Salami

Viprøver79

Glad i forumet
Jeg savner virkelig salami, men holder meg selvfølgelig unna.
Lurte egentlig på om gravide kan spise skolerull fra Finsbråten? Er ikke den kokt? 9AD30D98-A2B4-4725-96F6-B9B96ECDF538.png
 
Man kan spise salami hvis man varmebehandler den [emoji16] inni toast feks [emoji4]
 
Det finnes en salami i grønn pakke, den er kokt. Det er en lettere variant, smaker ikke salami dessverre, men kan jo hende eden gjør nytta for deg.
 
Last edited:
Jeg har spist salami et par ganger jeg da ;) Fra nyåpnet pakke og fra Gilde eller grilstad siden de er store og kjente produsenter :) Skjønner St mange lar være, men tenker at det får vært et valg man tar selv. Selv har jeg lest en del om det, og føler meg trygg så lenge jeg holder meg til "reglene" over :)
 
Har også hørt at norskprodusert nyåpnet salami skal være trygg.. men har holdt meg borte fra det.. Min far ble Listeriasmittet i høst og var veldig syk..fant ikke kilden.. Fikk litt skrekken av det.. selv om det et veldig, veldig sjeldent..
Lager ofte speltlompepizza m pepperoni el choritzo, hjelper litt på salamisuget som jeg bare får når jeg er gravid! [emoji28]
 
Har også sneket meg til et par skiver med salami, er eneste pålegget jeg har spist siden barneskolen så og si, så vanskelig å holde seg unna[emoji85] men prøver å bli vandt med annet pålegg også så jeg kan variere mer og slippe salamien[emoji13]
 
Jeg har spist salami et par ganger jeg da ;) Fra nyåpnet pakke og fra Gilde eller grilstad siden de er store og kjente produsenter :) Skjønner St mange lar være, men tenker at det får vært et valg man tar selv. Selv har jeg lest en del om det, og føler meg trygg så lenge jeg holder meg til "reglene" over :)
Det har jeg også gjort. Gilde, fra nyåpnet pakning.
 
Mange fine svar her, takk for det:)
Men, lurte egentlig på om denne kan spises? Er det nesten det samme som kokt salami? Noen som vet?o_O
11272BE0-FA31-44A0-9EB4-B33B8D6A567D.jpeg
 
Sniker fra juli:

Det finnes en egen salami som er kokt, den er helt trygg :)
 
Back
Topp