✨ ims skal bli mamma ✨

16+1

De siste ukene har flydd avgårde!
Lite nytt å meddele igrunn, bortsett fra at jeg den siste tiden har kjent på noe som jeg lurer fælt på om kan være lille :Heartred Er bare av og til, ikke hver dag. Føles ut som en svak «romstering», som om lille snur seg eller noe sånt - vanskelig å forklare. Jeg liker ihvertfall å tro at det er lille jeg kjenner, selvom det kanskje ikke er det :D

OUL 15.mai - 20 dager igjen! Ååh, føles som en evighet :wacky:
 
Det som er så fint med mai, er at det er mange fridager! Tror tiden frem til 15. mai kommer til å gå fort, men jeg forstår at du gleder deg!

Jeg lurer også på om jeg kan kjenne noe innimellom. Er 15+6 i dag, og førstegangsgravid, så jeg vet jo at det er tidlig. Men det er jo mulig at vi kjenner den lille! :)
 
Det som er så fint med mai, er at det er mange fridager! Tror tiden frem til 15. mai kommer til å gå fort, men jeg forstår at du gleder deg!

Jeg lurer også på om jeg kan kjenne noe innimellom. Er 15+6 i dag, og førstegangsgravid, så jeg vet jo at det er tidlig. Men det er jo mulig at vi kjenner den lille! :)
Ikke mange fridager når man er sykepleier i turnus :wtf::p

Ja, det er jo forholdsvis tidlig, men ikke umulig :happy:
 
Ah, nei, da blir det ikke så mange fridager! Jaja, håper at 20 dager går fort likevel :)
 
Gratulerer med 16 uker
 
17+6

Det er mai - sola og varmen begynner å titte frem! Herlig.
Jeg føler meg så utrolig bra om dagen. Lykkelig over hvor mye fint som skjer fremover og hvor bra jeg og vi har det. Det hjelper meg også å fokusere mer positivt på graviditeten - blir mer rolig og tenker at alt er bra :Heartred
Snart blir vi huseiere og i løpet av juli blir det mest sannsynlig flytting. Deilig å få det overstått innen lille kommer til verden. Blir nok også veldig kaotisk i starten, med oppussing og en liten baby. Men heldigvis er både samboeren og jeg veldig klar over det og innstilt på at dette skal vi klare fint sammen. Vi må jo bare fokusere på det viktigste og hjelpe hverandre som ved alle andre situasjoner i livet.
Nå nærmer OUL seg med stormskritt! Bare 8 dager igjen :hello2 Nærmer seg også halvgått svangerskap med stormskritt - WOW sier jeg bare. Jeg har veldig jentefølelse, så får se om det stemmer. Jentenavnet er ihvertfall klart! Guttenavn har vi ikke helt bestemt oss for, begge synes det er vanskelig. Men jeg har ihvertfall noen favoritter, så får vi diskutere det litt etterhvert tenker jeg.

Kjenner stadig liv, selvom det er veldig variabelt. Igår kveld da jeg la meg på ryggen med hånden på magen, kjente jeg et lite dult mot hånden. Det var utrolig rørende og koselig! Har jo kjent romstering og sett forsiktig bevegelse nederst på magen en stund, men det var noe spesielt med å kjenne det mot hånden altså. Merkelig nok kjenner jeg ikke bevegelsene innvendig når jeg ser de på utsiden, men det kommer vel etterhvert.

Kjenner litt småvondt i bekkenleddet bak av og til, men det går bra foreløpig. Sjefen vil plassere meg mest på dagtid etter sommerferien min for å jobbe mer administrativt, så det setter jeg pris på. Både hun og jeg er opptatt av at jeg skal være lengst mulig i jobb. Prøver også å være flink til å gjøre noen bekkenøvelser daglig nå, så håper det er med på å holde meg i jobb og mest mulig smertefri.
 
18 uker imorgen. Så bra!

Jeg synes også det er rart å kunne kjenne liv på utsiden og ikke kjenne noe på innsiden samtidig.
Den siste uka (21+1 idag) har jeg kjent på innsiden samtidig, men er fremdeles for korte økter til at det går an å si at det er bevegelse, legg hånda sånn og sånn..
 
18+5

Bekkenet krangler mer og mer. Kjenner det mest på sidene nå egentlig. Verker... Synes ikke det hjelper uansett hva jeg gjør - være i ro, bevege meg, trene. Det er for all del til å holde ut foreløpig, men hvis det fortsetter i dette tempoet, så blir jeg snart sykemeldt :arghh: Og det er det siste jeg vil!

Bestilte meg bæresjal fra Baby K'tan idag, det ser jo superlett og koselig ut. En mix av sjal og sele egentlig, man slipper å knyte det. Gleder meg til å prøve det.

Bare 2 dager igjen til OUL! Jippiii! :dance008
 
18+5
Bekkenet krangler mer og mer. Kjenner det mest på sidene nå egentlig. Verker... Synes ikke det hjelper uansett hva jeg gjør - være i ro, bevege meg, trene. Det er for all del til å holde ut foreløpig, men hvis det fortsetter i dette tempoet, så blir jeg snart sykemeldt :arghh: Og det er det siste jeg vil!

Bestilte meg bæresjal fra Baby K'tan idag, det ser jo superlett og koselig ut. En mix av sjal og sele egentlig, man slipper å knyte det. Gleder meg til å prøve det.

Bare 2 dager igjen til OUL! Jippiii! :dance008

Så kjedelig! Her hjelper det med varmeflaske, vet ikke om du har prøvd :) jm sa på kontrollen at det er noe av det eneste som faktisk hjelperhjelper, ellers må man forebygge. Jeg synest det går bedre etter at jeg begynnte å sove med bbhugme for man skal egentlig ikke ligge på siden uten å ha noe mellom beina (både mellom knærne og anklene). Fikk også beskjed om å gå tur i terreng og ikke sitte med beina i kryss (storsynder der:p). Detvar vertfall det jm sa til meg, og jeg har blitt MYE bedre av å følge desse tipsene. Blir riktignok fort sliten av å gå mye, så må ta mange pauser, og passer på at ryggen får hvile innimellom :) Håper du blir bedre! Fælt når kroppen ikke samarbeider:(
 
Så kjedelig! Her hjelper det med varmeflaske, vet ikke om du har prøvd :) jm sa på kontrollen at det er noe av det eneste som faktisk hjelperhjelper, ellers må man forebygge. Jeg synest det går bedre etter at jeg begynnte å sove med bbhugme for man skal egentlig ikke ligge på siden uten å ha noe mellom beina (både mellom knærne og anklene). Fikk også beskjed om å gå tur i terreng og ikke sitte med beina i kryss (storsynder der:p). Detvar vertfall det jm sa til meg, og jeg har blitt MYE bedre av å følge desse tipsene. Blir riktignok fort sliten av å gå mye, så må ta mange pauser, og passer på at ryggen får hvile innimellom :) Håper du blir bedre! Fælt når kroppen ikke samarbeider:(
Tusen takk for tips! Har jo bbhugme, men den har igrunn bare ligget ved siden av meg :hilarious: Nå får jeg ta den i bruk og satse på at det hjelper litt. Så får jeg kjøpe meg en varmeflaske :)
 
Prøv å støtte opp mellom bena når du ligger på siden, være obs på vinkelen på bekkenet etc.
Lykke til på OUL
 
19+0

OUL idag og det var en fantastisk opplevelse! Alle mål, organer og annet så kjempefint ut og jordmor var ganske sikker på at det var ei jente :Heartpink
Termin ble ikke justert, så den er fortsatt 12.oktober.

Jeg er i lykkerus nå :happy093

Måtte selvfølgelig innom et par butikker etterpå og kjøpe noen babyklær, så gøy når man endelig vet kjønn! Begge bestemødrene reagerte med gledeshyl når de fikk høre nyheten :laughing002 Det er koselig da.

2FE7A505-C123-4A7C-ADB0-634068D7220D.jpeg
 
Last edited:
gratulerer med vel overstått OUL og jente på vei
 
24+0

Tiden flyr altså!

Magen har blitt så fin, og vi koser oss begge med å kjenne masse liv om dagen :Heartpink Mannen kjente det for første gang da vi var i syden, 21+5, og han ble så rørt! Nå spør han stadig om jeg kjenner noe, og vil gjerne kjenne han også.

Vi har bestilt 3D-ultralyd 19.juli og gleder oss veldig til det. Blir spennende å se hvordan lillemor ser ut og om det faktisk fortsatt viser seg å være lillemor, eller om de endrer mening :nailbiting: Så har vi også booket oss inn på fødselsforberedende kurs på sykehuset vi hører til. Tror alt skal være i hus/på vei i posten av ting og tang vi trenger til lillemor og mamma, så nå kan jeg slappe av litt mer :p

Er fortsatt i 100% jobb og glad for det, men bekkensmertene begynner å bli ille nå. Prøver alt av tips og råd jeg finner på nett, men synes ikke det hjelper så veldig. Har et bekkenbelte på vei i posten, så håper det hjelper litt mer. Også skal jeg til fysioterapeut om noen dager. Vil ikke bli sykemeldt, men ser jo at det kanskje er best, iallefall delvis. Sjefen og kollegaene mine er gull verdt og jeg kan tilrettelegge mye, men føler meg allikevel som en "belastning" når jeg ikke kan løfte, stelle pasienter osv. Så synes det er litt vanskelig nå. Får ta en samtale med sjefen og luftene tankene mine...
 
Gratulerer med 24 uker
 
29+0

Litt av en dagbok, med flere uker mellom hvert innlegg :hilarious: Uansett, sommerferien er over og idag var første dag tilbake på jobb. Skal innrømme at jeg gruet meg litt til det, men det gikk jo helt supert! Jeg har blitt satt på kontoret og blir der til jeg går ut i permisjon - veldig deilig, men samtidig veldig rart å ikke være en del av "teamet" ute i avdelingen.

Sommerferien har vært fin, men også preget av dårlig søvn og bekkensmerter. Har vært 3 ganger hos fysioterapeut før ferien, og han mente det var en bekkenlåsning på venstre side og at han kunne bedre dette. De to første gangene hjalp det veldig, men etter siste gang har det bare blitt verre :( Så imorgen kontakter jeg kiropraktor og håper det hjelper mye bedre. Bekkenbeltet jeg fikk i posten prøvde jeg én gang da jeg fikk vondt på jobb, men da ble det også bare mye verre. Kanskje jeg skal gi det et forsøk til, skal høre med kiropraktoren hva hun tenker.

Vi var på 3D-ultralyd for en snau uke siden - en herlig og rørende opplevelse å se lillemor (ja, mageboeren var fortsatt jente :joyful:). Hun var ikke veldig interessert i å vise seg frem da, lå med nesa godt trykket inn i morkaka til tross for at legen trykket på magen og jeg snudde meg flere ganger. Men det viktigste var at alt fremdeles så kjempebra ut med lillemor :Heartpink

Kjenner betydelig forskjell i aktiviteten til lillemor nå. Sterke spark som bare er herlig å kjenne, mindre "åling"/glidende følelse og dult.

Ellers er vi nesten ferdig med barnerommet! Det er sååå gøy! Og veldig deilig at vi får gjøre dette før vi flytter inn. Tak og vegger er malt og møbler kjøpt inn. Mangler nå å male lister og legge nytt gulv. Det blir så fint :Heartpink
 
Gratulerer med 29 uker
Typisk med dårlig samarbeid fra babyen når man skal ha 3D da.... men godt alt står bra til og så kos med forberedelser
 
Så fint bilde
 
31+3

Idag har jeg vært hos legen for å snakke om bekkenplagene mine og sykemelding da det verken har hjulpet med tilrettelegging på jobb eller behandling hos fysioterapeut og kiropraktor... Foreløpig bare vært to ganger hos kiropraktor da, så satser på at det hjelper etterhvert.
Uansett var jeg så sliten nå at det gikk på psyken løs - følte meg helt tynnslitt rett og slett. Veldig bra å bli plassert til kontorarbeid, men det hjelper jo ikke når man til stadighet blir spurt om hjelp fra de andre og må skynde seg avgårde til pasienter.
Legen min var heldigvis veldig forståelsesfull og jeg fikk 100% sykemelding frem til permisjonen starter.
Må innrømme at det føles både deilig og trist på én gang... Var jo forberedt på å bli borte fra jobben (permisjonen), men nå ble det liksom så «plutselig», selvom jeg har tenkt tanken en stund. Men jeg må bare godta og forsone meg med at kroppen har sagt stopp nå. Viktig at jeg fungerer fremover nå og ikke blir enda verre, både for min egen del og for lillemor som skal komme om ca. to måneder :Heartpink

Så har vi vært og handlet gulv til lillemors rom idag! Og til uka skal jeg prøve å få malt de hersens listene på rommet hennes, får ta det sakte og smått så jeg overlever :p Nærmer seg veldig overtagelse av huset og flytting nå - bare to og én halv uke igjen! :joyful: Det skal bli sååå deilig. Gleder meg til å pusle med barnerommet, klær og utstyr :Heartpink
 
Back
Topp