Rutiner med baby

thereader

Betatt av forumet
Er det bare min baby som fortsatt bare spiser og sover? [emoji28] Ser flere har rutiner på baby fra 2-3 mnd hvor baby feks sover fra klokka 19. Hos oss spiser hun ca hver tredje time, så er hun våken i en halvtime ish, også sover hun igjen. Det er liksom ikke noen forskjell på dag og natt, sånn sett. Er det flere, eller har dere begynt å se forskjell på døgnet og fått inn rutiner? [emoji1]
 
Her har han hatt forskjell på natt og dag av seg selv siden han ble født. Så vi har med vilje bare holdt på hans egne rutiner.
Han er aldri våken skikkelig på natt. Lager masse lyder og er sulten, men spiser og så sover han videre.

Så vi steller ham i 18-19 tiden. Tar på pysj og ny bleie. Så på soverommet i dempet belysning og litt kjøligere. Der ammer jeg og så legger vi ham. Da sover han til 1-2 tiden. Spiser og sover videre til 5-6 tiden.
 
Her har han hatt forskjell på natt og dag av seg selv siden han ble født. Så vi har med vilje bare holdt på hans egne rutiner.
Han er aldri våken skikkelig på natt. Lager masse lyder og er sulten, men spiser og så sover han videre.

Så vi steller ham i 18-19 tiden. Tar på pysj og ny bleie. Så på soverommet i dempet belysning og litt kjøligere. Der ammer jeg og så legger vi ham. Da sover han til 1-2 tiden. Spiser og sover videre til 5-6 tiden.
Er han mye våken mellom måltidene på dag da? Her er hun like trøtt etter å ha spist uansett hvilken tid på døgnet.
 
Her har han også hatt forskjell på natt og dag siden han var nyfødt. Skjedd et par ganger at han har vært våken på natta, ellers bare sover og spiser han. På natta sover han gjerne 4-5 timer den første runden, før han får mat og sover videre. Ammer stort sett 2 ganger fra ca kl. 21/22-08.

På dagtid ammer vi mye oftere, og han er mer våken også. Kan være våken i hvert fall 1 time før han sovner igjen. Innimellom mer etter en god dupp. Men vi har ikke noe fast leggetid eller noe ennå, ser det an fra dag til dag avhengig av søvnen hans den dagen. Tar alltid på pysj og går på rommet når det er nattatid da, så det er vel den eneste faste rutinen vi har akkurat nå [emoji85]

Han blir 8 uker på søndag
 
Vi står opp mellom 07-09. Han vil amme mye og ofte på morgenen og formiddag. Han sover ikke på dagtid ved mindre han er i bevegelse :(. Så vi triller tur etter ammingen, jeg liker å komme meg ut så vi triller i 1-2 timer. Så koser på ettermiddagen og tidlig kveld. Bytter til pysj mellom 19-20.30. Ammer og prøver å få han til å sovne i sengen sin etter det. Avogtil går det, avogtil ikke. Går det ikke sover han som regel samtidig som oss i sin seng selvom det kanskje er litt ynking først.

Men om natta sover han 2-4 timer sammenhengenede:) men vil ofte amme opptil 40 min om gangen
 
Her har vi absolutt ingen rutiner, men hun sover og er våken for mat og bleieskift slik som du skriver. Det er av og til st hun sover i litt lengre perioder på natten enn på dagen[emoji4] Hun er 5,5 uke i dag.
 
Jenta mi er 5 uker. Hun har siden hun ble født sovet godt på natta.
Vi tar kveldsstell rundt 20.00, så er hun gjerne litt våken, prater og titter rundt seg, ammer liggende på sofaen. Hun sovner mellom 21.00 og 21.30.
Da ligger hun i sofaen frem til jeg legger meg. Da tar jeg henne med meg inn på soverommet og legger henne i sin egen seng. Da sover hun til rundt 01.00, ammer og sover videre. Våkner igjen rundt 04.00, ammer og sover videre. Rundt 07.00/08.00 våkner hun og ammer. Da sover hun som regel litt til, men ikke så lenge. (Kanskje 1-2 timer)
De to- tre siste nettene har hun ikke våknet før 03.00/04.00 første gang, altså hoppet over den første oppvåkningen. [emoji106]
Etter dette står hun opp, stelles og hun er våken en stund før hun vil ha mat igjen rundt 09.00-10.00. Da sovner hun, og sover til ca 13.00/14.00. Etter dette er hun mye våken frem til kvelden. Hun kan sovne litt ved hver amming, men våkner stort sett etter litt. Noen ganger fungerer det å putte i smokken eller bære henne litt, så sovner hun. Andre ganger vil hun bare være våken.
Når det nærmer seg kvelden, mellom 18.00 og 20.00 er hun ofte litt urolig og vil amme mye, være inntil oss og absolutt ikke bli lagt ned.
 
Last edited:
Er han mye våken mellom måltidene på dag da? Her er hun like trøtt etter å ha spist uansett hvilken tid på døgnet.
Han sovner ikke til puppen på dagtid så da prater vi jo mer til ham og stimulerer ha mer enn om natten. Da snakker vi ikke. Så ha han er alltid litt våken mellom måltidene på dagen.
 
Har begynt å sove mye mere på natten her. Hun er 8 uker på søndag. Jeg markerer alltid «natt» med kveldsstell og pysj etter storesøstrene legger seg 20.00. Når hun sovner varierer veldig, men hun er skjelden våken mere enn 2 ganger PR. Natt etter 22.30. Slik har det vært i ca en uke nå ☺️
 
Legger oss ca 22 og sover til 01-03, ammer litt og sover videre til 4-5, ammer litt til og så sover vi til 6-8, varierer veldig men som regel våken to ganger i løpet av natten. Sover så mellom 12-15 ish, men så er han våken stort sett resten av døgnet!
 
Her har vi natt fra ca kl 21.30-22.00 til rundt 6-8, noen ganger lenger. På dagtid er hun mer våken mellom måltidene, bortsett fra noen dager hvor hun har skikkelig sovedager. Men søvn avler søvn hos henne, og jo lenger hun er våken jo vanskeligere er det å få henne til å sove. Også har hun veldig kveldsuro, så har ingen rutiner med å prøve å få henne til å sove alene om kvelden..
 
Her er det en god lur fra 10-13 ca og så ny lur fra 15-18. Deretter er det bading og mye spising utover kvelden, før soving i 22 tida. Legges i egen seng og brukes en halvtimes tid på å sovne. Våkner ca 7-8 om morgenen og spiser 2 ganger i løpet av natta [emoji4] har hatt mye kveldsuro, men er nok stort sett behov for mat, for han roer seg ved puppen eller ved flaske med ekstra pumpet mm. Føler oss heldige om dagen, for det var mye mer kaotisk tidligere[emoji4]
 
Back
Topp