Avocado's voksende spire

Så godt å lese at alt står bra til med dere[emoji7][emoji7]
 
Så godt det står bra til med dere :Heartred Du har gjort en kjempejobb med ammingen! Her slet vi jo i et år med delamming hele veien.

Regner med det snart går i full fart hos dere også? Her løper lillemor :rolleyes: så hun holder foreldrene i bevegelse!
 
Så godt det står bra til med dere :Heartred Du har gjort en kjempejobb med ammingen! Her slet vi jo i et år med delamming hele veien.

Regner med det snart går i full fart hos dere også? Her løper lillemor :rolleyes: så hun holder foreldrene i bevegelse!

Et helt år er lenge når ting ikke går på skinner! :wideyed: Kudos til deg som holdt ut!

Ikke full fart riktig enda, heldigvis :p
Hun kan gjerne være lille babyen min litt til :dummy1:
 
Et helt år er lenge når ting ikke går på skinner! :wideyed: Kudos til deg som holdt ut!

Ikke full fart riktig enda, heldigvis :p
Hun kan gjerne være lille babyen min litt til :dummy1:

Her var det ammekosen som gjorde at jeg holdt ut, hun ville gjerne amme litt 2-3 ganger om dagen og da var det verdt det for meg :Heartred Holdt bare noen få uker med pumping etter hun ikke ville ta brystet mer.

Min lille begynte å krype på dagen 7mnd gammel (5,5 mnd korrigert for termin)! Nå løper hun:schocked028 så vi er visst ferdig med babyfasen :sorry:
 
Her var det ammekosen som gjorde at jeg holdt ut, hun ville gjerne amme litt 2-3 ganger om dagen og da var det verdt det for meg :Heartred Holdt bare noen få uker med pumping etter hun ikke ville ta brystet mer.

Min lille begynte å krype på dagen 7mnd gammel (5,5 mnd korrigert for termin)! Nå løper hun:schocked028 så vi er visst ferdig med babyfasen :sorry:

Da forstår jeg at du holdt ut, blir noe helt annet når baby vil ha puppen :)

Oi, det var ganske tidlig! :woot:
Hun holder deg i farta da :p
Også får dere lage en baby til slik at det blir litt mer babykos på deg! ;) Hvordan går det forresten med prøving?
 
Da forstår jeg at du holdt ut, blir noe helt annet når baby vil ha puppen :)

Oi, det var ganske tidlig! :woot:
Hun holder deg i farta da :p
Også får dere lage en baby til slik at det blir litt mer babykos på deg! ;) Hvordan går det forresten med prøving?

Har fått en unge med konstant dårlig tid ;)

Foreløpig går det mer i slanking enn prøving, men jeg nærmer meg å være innenfor BMI-grensa, selv om jeg helst vil dit jeg var!
 
Har fått en unge med konstant dårlig tid ;)

Foreløpig går det mer i slanking enn prøving, men jeg nærmer meg å være innenfor BMI-grensa, selv om jeg helst vil dit jeg var!

Dårlig tid visste vi jo at hun har, hun kom jo 6 uker for tidlig tross alt :p

Godt å snart være ‘innafor’ på vekt da! Gir litt flere muligheter :) Du er flink!
Jeg har gått masse opp i vekt ETTER fødsel :smiley-ashamed008 Må seriøst ta tak i søtsuget mitt snart!
 
Dårlig tid visste vi jo at hun har, hun kom jo 6 uker for tidlig tross alt :p

Godt å snart være ‘innafor’ på vekt da! Gir litt flere muligheter :) Du er flink!
Jeg har gått masse opp i vekt ETTER fødsel :smiley-ashamed008 Må seriøst ta tak i søtsuget mitt snart!

Fordelen med aktivt barn er at når kvelden endelig kommer så sover hun ;)

Jeg gikk bare ned i vekt den aller første tida etter fødsel, så stagnerte det, det er først etter jeg kom i gang med mer trening at vekta flytter på seg ;)
 
Fordelen med aktivt barn er at når kvelden endelig kommer så sover hun ;)

Jeg gikk bare ned i vekt den aller første tida etter fødsel, så stagnerte det, det er først etter jeg kom i gang med mer trening at vekta flytter på seg ;)

Sovebarn er en fordel ja :D
Heldige er vi med S som allerede er glad i å legge seg om kvelden :D

En uke etter fødsel veide jeg 2 kg mindre enn da jeg ble gravid. Nå... 6 kg mer, så har gått opp 8 kg på disse 4 månedene :bag: Skamfullt :sorry:
Er aktiv nok i massevis til å holde vekta nede, egentlig, men så er det sjokolade da... :rolleyes:
 
Det var trist en liten stund, men nå går det veldig fint altså :)
Å ikke amme har helt klart sine fordeler det også; bedre undertøy, ikke så klamt med varm unge inntil meg når det er 29 grader ute, kunne være med på jentekveld, kunne sove gjennom natta mens pappaen mater, vanlige klær osv ;)

Så fryktelig slitsomt det må være å ikke få sove noe særlig :( Skal ikke si at jeg forstår hvordan du har det, for vi har virkelig vært heldige med vår sove-unge!
Har du lest om 4 month sleep regression?
Misunner deg den friheten, såpass ærlig skal jeg være. Vi har to måltider om dagen med fast føde nå da, så det går litt den riktige veien. Men må få si jeg er klar for vanlige bher :p

Har lest om det ja. Driver og leser «sove uten gråt» nå, håper på noen gode tips, så driver loggføring av all søvn om dagen nå. Vi hadde heldigvis en god natt her om dagen, kun en oppvåkning med pupp, der var magisk. I tillegg var det sambo sin tur til å stå opp, så jeg fikk sove ut litt på morningen og. Følte meg som et helt nytt menneske :p
 
Misunner deg den friheten, såpass ærlig skal jeg være. Vi har to måltider om dagen med fast føde nå da, så det går litt den riktige veien. Men må få si jeg er klar for vanlige bher :p

Har lest om det ja. Driver og leser «sove uten gråt» nå, håper på noen gode tips, så driver loggføring av all søvn om dagen nå. Vi hadde heldigvis en god natt her om dagen, kun en oppvåkning med pupp, der var magisk. I tillegg var det sambo sin tur til å stå opp, så jeg fikk sove ut litt på morningen og. Følte meg som et helt nytt menneske :p

Med fast føde blir alt litt lettere for mor, og far kan bidra litt mer :) Det fortjener du nå som du har stått på i et halvt år med amming :)
Har du satt deg et ammemål eller vil du bare se der an etterhvert som tiden går?

Har du app til logging av søvn?

Godt å høre det ble litt etterlengtet søvn på deg! Håper det blir fler og fler slike netter fremover. Plutselig våkner du en morgen litt perpleks over at natten har gått uten mating også. En dag nærmere for hver dag som går ;)
 
Med fast føde blir alt litt lettere for mor, og far kan bidra litt mer :) Det fortjener du nå som du har stått på i et halvt år med amming :)
Har du satt deg et ammemål eller vil du bare se der an etterhvert som tiden går?

Har du app til logging av søvn?

Godt å høre det ble litt etterlengtet søvn på deg! Håper det blir fler og fler slike netter fremover. Plutselig våkner du en morgen litt perpleks over at natten har gått uten mating også. En dag nærmere for hver dag som går ;)
Ikke satt meg noe konkret mål. Skal vel i grunn være fornøyd med at jeg har klart å holde på så lenge, mtp hvor sliten og lei jeg har vært. Men gir meg nok så fort hun har fire måltider med fast føde ila dagen :)

Jeg sitter faktisk og logger søvn om dagen. Driver og leser «Sove uten gråt» og håper å få bukt med litt av problemene ved hjelp av den. Gjenstår å se da :p
 
Sovebarn er en fordel ja :D
Heldige er vi med S som allerede er glad i å legge seg om kvelden :D

En uke etter fødsel veide jeg 2 kg mindre enn da jeg ble gravid. Nå... 6 kg mer, så har gått opp 8 kg på disse 4 månedene :bag: Skamfullt :sorry:
Er aktiv nok i massevis til å holde vekta nede, egentlig, men så er det sjokolade da... :rolleyes:

Jeg veier nå ca 15kg mer enn da vi startet med AIH og så IVF, vil ned 10kg til før vi evt sender IVFsøknad om søskenforsøk...
 
Jeg veier nå ca 15kg mer enn da vi startet med AIH og så IVF, vil ned 10kg til før vi evt sender IVFsøknad om søskenforsøk...

Disse kiloene altså... :arghh:
Jeg planlegger å bli med på neste slankekrig her på bv. Litt konkurranse pleier å gi meg det sparket bak som jeg gjerne trenger ;)
 
Okay, på tide med en skikkelig oppdatering her inne :)


4 mnd og 4 dager:

Tiden har gått vanvittig fort, og nå er den vesle jenta mi blitt så stor :woot: 6,5 kg og laaang. Vi målte hun til 62 cm på 3 mnd kontrollen, men det er jo 5 uker siden nå, så hun nærmer seg nok 70 cm snart. Merker jo det på tøyet, 68 passer finfint ;)

Utviklingen er fantastisk! Hun babler og ler, jobber med styrke og motorikk og jeg blir rent imponert over viljen og drivet til å lære seg nye ting :woot:
Nyeste skill er situps :D
Digger den ungen ❤️

S sover godt både dag og natt og det er jeg takknemlig for :happy: Sovner selv stort sett og sover gjennom natten med kun et måltid fra 19-7 :) Luksus!
Litt småtrøbbel innimellom merker vi jo, slik som disse varme dagene. Da blir det gjerne litt dårligere søvn og forskjøvet rutine, men stort sett er dagene like og vi kan stille klokka etter bpde søvnen og måltidene hennes.

Fast føde og smaksprøver er vi i gang med nå. Vi tjuvstartet med sviskemos og sviskedrikk rett etter 3 mnd fordi hun stadig var forstoppet og plaget med det, og det hjalp med en gang heldigvis :)
Nå som hun er over 4 mnd har vi begynt med mye annet også; avokado, banan, agurk, vannmelon, grøt, gulrot osv.. Ikke alt er like populært, men mammas hjemmelagde sviskemos på havregrøt er virkelig en slager :D
Vann er vanskelig, og hun nekter, brekker seg og kjefter når jeg forsøker å gi det :hilarious: Godt vi har litt tid til å øve oss siden hun ikke egentlig skal ha noe særlig vann før 6 mnd.
Ammingen er over siden jeg er tørket ut nå, men det er greit. Har sine fordeler det også ;)

Faktisk skal jeg ta meg noen dager på jobben fremover nå. Ikke at det ikke er koselig hjemme med baby, men jeg kjenner litt på behovet for variasjon i hverdagen min. Og ikke minst litt mer tid sammen med voksne mennesker.
Avocadomannen gleder seg stort til noen dager hjemme, og det er så koselig å se hvor godt forholdet er mellom han og S, så de vil nok kose seg stort mens jeg er på jobb :D

Ellers har vi søkt barnehageplass. Vi ønsker oppstart i februar/mars men har søkt fra 1. desember da det er taktisk tidspunkt pga. budsjettsetting i kommunen. Jeg har ingen tro på at vi får plass egentlig siden det er enormt press i området her, men lov å håpe på mirakler :rolleyes:
Eneste jeg vil er at hun i hvert fall får en plass i nærheten her til hovedopptaket i august neste år. Hører om stadig flere her i byen som blir tildelt plasser langt fra der de bor, og det er jo bare trist.
Om vi blir å vente med oppstart til august blir vi å dele litt på permisjonstiden og jobbe deltid begge to. Spennende å se hva vi har i vente :)

Kroppen min er ikke helt i lage etter fødsel enda. Fortsatt litt bekkenplager og så blir jeg faktisk stivere i leddene mine for hver dag som går. Vanskelig på morgene spesielt og til tider vanskelig å håndtere S når jeg er så stiv :( Nå har jeg bestilt legetime da jeg er redd jeg kan ha fått en form for gikt. Vi har arvelig gikt i familien, så hadde jo vært typisk om jeg fikk det utløst av graviditet :oops:
Første pri blir nå å gå ned noen kilo i håp om å lette byrden på leddene, særlig knær og ankler, så får vi bare se om det hjelper...

Noen ny graviditet frister ikke akkurat når kroppen er som den er, og ei heller med HG og bekkenløsning friskt i minne. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gladelig hadde født 20 ganger i bytte mot å gå gravid!!

Men S er sola mi ❤️ Om vi ender opp med å kun få henne er jeg likevel strålende fornøyd :joyful:
Noe IVF vil vi heller aldri gjøre igjen så slett ikke usannsynlig at vi ikke kan få flere selv om vi hadde villet og om kroppen var i bedre form.
Bare tiden vil vise.

Dette ble langt nå, men sånn blir det gjerne når man ikke oppdaterer på evigheter :p
Setter en strek der og avslutter med at livet er supert! ❤️
 
Så herlig å lese oppdatering fra dere [emoji7] Høres ut som dere har fått dere en skikkelig fin liten unge [emoji177] Synd å høre at kroppen ikke fungerer som den skal da :( Krysser fingrene for at det er svangerskapsrelatert og ikke gikt! God sommer til dere (selv om det strengt tatt fortsatt er vår [emoji23]) [emoji173]️
 
Så herlig å lese oppdatering fra dere [emoji7] Høres ut som dere har fått dere en skikkelig fin liten unge [emoji177] Synd å høre at kroppen ikke fungerer som den skal da :( Krysser fingrene for at det er svangerskapsrelatert og ikke gikt! God sommer til dere (selv om det strengt tatt fortsatt er vår [emoji23]) [emoji173]️

Fin unge har vi jaggu fått ❤️

Du vet jo dessverre litt om det å ha vondt i kroppen etter svangerskapet :oops: Håper det blir bra igjen for oss begge!!

God sommer gode du!! ❤️
 
Så herlig å lese fin oppdatering fra deg og lille S![emoji173]️ hun høres virkelig ut som ei lita solstråle[emoji295]️[emoji295]️ og skal si hu jaggu er heldig med mamma’n sin også[emoji7][emoji7]

Håper en tur til legen og evt videre behandling kan hjelpe deg og leddene dine! Ikke godt å gå med smerter hver dag![emoji20]
 
Så hyggelig oppdatering❤️
Leit med plagene da, håper det ikke er gikt.
Da blir det spennende å se hva livet bringer, lykke med ett lite gull eller om et mirakel til lurer seg inn i fremtiden:)
 
Så herlig å lese fin oppdatering fra deg og lille S![emoji173]️ hun høres virkelig ut som ei lita solstråle[emoji295]️[emoji295]️ og skal si hu jaggu er heldig med mamma’n sin også[emoji7][emoji7]

Håper en tur til legen og evt videre behandling kan hjelpe deg og leddene dine! Ikke godt å gå med smerter hver dag![emoji20]

Takk søta ❤️

Jeg er så glad for å lese om all suksess for deg nå om dagen! Savnet deg veldig da du forlot oss her på februar så nå var det jaggu på tide at du fikk deg en stayer i magen ❤️
 
Back
Topp