de er ute til 21 ser jeg ikke problemet med.
Støy må man også regne med
 
Dersom det er skade på bilene etter slik ballspill, så er det jo bare å kontakte politiet? Greit at ungene er mindreårig, men foreldrene er erstatningspliktig dersom det blir skader. Kanskje ta det den veien? Da skjønner foreldrene at parkeringsplassen er litt for dyr lekeplass?
 
Altså, jeg har nesten aldri vinduet åpent når vi sover. Med mindre det er super varmt. Vet ikke hvordan ventilasjonen er hjemme hos dere, men om det er bra nok, så er vel ikke 2,5 time uten frisk luft noe å klage over? Du kan evt lufte huset/rommet tidligere på dagen. Også deretter åpne opp igjen før du selv går å legger deg
 
Ingen som kommer til å gjøre noe med støy med mindre det er bråk mellom 23 og 07. Har man bosatt seg i byen så må man jo regne med at det ikke er stille hele tiden mener nå jeg. Angående skade på biler så får man ringe politiet, men de gjør sikkert ingenting med det med mindre du vet hvem som gjorde det.
 
Altså, jeg har nesten aldri vinduet åpent når vi sover. Med mindre det er super varmt. Vet ikke hvordan ventilasjonen er hjemme hos dere, men om det er bra nok, så er vel ikke 2,5 time uten frisk luft noe å klage over? Du kan evt lufte huset/rommet tidligere på dagen. Også deretter åpne opp igjen før du selv går å legger deg

Det er veldig vindstille nå på sommeren og er lett 26 grader inne på rommet hennes, solen skinner på vinduet nesten helee dagen og helt til den går ned. rullgardinene beskytter noe, men det blir veldig varmt. Om vinter er jo ikke det nødvendig:)
 
Når det gjelder støy, er det ikke så mye å gjøre med... Men ballspill på p-plass er ikke ok. Det er dyrt å fikse riper og bulker på en bil, så det er HELT OK å gi beskjed. Det er nok sikkert mange sløve foreldre som mener at slikt må man tåle, men selv om de ikke bryr seg om bilen sin, betyr det ikke at ungene deres har lov til å ripe opp andre sine biler:rolleyes:

Hvis jeg var deg ville jeg gitt beskjed til barna på en fin måte at de ikke har lov til å drive med ballspill på parkeringsplassen. Til foreldrene går det alltids an vinkle det på en annen måte, og si at du er bekymret for at de kan bli kjørt på eller rygget ned. Gi beskjed til barna hver gang de leker der, så gir de seg forhåpentligvis til slutt... Til borettslaget kan du jo foreslå at de sitter opp et skilt om at det ikke er lov til å leke på parkeringsplassen? :) Det er et konkret tiltak, og så mye mer enn det kan man ikke kreve av borettslaget, tenker jeg.

Om du får kallenavnet som "den sure damen i gaten"? Tja, ikke helt usannsynlig.. Men hvis det gjør at ingen barn blir kjørt over, og ingen biler bulket så betyr det vel ikke så mye;)
 
Når det gjelder støy, er det ikke så mye å gjøre med... Men ballspill på p-plass er ikke ok. Det er dyrt å fikse riper og bulker på en bil, så det er HELT OK å gi beskjed. Det er nok sikkert mange sløve foreldre som mener at slikt må man tåle, men selv om de ikke bryr seg om bilen sin, betyr det ikke at ungene deres har lov til å ripe opp andre sine biler:rolleyes:

Hvis jeg var deg ville jeg gitt beskjed til barna på en fin måte at de ikke har lov til å drive med ballspill på parkeringsplassen. Til foreldrene går det alltids an vinkle det på en annen måte, og si at du er bekymret for at de kan bli kjørt på eller rygget ned. Gi beskjed til barna hver gang de leker der, så gir de seg forhåpentligvis til slutt... Til borettslaget kan du jo foreslå at de sitter opp et skilt om at det ikke er lov til å leke på parkeringsplassen? :) Det er et konkret tiltak, og så mye mer enn det kan man ikke kreve av borettslaget, tenker jeg.

Om du får kallenavnet som "den sure damen i gaten"? Tja, ikke helt usannsynlig.. Men hvis det gjør at ingen barn blir kjørt over, og ingen biler bulket så betyr det vel ikke så mye;)

Tusen takk for gode råd <3 snakket med de som eier p-plassen og selve blokken hvor barna bor -og dette har vært et problem for dem. Så fikk helt grønt lys på å fortsette å gi beskjed dersom de kommer tilbake. Og notere meg hvilken leilighet mor og far bor i (siden foreldrene ofte er å se på verandaen eller stikkerr hode ut av vindu og kaster ned vannflasker / mat etc), men styret mente at dette ikke ville bli problem fremmover siden de skulle gi streng beskjed til alle i blokken nå. Han var veldig enig i alt som ble nevnt fra min side :)
 
Back
Topp