Endelig i mål! ❤

Herlig beskrivelse av solskinnet som kommer etter en altfor lang og svart natt. [emoji173]

Gratulerer med dagen til den fantastisk nydelige gutten din! [emoji173]
 
Herlig beskrivelse.

Gratulerer med ettåring.

Det blir ikke mindre givende i årene som kommer!
 
Så utrolig nydelig skrevet! Og gutten deres er kjempe vakker[emoji173]️ Tenk at han alt er 1 år[emoji173]️
Nydelig Enkefalos! Både teksten og gutten [emoji176][emoji92]
Så rørende vakre ord [emoji173]️ De traff rett i hjertet!

Og for en kjekk liten kar :love7

Gratulerer med dagen!! :D
Gratulerer med 1åring [emoji813]red
Nydelige ord [emoji7][emoji7] Og for en fining du har, skikkelig god gutt det der[emoji170][emoji170][emoji170]

Enn det, et helt år blitt[emoji177] Gratulerer så mye med 1 åring i hus[emoji16][emoji8]
Herlig beskrivelse av solskinnet som kommer etter en altfor lang og svart natt. [emoji173]

Gratulerer med dagen til den fantastisk nydelige gutten din! [emoji173]
Herlig beskrivelse.

Gratulerer med ettåring.

Det blir ikke mindre givende i årene som kommer!
Hurraa for dere begge to[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Tusen takk, fininger [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
SNART 13 MÅNEDER GAMMEL

Utrolig hvordan det siste året har flydd avgårde. Og nå går permisjonen min mot slutten. Om halvannen uke er det tilbake til jobbhverdagen igjen. Det har vært er helt fantastisk år, og jeg er så glad for at jeg valgte å være så lenge hjemme med E. Men nå merker jeg det skal bli godt å overlate roret til pappaen i noen måneder. E blir jo bare mer og mer aktiv, og han krever mer for å være fornøyd. Da blir det følgelig mye mer hektisk nå enn før. Men han sover fortsatt to lurer a 1,5-2 timer da, og det er veldig godt for mammaen [emoji16] Da blir det gjerne tid til å hente seg inn søvnmessig, rydde litt eller bare slenge beina på bordet med en serie (som oftest blir det det første eller det siste) [emoji14]

Vi kuttet ut nattammingen for tre ukers tid siden, og det har gått kjempefint! I starten brukte jeg lenger tid på å få roet han, men ikke mer enn en times tid. Jeg hadde sett for meg 4-5 [emoji28] Etter hvert sovnet han ganske kjapt de gangene han våknet, men oppvåkningene var fortsatt ganske hyppige. Det har aldri vært meningen at han skulle sove så lenge på samme rom som oss, men vi har vært litt uenige om hvor vi skulle lage barnerom og hvordan.

Men for en ukes tid siden fikk vi endelig ordnet det slik at han kunne flytte ut av soverommet vårt, og, BANK I BORDET, this is too good to be true! [emoji33] Han sover natta gjennom hver natt [emoji33] Går fortsatt og venter på at det skal snu, og jeg vet jo det der kan endre seg også, men det ser veldig lovende ut. Nytt rom var i alle fall null problem for han! :D Vi har hatt en anelse om dette, for han våkner lett av oss. I tillegg har han sovet på eget rom hos mamma og pappa, og da har han gjerne sovet veldig godt. Så det er utrooolig digg å få 6-7 sammenhengende timer med søvn igjen [emoji122][emoji322] May it last!!

Vi driver også og kutter ammingen helt ut nå. Han har ikke vært superinteressert, så det har gått veldig fint. Men brystene mine er visst ikke klare for å kaste inn håndkleet enda [emoji23] Au au au, spreng! Men jeg må jo bare holde ut til det gir seg [emoji85] Får håndmelke litt og håpe jeg slipper unna brystbetennelse. Det er skrekken. Vi skal på kjærestetur til helga, så jeg vil IKKE bli syk.

Ellers er han selvfølgelig fortsatt verdens fineste unge [emoji28][emoji7] 78,5 cm og 9245 g på 1-årskontrollen. Har begynt å slippe seg litt når han står nå, og gikk et par usikre skritt for en uke siden. Men vi har ingen hast med den gåinga altså. For DA blir det hektisk da [emoji23] Han er stort sett blid og fornøyd, skravler og babler dagen lang og digger å få være der det skjer.

Ok, nå blir dette langt, men sånn blir det når jeg oppdaterer så sjelden [emoji28]

Fortsatt smerter i bekkenet når jeg er aktiv. Veldig spent på jobbstart mtp tunge løft. Osteopaten min sier jeg ikke får lov til å løfte tungt. Det tror jeg blir et veldig stort problem. Tror jeg bare må prøve meg fram og heller gi beskjed hvis det ikke går. Har jo ingen sykerettigheter før det har fått 4 uker siden jeg har hatt ulønnet perm, så jeg er litt spent på det der..

Men jeg snakket om prøving på en eventuell nr 2 med osteopaten min sist, og hun anbefalte at jeg skulle bli enda et hakk bedre i bekkenet før vi tenker i de baner. Jeg skjønner den altså. Men jeg merker jeg tenker en del på blastoene vi har på frys hos FS som destrueres i juni 2019. Det hadde jo vært greit å prøvd på egen hånd i noen måneder før vi evt benytter oss av dem. Og vi bør jo begynne forsøk i god tid før juni hvis vi skal gjennom to forsøk med alle eventualiteter som følger med. Jeg har hele tiden sett for meg å begynne prøvingen i sommer egentlig, men da får vi se da.

Her er han i kjent positur - med potetsalat-sleik og ellers middag klint godt utover ansikt, hender, spisebrett og jevnt utover gulvet (det synes ikke så godt på bildet [emoji12]) [emoji23]

(slettet)
 
Last edited:
Herlig oppdatering fra deg som alltid[emoji7][emoji7][emoji8] Og for en fining du har da[emoji7] Han er bare skjønn[emoji173][emoji173]

Kjedelig med det bekkenet, håper det bedrer seg snart nå[emoji8]
 
Så skjønn han er! Kan tenke meg det er hektisk ja :D Nesten litt greit å overlate turboen til papsen så man får ‘hvile’ på jobb :p neida!

Masse spennende i vente! Du må love å dele videre prøving med oss når den tid kommer! Vil jo gjerne følge deg videre i jakten på nr 2 :)

Lykke til med jobbstart!
 
Nydelige gutten din! [emoji173]

Og så spennende med jobb og tanker om nummer to-prøving. [emoji6] Skjønner kroppen må være klar, men jeg håper hun vet at dere ikke bare "bestiller" en baby?

Angående brystspreng og ammeslutt: stram, stram, stram (ubehagelig stram altså) Sports-BH/topp natt og dag. Tøm puppene før du tar den på. Poenget er at kjertlene lager melken fordi det ikke er mottrykk og når puppene er fulle roer produksjonen seg ned fordi fulle pupper har høyt trykk. Dette kan altså stram BH/topp gjøre også. Fungerte supert for meg da lillegutt var ferdig med amming. [emoji4]
 
Så skjønn han er! ❤️
 
Herlig oppdatering fra deg som alltid[emoji7][emoji7][emoji8] Og for en fining du har da[emoji7] Han er bare skjønn[emoji173][emoji173]

Kjedelig med det bekkenet, håper det bedrer seg snart nå[emoji8]

Tusen takk [emoji173]️ Må jo passe på å fortsette å oppdatere her litt selv om det ikke er så spennende lenger [emoji28] Bekkenet er ganske frustrerende, ja, men foreløpig går det ganske greit å ha begynt å jobbe igjen. Håper det holder seg sånn :)
 
Så skjønn han er! Kan tenke meg det er hektisk ja :D Nesten litt greit å overlate turboen til papsen så man får ‘hvile’ på jobb [emoji14] neida!

Masse spennende i vente! Du må love å dele videre prøving med oss når den tid kommer! Vil jo gjerne følge deg videre i jakten på nr 2 :)

Lykke til med jobbstart!

Takk for det [emoji7] Ja, det er jamen meg deilig å bare ha seg selv å passe på (stort sett) på dagtid igjen [emoji23] Tror far har nok å henge fingrene i [emoji87]

Skal definitivt dele prøvingen på nr 2 også med dere her inne :) Jeg er jo helt avhengig av det for å "keep sane" når vi er i gang [emoji23]
 
Nydelige gutten din! [emoji173]

Og så spennende med jobb og tanker om nummer to-prøving. [emoji6] Skjønner kroppen må være klar, men jeg håper hun vet at dere ikke bare "bestiller" en baby?

Angående brystspreng og ammeslutt: stram, stram, stram (ubehagelig stram altså) Sports-BH/topp natt og dag. Tøm puppene før du tar den på. Poenget er at kjertlene lager melken fordi det ikke er mottrykk og når puppene er fulle roer produksjonen seg ned fordi fulle pupper har høyt trykk. Dette kan altså stram BH/topp gjøre også. Fungerte supert for meg da lillegutt var ferdig med amming. [emoji4]
Tusen takk [emoji173]️ Har helt glemt å svare [emoji85]

Vi må nok kjøre vårt eget løp når det gjelder prøving på nr 2, ja. Som du sier, så er jeg jo ikke en "vanlig prøver" som kan regne med å bli gravid med en gang liksom. Hun vet det også, så egentlig litt rart at hun ville vi skulle vente. "Det er lenge til juni 2019", sa hun da jeg nevnte embryoene vi har på frys. Tror ikke hun helt vet hva prøverørsforsøk innebærer gitt..

Og takk for tips om ammeslutt! :) De harde områdene ble litt mindre ømme etter et par dager, og jeg tenkte jeg bare fikk holde ut til melka ble absorbert av kroppen. Og i løpet av denne uka er de heldigvis helt myke igjen [emoji122] Så deilig å få puppene sine for seg selv igjen altså [emoji23] Men jeg skiftet på E toppløs i morges, og da ropte han "NAM-NAM-NAM" og kikket på puppene mine [emoji23][emoji23] Sorry Mac, meieriet er stengt :/
 
Tusen takk [emoji173]️ Har helt glemt å svare [emoji85]

Vi må nok kjøre vårt eget løp når det gjelder prøving på nr 2, ja. Som du sier, så er jeg jo ikke en "vanlig prøver" som kan regne med å bli gravid med en gang liksom. Hun vet det også, så egentlig litt rart at hun ville vi skulle vente. "Det er lenge til juni 2019", sa hun da jeg nevnte embryoene vi har på frys. Tror ikke hun helt vet hva prøverørsforsøk innebærer gitt..

Og takk for tips om ammeslutt! :) De harde områdene ble litt mindre ømme etter et par dager, og jeg tenkte jeg bare fikk holde ut til melka ble absorbert av kroppen. Og i løpet av denne uka er de heldigvis helt myke igjen [emoji122] Så deilig å få puppene sine for seg selv igjen altså [emoji23] Men jeg skiftet på E toppløs i morges, og da ropte han "NAM-NAM-NAM" og kikket på puppene mine [emoji23][emoji23] Sorry Mac, meieriet er stengt :/

Du må kanskje ta en ny prat med henne om prøving på nummer to. Kan vel hende hun kan følge deg opp i svangerskapet? Jeg synes det høres litt rart ut at du må vente så lenge, du må vel mest sannsynlig uansett trene deg litt opp igjen etter et nytt svangerskap også.

Haha... Ja, de husker puppene en god stund. [emoji23]
 
Snart 14 måneder gammel

Nå skrev jeg nettopp et langt innlegg, og så klikka appen. For no drit! [emoji849] Orker ikke skrive like langt en gang til. Jeg skal jo inn og se Grey's [emoji23]

Men jeg føler meg litt verpesjuk om dagen [emoji28] Samtidig tenker jeg med gru på om det skal ta like lang tid denne gangen som sist. Blir kvalm av tanken. Dessuten er vi så oppslukt i han vi har, så hvorfor trenger vi en til? [emoji28] Hadde det ikke vært for at blastoene har en utløpsdato og det at det kan ta tid å bli gravid, tror jeg ikke vi ville tenkt i de baner enda i det hele tatt. Men jeg føler nesten at vi "må". Tenk om det tar like lang tid igjen? Da må vi jo bare begynne. Men tenk hvis den sitter med en gang?! HJELP! Men allikevel er jeg altså litt verpesjuk.. [emoji28]

Jeg kommer nok uansett til å slutte på Cerazette nå fordi jeg har mensen mindre enn annenhver uke med dem [emoji849] Så får vi se hva som skjer. Sex er uansett en forutsetning for at det skal bli barn, og i så fall er det ingen fare om å bli gravid med det første [emoji23][emoji849][emoji85]

Ellers er alt bra. Jeg er tilbake i jobb og pappaen er i perm. Stortrives i den nye jobben, og bekkenet fungerer heldigvis bra så langt. Faktisk over all forventning. Men det er fortsatt et stykke igjen til løping, så vi får se. Har ikke vært hos osteopaten siden sist jeg skrev om det. Synes det er mer tungvindt å dra innover til Oslo nå som jeg ikke er hjemme hver dag. Dessuten er det så innmari dyrt. Har ikke gjort øvelsene mine på lenge, og allikevel funker jeg greit [emoji23][emoji85] Vi får se om det varer [emoji14]

Far og sønn koser seg i alle fall i perm [emoji4] Det er herlig! Og snart har jeg tidlig sommerferie, og da skal mini og jeg på litt reiser sammen slik at far kan være hjemme og jobbe på huset i fred. Det tror jeg blir bra (selv om vi selvfølgelig aller helst skulle reist alle tre) [emoji173]️

Ja, der kan du se. Ble langt allikevel gitt [emoji23]
 
Last edited:
Back
Topp