Amming og vektnedgang

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Er det noen som har opplevd at man går lite ned etter fødsel, men plutselig så løsner det etter 2 mnd +- og vekten begynner å gå nedover? Jeg gikk ned ca 10 kg første uka så har det stått stille. Men plutselig har jeg gått ned 5 kg til. Er det ammingen som har begynt å tære på kroppen tro? Lille er litt over 3 mnd nå.
 
Er det noen som har opplevd at man går lite ned etter fødsel, men plutselig så løsner det etter 2 mnd +- og vekten begynner å gå nedover? Jeg gikk ned ca 10 kg første uka så har det stått stille. Men plutselig har jeg gått ned 5 kg til. Er det ammingen som har begynt å tære på kroppen tro? Lille er litt over 3 mnd nå.

Ikke så heftig som hos deg, men jeg gikk ganske fort ned til ganmel vekt, og nå var jeg plutselig et par kilo lettere enn det igjen! Kan det være at du kommer deg mer ut på tur kombinert med at babyen vel stadig spiser mer?
 
Ikke så heftig som hos deg, men jeg gikk ganske fort ned til ganmel vekt, og nå var jeg plutselig et par kilo lettere enn det igjen! Kan det være at du kommer deg mer ut på tur kombinert med at babyen vel stadig spiser mer?
Pga heten som har vørt har vi vært så og si sittestillende siste tiden. Så ting stemmer liksom ikke helt. Men tenkte kanskje det kunne være fordi hun spiser mer?
 
Er det noen som har opplevd at man går lite ned etter fødsel, men plutselig så løsner det etter 2 mnd +- og vekten begynner å gå nedover? Jeg gikk ned ca 10 kg første uka så har det stått stille. Men plutselig har jeg gått ned 5 kg til. Er det ammingen som har begynt å tære på kroppen tro? Lille er litt over 3 mnd nå.
Forrige gang husker jeg at jeg ikke merket særlig til ammevektnedgangen før etter 4 mnd, men da gikk det til gjengjeld raskt ned til normalvekt ved ca. 6 mnd. Denne gangen kom vektnedgangen ganske raskt etter fødsel, men stoppet litt opp nå.
 
Jeg er så lei av å høre at kiloene kommer til å renne av deg når du ammer. Har ikke stemt i hele tatt til meg. Har måtte trent annenhver dag og spist veldig sunt
 
Sist gang gikk jeg ned etter fødsel, men la på meg mye i barselpermisjon for jeg fikk så søtsug og var sulten hele tiden. Så la på meg mye!

Denne gangen har det gått mye bedre. -20 kg faktisk! [emoji33] er nå 10 kg mindre enn da jeg ble gravid. Skal sies at jeg er kraftig overvektig, så dette gjør veldig godt! Tror det er i kombinasjon av at jeg er riktig dosert på stoffskiftet også. [emoji4]
 
Vekta har stått sånn ca stille i et par mnd nå, men de siste par ukene synes jeg plutselig at magen er mer tilbake til normalen :)
 
Synes jeg leste noe om det på sidene til ammehjelpen at man normalt begynte å gå ned ved to mnd alder så er sikkert noe i det. Jeg merket litt nedgang selv etter rundt to mnd. Da hadde det stått litt stille siden de to ukene etter fødsel.
 
Jeg gikk ned 10 kg første uken, så dabbet det av. Men har sakte kommet meg ned til før-vekten. Men syns det er vanskelig å veie, det kan gå variere 2 kg fra én dag til en annen. Så umulig å si om det har gått litt raskere etter st han ble 3 mnd liksom...
 
Jeg var nesten tilbake på startvekt : mnd etter fødsel, men så begynte jeg å legge på meg igjen :( Skylder på yoghurtnøtter og alle de andre digge nøttene fra nøttefanrikken :p Har helt dilla!
 
Back
Topp