Skulle vi kanskje hatt en skravletråd ?

Høres deilig ut:) Nyt! Kvalmen har stort sett gitt seg hos meg, men kommer snikende de dagene jeg er veldig sliten. Men nå er jeg jo 12+1 så det skal jo bli bedre rundt disse tider:smiley-bounce012

Hvordan hår det med magen og klær for dere? Sliter med å finne noe å ha på meg. Litt tidlig med gravidklær, men får ikke igjen knappene på buksene mine lenger :smiley-bounce022

Jeg bruker mammabukser, har gjort det i snart to uker. Men sliter med at magen blir veldig framtredende, så synes ikke det er så lett akkurat nå :)
 
Jeg bruker mammabukser, har gjort det i snart to uker. Men sliter med at magen blir veldig framtredende, så synes ikke det er så lett akkurat nå :)

Jeg føler litt det samme som deg der. Litt plundrete å kle seg. Bli enklere når det ikke er tvil om hva som skjer og jeg bare kan gå rundt med struttemagen:happy: Blir deilig i sommer.
 
Herlig:happy: Ikke bare jeg som ikke får på meg de vanlige buksene lenger. Tror jeg må gå til innkjøp av flere tights og tunikaer.

Ellers klør det jo i fingrene etter å shoppe litt babytøy:p Har bestemt at jeg må vente til etter OUL om 6 uker. Har så mye fint til gutt fra før, hvis det blir en jente må jeg jo nesten fylle på litt:joyful:
 
Her er det mammabukser hjemme. Det jeg sliter mest med er arbeidsbuksen[emoji28] må kneppe opp og ha smekken nesten helt åpent. Men bare denne uken igjen så skal vi dele nyheten å da blir det ikke mer ubehagelige bukser[emoji23]
 
Jeg har brukt mammabukser i mange uker. Tenker at jeg er veldig glad for at jeg prøver å holde dette skjult i den kalde årstiden, for i sommerklær hadde kulen vært lett synlig for lenge siden.
 
Da har jeg kjøpt inn klær som passer en voksende mage :) Ikke en dag for sent. Syns magen vokser og vokser. Har gått ned i vekt så kan ikke være det. Syns bare det er så tidlig, men er vel sånn andre gang. Nå er det ikke noe hemmelighet lenger og godt er det. Umulig å skjule denne magen her gitt :p
 
Den som fant ut at det er greit å kalle dette morgenkvalme er en fjært!

Er kvalm store deler av tiden, men nå er det så ekstremt at søvn er umulig.
 
Vi var på TUL i går, og ble egentlig satt fram noen dager. Jeg tror ikke på det fordi jeg testa etter eggløsning, men er det noen som har lignende erfaring?
 
Vi var på TUL i går, og ble egentlig satt fram noen dager. Jeg tror ikke på det fordi jegel testa etter eggløsning, men er det noen som har lignende erfaring?

På UL setter de termindato på bakgrunn av størrelsen. Andre beregninger er jo et gjennomsnitt og det passer jo kanskje ikke med veksten til ditt barn. Så jeg ville stolt mest på UL. På min TUL var jeg 7+4 (vet med sikkerhet befruktningsdag pga IVF), men størrelsen var mer 7+6. Så da hadde spiren vokst litt mer en gjennomsnittet på det tidspunktet. Kan sikkert endre seg igjen på OUL. Så tar ikke termindato så nøye akkurat nå. Litt mer sånn ca :)
 
Vi var på TUL i går, og ble egentlig satt fram noen dager. Jeg tror ikke på det fordi jeg testa etter eggløsning, men er det noen som har lignende erfaring?

Jeg både testet og tempet etter el når vi prøvde på førstemann (el på cd24), så vil si jeg hadde rimelig god kontroll på når el var. Tok utgangspunkt i dette når jeg regnet ut hvor langt jeg var på vei (termin 9 aug), på første ul i uke 11 ble jeg satt frem 6 dager, og på oul enda 3 dager[emoji38] Endte med oul termin 30 juli, og gutten kom 3 august[emoji4] Tenkte det var veldig greit at jeg ble satt frem i forhold til el.termin mtp dette med å ikke gå mer enn 10-11 dager over tiden, hadde vært mer skeptisk om jeg ble satt tilbake[emoji5] Dem kommer jo når dem er klar uansett[emoji28]
 
Jeg både testet og tempet etter el når vi prøvde på førstemann (el på cd24), så vil si jeg hadde rimelig god kontroll på når el var. Tok utgangspunkt i dette når jeg regnet ut hvor langt jeg var på vei (termin 9 aug), på første ul i uke 11 ble jeg satt frem 6 dager, og på oul enda 3 dager[emoji38] Endte med oul termin 30 juli, og gutten kom 3 august[emoji4] Tenkte det var veldig greit at jeg ble satt frem i forhold til el.termin mtp dette med å ikke gå mer enn 10-11 dager over tiden, hadde vært mer skeptisk om jeg ble satt tilbake[emoji5] Dem kommer jo når dem er klar uansett[emoji28]
Okei, godt å lese at noen andre har samme erfaring. Forholder meg ikke til termin før på OUL sånn sett, men synes bare det er rart når jeg veit når EL var. Jeg har regna termin 11 november med EL 16 februar, altså 12+0 i dag. I går målte ho til 12+3,12+6 og 13+3!
 
Okei, godt å lese at noen andre har samme erfaring. Forholder meg ikke til termin før på OUL sånn sett, men synes bare det er rart når jeg veit når EL var. Jeg har regna termin 11 november med EL 16 februar, altså 12+0 i dag. I går målte ho til 12+3,12+6 og 13+3!

Ja, det er litt rart når man VET når el var, men hvis du ble målt til alle de tre på samme kontrollen og av samme lege ser man ut i fra det at det kan være store variasjoner bare på hvordan målingen blir gjort. Spesielt så tidlig vil en liten forskjell i målet utgjøre ganske mye, til oul er babyen større og marginen til feilmåling mindre vil jeg tro[emoji4]
 
Ja, det er litt rart når man VET når el var, men hvis du ble målt til alle de tre på samme kontrollen og av samme lege ser man ut i fra det at det kan være store variasjoner bare på hvordan målingen blir gjort. Spesielt så tidlig vil en liten forskjell i målet utgjøre ganske mye, til oul er babyen større og marginen til feilmåling mindre vil jeg tro[emoji4]
Ja, det var jo veldig stor variasjon på de målene hun tok. Men jevnt over var alle over 12+2 (8 mål), så det er rart nok syns jeg :)
 
Etter en helg med hagearbeid og besøk av svigers er jeg helt skutt og tar kvelden kl 19.30:dead::p
 
Okei, godt å lese at noen andre har samme erfaring. Forholder meg ikke til termin før på OUL sånn sett, men synes bare det er rart når jeg veit når EL var. Jeg har regna termin 11 november med EL 16 februar, altså 12+0 i dag. I går målte ho til 12+3,12+6 og 13+3!

Oi, en uke forskjell på samme ul og hos samme lege, det var mye! Da er det kanskje greit å la være å bekymre seg hvis den lille plutselig måler litt mindre en gang. Høres jo nesten ut som om det er helt tilfeldig. Min er målt med en dag forskjell av samme lege/samme ul-kontroll, men en uke var virkelig mye!
 
Oi, en uke forskjell på samme ul og hos samme lege, det var mye! Da er det kanskje greit å la være å bekymre seg hvis den lille plutselig måler litt mindre en gang. Høres jo nesten ut som om det er helt tilfeldig. Min er målt med en dag forskjell av samme lege/samme ul-kontroll, men en uke var virkelig mye!

Ja, eller, det var ulike mål da. Crl, hode og lårbein. Fikk vel litt forskjellig på alle, husker ikke helt :) Jeg forholder meg til utifra El fram til OUL, så får vi heller se da :)
 
Du vet du har det relativt fint når en totalrenoveres huset, maler totalt to striper med maling i taket før gubben tar over fordi jeg er kvalm og uggen av å stå å se oppover :p Den som brukte resten av kvelden på å spise French fries og se på gubben jobbe, jo det var jeg :smiley-ashamed004 :smiley-angelic002 Litt dårlig samvittighet for at forma ikke er til stede, men det skal jo vi ikke ha og det varer heldigvis ikke så lenge det her :)
 
Du vet du har det relativt fint når en totalrenoveres huset, maler totalt to striper med maling i taket før gubben tar over fordi jeg er kvalm og uggen av å stå å se oppover :p Den som brukte resten av kvelden på å spise French fries og se på gubben jobbe, jo det var jeg :smiley-ashamed004 :smiley-angelic002 Litt dårlig samvittighet for at forma ikke er til stede, men det skal jo vi ikke ha og det varer heldigvis ikke så lenge det her :)

Vi damer er spesielt flinke til å ha dårlig samvittighet. Og veldig ofte er det uten grunn. ;) dette er tiden vi skal kjenne godt etter hva kroppen vil eller ikke. I stedet for å få dårlig samvittighet får vi bare tenke hvor fantastiske mannfolk vi har funnet oss. Og sitte med beina høyt, peke og vise hva som skal gjøres... og gro baby. ;):hilarious:
 
Back
Topp