Mensen[emoji15]

Huff, klarer ikke tanken på noe skal opp der i det hele tatt jeg. Gruer med allerede til babysvømming på tirsdag når jeg må bruke tampong for første gang etter fødsel [emoji17]

Huff, kjenner meg igjen i det. Jeg turte ikke tenke på noe sånt i begynnelse. Jeg turte ikke å ta en GU på seksukerskontrollen heller. Hos meg kjente jeg at det holdt på å utvikle seg til en skikkelig psykisk sperre! Heldigvis gikk det over, men jeg var hellig overbevist om at alt raknet der nede når som helst!
 
Fikk min første mens for et par uker siden så nå gjelder det å være forsiktig ettersom vi ikke er på prevensjon :rolleyes:
 
Satte inn spiral da lille var 7/8 uker. Hatt småblødninger siden. Blør litt en dag, opphold i et par dager og så kommer det litt igjen. Skikkelig irriterende.
 
Fullammer baby på 12 uker. Ikke noe mensen her enda..

I motsetning til mange andre håper jeg den kommer snart, da vi har lyst på to tette - og nå er snart "faren" for to i samme kull over [emoji1]
 
Jeg ammer ikke, fikk mensen for fult i går. Styrt blødninger, blør pokker meg gjennom alt æ. Så her må jeg bare holde meg hjemme mens det står på som værst. Frøkna er 15 uker idag.
 
På en måte vil jeg at det skal komme så jeg vet at jeg må begynne med minipillen, samtidig liker jeg ikke å ha mensen:rolleyes: Er litt redd for å bli gravid igjen, har slurvet litt med prevensjon siden jeg ikke går på noe:oops:
 
På en måte vil jeg at det skal komme så jeg vet at jeg må begynne med minipillen, samtidig liker jeg ikke å ha mensen:rolleyes: Er litt redd for å bli gravid igjen, har slurvet litt med prevensjon siden jeg ikke går på noe:oops:
Du kan begynne på minipillen uten å ha fått mens
 
Du kan begynne på minipillen uten å ha fått mens

Ja, men jeg reagerer veldig på de. Jeg har gått på de før og fikk veldig uren hud og ganske kort lunte, så jeg tar de ikke før jeg må!
 
Ja, men jeg reagerer veldig på de. Jeg har gått på de før og fikk veldig uren hud og ganske kort lunte, så jeg tar de ikke før jeg må!
Okei, slik ja ;p
Tenke at du gikk å ventet på mens for å begynne å ta det, og mente det var dårlig av den som gå deg resepten at du ikke kunne starte straks ;p
 
Okei, slik ja ;p
Tenke at du gikk å ventet på mens for å begynne å ta det, og mente det var dårlig av den som gå deg resepten at du ikke kunne starte straks ;p

Haha! Ja, det hadde vært rimelig drøyt. Mensen kan jo drøye i flere mnd fortsatt:p
 
Ja, men jeg reagerer veldig på de. Jeg har gått på de før og fikk veldig uren hud og ganske kort lunte, så jeg tar de ikke før jeg må!
Jeg stiller sikkert et dumt spørsmål, men hvorfor bytter du da ikke til annen prevensjon dersom du reagerer sånn? Jeg reagerte også på minipillen sist jeg gikk på den, gav derfor klar beskjed til legen at jeg ville ha annen prevensjon denne gangen..
 
Jeg stiller sikkert et dumt spørsmål, men hvorfor bytter du da ikke til annen prevensjon dersom du reagerer sånn? Jeg reagerte også på minipillen sist jeg gikk på den, gav derfor klar beskjed til legen at jeg ville ha annen prevensjon denne gangen..

Jeg hadde noen episoder med migrene med aura for noen år siden, og da frarådes man å bruke vanlige p-piller på grunn av forhøyet risiko for hjerneslag. Jeg hadde tenkt å begynne på p-sprøyten, men det anbefalte ikke legen min fordi det kan gå over i melken slik som vanlige p-piller og p-stav. Jeg har ikke spiral fordi vi planlegger nytt barn om to år og jeg orket ikke tanken på mer smerter nedentil eller at legen skulle rote der nede når jeg var på seksukerskontrollen:sorry:

Jeg ble rådet å ta minipillen til neste år og vurdere vanlige p-piller etter det om jeg ikke har flere episoder med aura før den tid. Jeg regner med at jeg ikke ammer neste år slik at jeg har flere alternativer da! Vi bruker kondomer nå, men det har glippet en par ganger..
 
Jeg hadde noen episoder med migrene med aura for noen år siden, og da frarådes man å bruke vanlige p-piller på grunn av forhøyet risiko for hjerneslag. Jeg hadde tenkt å begynne på p-sprøyten, men det anbefalte ikke legen min fordi det kan gå over i melken slik som vanlige p-piller og p-stav. Jeg har ikke spiral fordi vi planlegger nytt barn om to år og jeg orket ikke tanken på mer smerter nedentil eller at legen skulle rote der nede når jeg var på seksukerskontrollen:sorry:

Jeg ble rådet å ta minipillen til neste år og vurdere vanlige p-piller etter det om jeg ikke har flere episoder med aura før den tid. Jeg regner med at jeg ikke ammer neste år slik at jeg har flere alternativer da! Vi bruker kondomer nå, men det har glippet en par ganger..
P-stav går ikke over i morsmelk, og er en trygg prevensjon mens man ammer. Satt inn selv og fullammer og ikke noe problemer her.
 
P-stav går ikke over i morsmelk, og er en trygg prevensjon mens man ammer. Satt inn selv og fullammer og ikke noe problemer her.

Hmhm, da spørs det om fastlegen min ikke er oppdatert siden jeg fikk presentert minipillen som eneste alternativ når jeg ikke ønsket spiral:wideyed:
 
Jeg hadde noen episoder med migrene med aura for noen år siden, og da frarådes man å bruke vanlige p-piller på grunn av forhøyet risiko for hjerneslag. Jeg hadde tenkt å begynne på p-sprøyten, men det anbefalte ikke legen min fordi det kan gå over i melken slik som vanlige p-piller og p-stav. Jeg har ikke spiral fordi vi planlegger nytt barn om to år og jeg orket ikke tanken på mer smerter nedentil eller at legen skulle rote der nede når jeg var på seksukerskontrollen:sorry:

Jeg ble rådet å ta minipillen til neste år og vurdere vanlige p-piller etter det om jeg ikke har flere episoder med aura før den tid. Jeg regner med at jeg ikke ammer neste år slik at jeg har flere alternativer da! Vi bruker kondomer nå, men det har glippet en par ganger..
Da skjønner jeg. Jeg regnet jo med at du hadde sett på alternativer :) Jeg valgte selv spiral, men så har ikke vi planer om flere barn.. Tror forresten som Lilleklompen sier at man kan ha p-stav. Gaaaaanske sikker på at det var et av alternativene jeg fikk. Så det burde du få sjekket ut dersom du føler det er aktuelt. Jeg var ikke meg selv i det hele tatt på minipillen, så å gå på den igjen var uaktuelt for min del..
 
Hmhm, da spørs det om fastlegen min ikke er oppdatert siden jeg fikk presentert minipillen som eneste alternativ når jeg ikke ønsket spiral:wideyed:
Hormonpiral, minipillen og p-stav er alle tre trygge under amming og har samme stoff(er) i seg :)

Kan høres slik ut. For min lege på 65år(mann) er mer oppdatert enn meg og jeg har lest meg opp litt da jeg nå ønsket å prøve annet enn minipillen og p-piller

Er kun 1 type stav som er lansert i Norge og den holder i max 3 år :) kan tas ut når du selv ønsker og slipper å spre bena for å sette inn/fjerne :p

Jeg har villet prøvd denne om jeg var deg :) så slipper du noen ubehagelig overraskelser om det er uønsket, og forhåpentligvis bedre reaksjon enn minipillen
 
Jeg fikk også tilbake mensen denne uken, stønn. Lille er 14 uker, og jeg har nærmest fullammet. Bare gitt litt tilskudd på kveldene den siste uken fordi han gulper så masse og aldri blir helt mett fra meg.
Flere enn meg som opplever at det blir mindre melk under mensen? Nå har jeg bare denne ene gangen å erfare fra, og det kan jo bli mindre av andre grunner (som at jeg har gitt tilskudd - men han har bare fått 50-100ml på kvelden ETTER at jeg er tom, mens jeg har mindre hele døgnet). Håper at det skal ta seg opp igjen når mensen er over...
 
Back
Topp