Date?

Fatjen

Forelsket i forumet
Noen som har tips til ting æ og sambo kan finne på som ikke er så dyrt?
Han har kjempe mange ting som han skal på til sommeren/høsten og kjenne æ blir litt deppa av å høre på fordi det e ting æ ikke kan være med på..
Alt som æ har kommet med forslag på som vi kan gjøre ilag har han avslått å nu e æ litt blank..
 
Lag treretters middag sammen hjemme. Dekk fint på bordet og pynt dere litt. Kanskje en film etterpå?

Kino.

Middag eller lunsj på restaurant. (Uten alkohol til, trenger det ikke bli så dyrt).
 
Gå ut å spis middag, og gå på kino etterpå :)
 
Kanskje et show av et eller annet slag om dere liker det? :) Kino, middag, hotellovernatting? :)
 
Altså, må bare spørre siden dere venter tvillinger. Har han virkelig TID til å gjøre alle disse tingene? Og skal du liksom bare være hjemme med barna da? Skjønner egentlig ikke helt at en mann planlegger masse greier uten kjæresten sin... Eller har jeg misforstått?

Når vi skal ha kosekveld så liker vi å være hjemme :) hive på oss kosebuksa og bestille noe god mat og drikke litt vin. Ender aldri opp med litt hanky panky utenom det "vanlige" ;) perfekt kveld/natt. Ellers er vi innforstått med at det blir lite ablegøyer utenfor husets fire vegger det første halvåret etter twinsa har meldt sin ankomst :)
 
Bør ikke han komme med noen tips om han avslår dine? Hva er det som gjør at du ikke kan være med på det han skal? Mye lyd? Guttegjengen? Barnevakt? Jeg tenker jeg kan være med på det meste:)
 
Altså, må bare spørre siden dere venter tvillinger. Har han virkelig TID til å gjøre alle disse tingene? Og skal du liksom bare være hjemme med barna da? Skjønner egentlig ikke helt at en mann planlegger masse greier uten kjæresten sin... Eller har jeg misforstått?

Når vi skal ha kosekveld så liker vi å være hjemme :) hive på oss kosebuksa og bestille noe god mat og drikke litt vin. Ender aldri opp med litt hanky panky utenom det "vanlige" ;) perfekt kveld/natt. Ellers er vi innforstått med at det blir lite ablegøyer utenfor husets fire vegger det første halvåret etter twinsa har meldt sin ankomst :)

Han mener han har tid til det.. og meste parten av det han skal på e festivaler og fester som han har planlagt med kompisene sine. Han skal feks. på oktoberfest i september noe som vi pleie å dra på ilag, såvidt en mnd etter dem er født.. har sagt at æ ikke e så veldig begeistra for å sitte alene en hel helg med 2 nyfødte og en 4 åring men han ser ikke på det som noe problem.
Vi har mange «kosekvelder» hjemme, æ har egentlig mest lyst å få oss litt ut av huset å gjøre noe kjekt, har foreslått konserter, små by turer og masse annet, men virke som at hvis det ikke innebære fest å drikke så e ikke det kjekt nok, konsert vil han ikke dra med mæ på fordi æ e gravid, å det ser æ ikke helt problemet med..
 
Han mener han har tid til det.. og meste parten av det han skal på e festivaler og fester som han har planlagt med kompisene sine. Han skal feks. på oktoberfest i september noe som vi pleie å dra på ilag, såvidt en mnd etter dem er født.. har sagt at æ ikke e så veldig begeistra for å sitte alene en hel helg med 2 nyfødte og en 4 åring men han ser ikke på det som noe problem.
Vi har mange «kosekvelder» hjemme, æ har egentlig mest lyst å få oss litt ut av huset å gjøre noe kjekt, har foreslått konserter, små by turer og masse annet, men virke som at hvis det ikke innebære fest å drikke så e ikke det kjekt nok, konsert vil han ikke dra med mæ på fordi æ e gravid, å det ser æ ikke helt problemet med..
Du kan jo foreslå at du får reise vekk helga etterpå, at du sørger for at det står morsmelk i fryseren, og så får han ta seg av resten. Mener ikke at du faktisk skal gjøre det nødvendigvis, men bare få ham til å tenke seg om på om han ville vært klar for å ta ansvaret alene. Jeg ser i utgangspunktet ikke noe galt i at pappaen kan ta seg en helgetur om mammaen er klar for det, men det skal ikke være tvil om at hun er klar for det. Man er tross alt to om å få disse barna, da har begge ansvar også.
 
Du kan jo foreslå at du får reise vekk helga etterpå, at du sørger for at det står morsmelk i fryseren, og så får han ta seg av resten. Mener ikke at du faktisk skal gjøre det nødvendigvis, men bare få ham til å tenke seg om på om han ville vært klar for å ta ansvaret alene. Jeg ser i utgangspunktet ikke noe galt i at pappaen kan ta seg en helgetur om mammaen er klar for det, men det skal ikke være tvil om at hun er klar for det. Man er tross alt to om å få disse barna, da har begge ansvar også.

Får prøve på det [emoji6]
Til vanlig så ser ikke æ heller på det som noe problem, det at han skal masse ting nu når æ e gravid e greit, vil bare at han skal finne på noe med mæ også. Har bedt han komme med forslag og men da får æ bare «Ka du kan gjøre som e kjekt nu når du e gravid?» « det e du som vil noe da e det du som må komme med forslag»
Hadde det kun vært 1 ny baby trur æ at det hadde vært greit i forhold til festivalen han skal på ca 1 mnd etter, men det e 2 å æ tvile på vi har fått kommet oss inn i noe rutine, pluss vi har en 4 åring som treng en god del oppmerksomhet og aktivitet
 
Syns dette høres heilt rart ut!
Syns han burde ta litt hensyn til deg og dine behov! Og alle par trenger å gjøre ting sammens. Og det trengs ikke altid å inneholde alkohol for at det skal være kjekt.
For meg så virker han skikkelig negativ. Hadde min samboer oppført seg slik, å takket nei til mine forslag, hadde e blitt skuffa og lei meg! (Du prøver iallefall)
Vet at alle forhold er forskjellig, men her i gården så er jeg med på det han vil, og han med på deg jeg vil! Handler om å gi og ta. Da blir ting lettere!
Vi er som regel altid enige om ting, men han gjør aldri noe uten meg, (med mindre formen virkelig er på bunn).
Vet ikke heilt hva jeg skal si til dette.. utenom at ja, det er greit å gjøre ting uten deg, men han MÅ ha tid til deg og deres lille familie, både før og etter dere får 2 nye små ❤️ Selvom han syns det gjerne er «kjedelig».. Han må ihverfall prøve synes jeg, kansje han skifter mening, om han er posetiv til tingene du har lyst til!

Men stand-up og middag etterpå.
Gå turer, pakk med dere god mat og ha date på en strand( når været blir varmere)
Eller rett og slett bare overask han med noe.. ikke fortell hva dere skal! Da måå han være med ;)
Masse lykke til ❤️
 
Får prøve på det [emoji6]
Til vanlig så ser ikke æ heller på det som noe problem, det at han skal masse ting nu når æ e gravid e greit, vil bare at han skal finne på noe med mæ også. Har bedt han komme med forslag og men da får æ bare «Ka du kan gjøre som e kjekt nu når du e gravid?» « det e du som vil noe da e det du som må komme med forslag»
Hadde det kun vært 1 ny baby trur æ at det hadde vært greit i forhold til festivalen han skal på ca 1 mnd etter, men det e 2 å æ tvile på vi har fått kommet oss inn i noe rutine, pluss vi har en 4 åring som treng en god del oppmerksomhet og aktivitet
Helt greit å be deg komme med forslag om han aksepterer forslagene, men når han avviser dem, må han bli kreativ selv. Det er jo ikke mange ting man må unngå som gravid. Alkohol og høy lyd stort sett. Trenger jo ikke nødvendigvis delta på rafting og sånt heller da, men stort sett så er det jo ikke veldig begrensende.
 
Hva med bare en kjøretur til nabotettsted/by og spise middag? Det viktigste er jo at dere får tilbragt tid sammen bare dere to...
 
Er jo generelt dårlig på å komme på gode ideer til spennende og kjekke ting å finne på. Har en bedre halvdel som er flinkere på akkurat det ;)
Men kan jo prøve...
Hva med en piknik i en park eller lignende? Rusletur på ei strand om mulig. Om dere liker å ta bilder, hva med å bestemme et tema dere skal ut og fotografere sammen?
Ser mange av forslagene over her er kino, middag osv. Støtte jo selvsagt disse. Men her i huset hadde vi en periode hvor vi avtalte en kveld eller en helgedag der den ene skulle lage en 3-retters og overraske den andre med, også var det pay-back fra den andre et par tre uker senere. Dette er noe vi har tenkt å ta opp igjen, har bare ikke kommet så langt enda da, men var utrolig kjekt og koselig da vi gjorde det. Vi hadde også en avtale om at på disse "datene" var joggebukse forbudt antrekk, da det er greit å se sin kjære i noe finere enn "hverdagsklærne" :)
Lykke til og kos dere uansett hva valget blir. Krysser fingrene for at dere får tid til noen flotte "dater" til før disse søte små kommer, også tenker jeg at din kjære kanskje innser at han må gi slipp på noen av lystene sine når han ser hvor travelt det kan være med tvillinger :)
 
Han mener han har tid til det.. og meste parten av det han skal på e festivaler og fester som han har planlagt med kompisene sine. Han skal feks. på oktoberfest i september noe som vi pleie å dra på ilag, såvidt en mnd etter dem er født.. har sagt at æ ikke e så veldig begeistra for å sitte alene en hel helg med 2 nyfødte og en 4 åring men han ser ikke på det som noe problem.
Vi har mange «kosekvelder» hjemme, æ har egentlig mest lyst å få oss litt ut av huset å gjøre noe kjekt, har foreslått konserter, små by turer og masse annet, men virke som at hvis det ikke innebære fest å drikke så e ikke det kjekt nok, konsert vil han ikke dra med mæ på fordi æ e gravid, å det ser æ ikke helt problemet med..
Vet du, at jeg hadde faktisk satt foten ned!! Jeg er ingen "kjerring" mot min man, langt ifra, men å få tvillinger er unntakstilstand. Her har vi planer om en festival tidlig i høst, men vi er enige om at ingen går hvis det er travelt hjemme, eller så går vi hver sin dag. Regner ikke med at vi får barnevakt så tidlig, men om vi gjør det så går vi sammen. Hadde aldri falt min mann inn å planlagt noe sånn uten meg.

Med min eks så skulle jeg hele tiden være så grei, var redd for at han og kompisene syntes jeg var kjip mot han. Vet du hva jeg fikk igjrn for det? En mann som trodde han hadde fri tøyler og til slutt ikke en gang tok hensyn til meg. Nå er jeg eldre og har lært at det ikke er det det handler om. I dette forholdet er jeg klar på hva jeg mener er greit, og han er takknemlig for det, da det ikke blir noe surskap rundt ting. Vi vet hvor vi har hverandre :)
Jeg er absolutt for at menn skal få være med kompiser å ha det gøy, og jeg kan til og med finne på å planlegge fest med kompisene hans bak ryggen på han for så å "kaste" han ut av huset og si at han ikke trenger komme hjem før dagen etter. Men altså han er såpass oppegående at han vet at det ikke skjer de første mnd med tvillingbabyer i hus :p

Hvis du ikke synes det er greit, så må du være tydlig på det! Og hvis han fortsatt mener hangar rett til å gjøre sånne ting, så har du også det ;)
 
Bare det å være alene med én nyfødt pluss en halvstor kan være tungt - når det er to nyfødte er det i mitt hode en selvfølge at man ikke bare kan bli borte en helg... Da bør iallefall mor være full av overskudd og 100% sikker på at det går fint :p
Signerer innlegget til Ano-nymus, jeg hadde også satt foten ned her... (men så hadde aldri mannnen min foreslått noe sånt heller, han hadde skjønt selv at det ikke går)
Her i gården var vi enige om at nyfødtperioden skulle være forbeholdt familieliv, og hvis det skulle skje noe uten barna så skulle det være noe vi to kunne gjøre sammen (date-night liksom)... Ingen regel uten unntak, dukket jo opp ting innimellom, men som en «grunnregel» fungerte det iallefall greit for oss.
Alle forhold er jo forskjellige, men for min del hadde jeg blitt ganske forbanna hvis jeg skulle vært alene med ungene hele dagen mens mannen var på jobb, for så å være alene med ungene kveld/helg i tillegg fordi han skulle henge med kompiser:rolleyes:
 
E ganske enig i det dokker sir.. trur æ e nødt til å sette ned foten litt ja, han vet at æ ikke e begeistra og det e bare snakk om 2 mnd sia han va enig om at det kanskje ikke va så lurt å reise på det i år, vet ikke helt kor det snudde..

Når det gjelder å ha en date-night så skal æ nok klare å finne på noe som vi begge eventuelt like, blir nok mest sannsynlig en litt finere middag ute
 
E ganske enig i det dokker sir.. trur æ e nødt til å sette ned foten litt ja, han vet at æ ikke e begeistra og det e bare snakk om 2 mnd sia han va enig om at det kanskje ikke va så lurt å reise på det i år, vet ikke helt kor det snudde..

Når det gjelder å ha en date-night så skal æ nok klare å finne på noe som vi begge eventuelt like, blir nok mest sannsynlig en litt finere middag ute
Du kan jo ta det som en tillitserklæring også at han har så stor tro på at du klarer å ta deg av alle barna.
 
Du kan jo ta det som en tillitserklæring også at han har så stor tro på at du klarer å ta deg av alle barna.

Haha skulle ønske han hadde det[emoji28] sist vi hadde en diskusjon om det å æ sa at æ mest sannsynlig ikke va klar for å være aleina en hel helg til da så sa han at æ kan invitere ho mamma til å overnatte hos oss hele den helga.. og ho har ikke akkurat den beste helsa fortida
 
Back
Topp