* Skravletråd for langtidsprøverne *

Velkommen hit :) Er selv i kategorien «uforklarlig infertilitet» har en sønn på snart 4, som ble rett før vi skulle starte IVF etter 2 års prøving. Nå har vi prøvd 2 år igjen, og er i gang med vårt første IVF forsøk! Både en lettelse og en skuffelse, men mest lettelse å gå i gang med IVF. Syntes det gikk veldig raskt og greit da vi først hadde blitt henvist til IVF. Overraskende kort ventetid. Vi er på St. Olav (en av få steder man får offentlig søskenforsøk) ikke superpraktisk når man bor på Østlandet, men selvfølgelig verdt det hvis det blir en baby til slutt! Hvilket sykehus skal dere på? Eller går dere privat?

Vi skal også på St. Olav :) Er dere fornøyde med dem? Kjekt å vite om det med søskenforsøk, har ikke forsket så mye på sånt jeg. Håper selvsagt på en ventebaby vi også da, og vi har tenkt å utsette IVF til over nyttår, så får vi se om det skjer noe i mellomtiden. ;)
 
Ny her i gruppen, vi har nå prøvd i litt over 2 år, er uforklarlig barnløs her , har akkurat begynt på letrozol(samme som femar som jeg har skjønt), da vi vil vente med ivf, da vi ønsker at det er siste utvei, noen av dere som har noen erfaringer av effektivitet på dette legemiddelet?:)

Hva er Letrozol? Og hva skal det hjelpe med?
 
Vi skal også på St. Olav :) Er dere fornøyde med dem? Kjekt å vite om det med søskenforsøk, har ikke forsket så mye på sånt jeg. Håper selvsagt på en ventebaby vi også da, og vi har tenkt å utsette IVF til over nyttår, så får vi se om det skjer noe i mellomtiden. ;)

Vi er veldig fornøyd med St. Olav til nå, men vi har kun hatt kontakt på tlf. Tar UL her også, så vi skal ikke til Trondheim før uttak. Men de virker utrolig proffe og har vært veldig hyggelige og informative på telefon. :)
Lykke til med egen prøving så lenge da!
 
Hva er Letrozol? Og hva skal det hjelpe med?

Letrozol er samme som femar har keg skjønt, bare billigere. Det skal hjelpe til så folliklene mine vokser seg store og fine eller hvertfall 1. Har hatt litt små eggposer, det skal gjøre livmors monnet fint som jeg forsto så det kanskje blir lettere å treffe på. Prøver det siden vi ikke ville rett på ivf [emoji846]
 
Ny her i gruppen, vi har nå prøvd i litt over 2 år, er uforklarlig barnløs her , har akkurat begynt på letrozol(samme som femar som jeg har skjønt), da vi vil vente med ivf, da vi ønsker at det er siste utvei, noen av dere som har noen erfaringer av effektivitet på dette legemiddelet?:)

Hei hei. Velkommen hit! Har gått på letrezol noe mnd selv . Har eggløsning da men gyn ville at skulle prøve likevel. Ikke hatt noe hell med det. Men har jo hørt andre som har hatt det. Vi er inne i det 2 året ca med prøving fra og til. Vi skal nå til samtale på livioklinikken om 1,5 uke. Tanken våres er var inseminasjon. Men vi for se hva det blir til.
 
Hei hei. Velkommen hit! Har gått på letrezol noe mnd selv . Har eggløsning da men gyn ville at skulle prøve likevel. Ikke hatt noe hell med det. Men har jo hørt andre som har hatt det. Vi er inne i det 2 året ca med prøving fra og til. Vi skal nå til samtale på livioklinikken om 1,5 uke. Tanken våres er var inseminasjon. Men vi for se hva det blir til.

Ja vi skal prøve dette noen måneder vi å, har prøvd aktivt i 2 år men ikke gått på noe på 4:) skal på ul til fredag for å se om letrozolen har noe effekt, så blir det tur tip Danmark så dag år vi se, hvis det ikke funker skal vi over på sprøyter. Så blir det evt et forsøk men inseminasjon , siste utvei er ivf [emoji846][emoji846] synd at inseminering teller som 1 forsøk nå offentlig [emoji846]
 
Ny her i gruppen, vi har nå prøvd i litt over 2 år, er uforklarlig barnløs her , har akkurat begynt på letrozol(samme som femar som jeg har skjønt), da vi vil vente med ivf, da vi ønsker at det er siste utvei, noen av dere som har noen erfaringer av effektivitet på dette legemiddelet?:)

Jeg har gått på Letrozol i flere pp - fungerer fint mtp å modne egg (1-2 i vanlig syklus), men her er det mannlig faktor, så derfor hjalp det ikke for vår del. Det er en del med erfaringer i «Vi som har prøvd lenge», sjekk gjerne der dor info hvis du lurer.
 
Jeg har gått på Letrozol i flere pp - fungerer fint mtp å modne egg (1-2 i vanlig syklus), men her er det mannlig faktor, så derfor hjalp det ikke for vår del. Det er en del med erfaringer i «Vi som har prøvd lenge», sjekk gjerne der dor info hvis du lurer.

Nei forsåvidtfått svarene keg trengte[emoji2] lagt inn aksjer denne mnd da maksimal kom på monitor i dag og i går men har fått vite at jeg har litt lavt stoffskifte så må sjekke det hos legen i august da han har time[emoji14] pga de ville at det skulle være maksimalt om vi skulle viste fra stimuli [emoji854]
 
Vært på samtale på livioklinikken idag. Mannens svømmere var så pass redusert nå at hun ikke anbefalte inseminasjon. En nedtur ble det for oss.Har ikke råd til ivf priv nå.
Har nå fått snakket med porsgrund som nå har åpnet for søskenforsøk igjen. Så de skulle sende oss et brev i august. Så da får vi vente å se. Men da blir det nok ivf på oss da.
 
Ja er veldig ålreit med en skravletråd er kjedelig denne ventingen og prøvingen...men har trua på at alt går tilslutt[emoji1]
 
ja, greit å ha skravletråd for litt av hvert inne her :):)

kjedelig med prøvetid når det tar sin tid :joyful:. Men har i det siste året brukt prevensjon så da har det ikke nyttet uansett. Men det er jo fordi jeg har gått på skole så da har det vert første prioritet å fullføre det før jeg skal ha barn :) ønsker jo også å finne en jobb, men det er heller ikke like lett :p:p
 
ja, greit å ha skravletråd for litt av hvert inne her :):)

kjedelig med prøvetid når det tar sin tid :joyful:. Men har i det siste året brukt prevensjon så da har det ikke nyttet uansett. Men det er jo fordi jeg har gått på skole så da har det vert første prioritet å fullføre det før jeg skal ha barn :) ønsker jo også å finne en jobb, men det er heller ikke like lett :p:p

Skjønner det, at du vil fullføre skole og få jobb:) men ja er kjedelig, vært uten prevensjon siden 2013/14 men ikke prøvd å klaffe før de 2 siste årene.. kjedelig når jeg kjenner tr er på vei nå. Men har vel igrunn sluttet å håpe:p så satser på kanskje 2 runde med letrozol funker .
 
Skjønner det, at du vil fullføre skole og få jobb:) men ja er kjedelig, vært uten prevensjon siden 2013/14 men ikke prøvd å klaffe før de 2 siste årene.. kjedelig når jeg kjenner tr er på vei nå. Men har vel igrunn sluttet å håpe:p så satser på kanskje 2 runde med letrozol funker .



nå som jeg er ferdig på skolen og ikke vil tilbake til skolebenken så satser jeg på å få jobb, men det har heller ikke vert det enkleste og tar vist nok lengre tid enn jeg hadde håper på. Kan vell heller aldri si att jeg rangler i eggene skulle jeg til å si
emoji23.png
emoji23.png
men er vell nok en naturlig ting for oss jenter/ kvinner når det er noe man håper så inderlig på. men ja, den ventetiden er ikke morsom. det å håpe kan man kjenne seg igjen
emoji23.png
emoji23.png
kansje kjenne litt igjen for godt. håper det funker for deg med prøvingen. håper jo selv att det ikke tar for lang tid når man har ventet på dette en stund.
 
nå som jeg er ferdig på skolen og ikke vil tilbake til skolebenken så satser jeg på å få jobb, men det har heller ikke vert det enkleste og tar vist nok lengre tid enn jeg hadde håper på. Kan vell heller aldri si att jeg rangler i eggene skulle jeg til å si
emoji23.png
emoji23.png
men er vell nok en naturlig ting for oss jenter/ kvinner når det er noe man håper så inderlig på. men ja, den ventetiden er ikke morsom. det å håpe kan man kjenne seg igjen
emoji23.png
emoji23.png
kansje kjenne litt igjen for godt. håper det funker for deg med prøvingen. håper jo selv att det ikke tar for lang tid når man har ventet på dette en stund.

Ja håper det funker jeg å, krysser alt jeg har av fingre og tær, håper jeg slipper ivf. Da mannen helst ikke ønsker det. Ja jobb er ikke lett å få, keg var heldig og fikk fullt på en meny butikk 3 år tilbake så nå har vi fått kjøpt leilighet å alt så nå ligger alt til rette for barn. Så flaks i uflaksen at det ikke har skjedd noe enda, da vi hadde stor oppussings jobb :p da leiligheten ikke var gjort noe med siden 1970[emoji23][emoji23]
 
Ja håper det funker jeg å, krysser alt jeg har av fingre og tær, håper jeg slipper ivf. Da mannen helst ikke ønsker det. Ja jobb er ikke lett å få, keg var heldig og fikk fullt på en meny butikk 3 år tilbake så nå har vi fått kjøpt leilighet å alt så nå ligger alt til rette for barn. Så flaks i uflaksen at det ikke har skjedd noe enda, da vi hadde stor oppussings jobb :p da leiligheten ikke var gjort noe med siden 1970[emoji23][emoji23]
Ja håper det funker jeg å, krysser alt jeg har av fingre og tær, håper jeg slipper ivf. Da mannen helst ikke ønsker det. Ja jobb er ikke lett å få, keg var heldig og fikk fullt på en meny butikk 3 år tilbake så nå har vi fått kjøpt leilighet å alt så nå ligger alt til rette for barn. Så flaks i uflaksen at det ikke har skjedd noe enda, da vi hadde stor oppussings jobb :p da leiligheten ikke var gjort noe med siden 1970[emoji23][emoji23]

Som det heter : plutselig så skjer det
 
Hei hei :) Jeg er ikke så ny som jeg ser ut, hadde en bruker her før, Vesla89. Men den hang seg opp, så laga meg ny for ett par dager siden. Hadde bare 22 innlegg uansett.

Men jeg starter med IVF til høsten, og er egentlig mest på ett anna forum, men der er det så dødt om dagen, og hodet er fullt, så kommer snikende inn hit :)
 
Back
Topp