Melkeproduksjon

Har lest litt om dette nå. Både i andre artikkler inne på relis.no og på andre nettsider.
Det at de ikke annbefalte fennikel til ammende er stor forskjell fra at de fraråder ammende å drikke det.
I dyreforsøkene der de hadde testet om fennikel går ut i melka har de brukt store mengder.
Jeg kommer til å drikke kloster sin ammete for den inneholder små mengder fennikel. Det er fennikel som er lakterende, altså det er den som hjelper med melkeproduksjonen. Jeg drikker aldri mer en to kansje tre kopper ammete per dag.
De har en gang på 90 tallet fått inn en unge på et sykehus dær både mor og barn var dårlig i magen. Da hadde moren drukket mer enn to liter ammete. Med så mye anis og slikt som er i ammete er det ikke rart man blir dårlig.
Men jeg skal ikke sitte her og si at andre må drikke ammete. Jeg bare forklarer hvorfor jeg kommer til å drikke det.
 
Jeg trodde det var greit med fennikel i ammete hvis man følger anvisningene angående mengde. Men at man absolutt ikke skulle gi babyer ammete direkte på skje/sprøyte (som jeg tror er et kjerringråd mot et eller annet).
 
Jeg lekker endel, spesielt om natta. Så pumper ut litt hver kveld. Klarer ikke sove med bh, og orker ikke bytte laken hver dag .

Sist tok det langt tid etter fødsel før melka kom igang. Så er rart
Du bør ikke pumpe deg før babyen har kommet. Det kan føre til premature rier i tillegg er råmelka som kommer viktig for babyen.
 
Legger en stor gulpeklut under meg på natten og en på brystene da kan det som kommer av råmelk havne i klutene istedenfor i sengetøyet. Funker stort sett bra med mindre jeg er veldig urolig på natta :)
 
Back
Topp