Hvilke bleiemerker bruker dere ? Og størrelse?

Vi bruker libero touch og er nå på str 3. Han veier 6.3 kg nå. Har prøvd litt forskjellig men han ble mer rød så vi byttet tilbake. Bruker kun våtservietter på tur. Apotekets tørre går det mye av her.
 
6 uker gammel og veier 4,9kg. Bruker Libero newborn 2 men går straks til str 3. Bruker våtservietter hele tiden. Men smører rumpen med en god krem hver gang.
 
Er det en grunn til at flere er skeptiske til å bruke våtservitter? Jeg bruker det til vask hver gang, i tillegg til tørre kluter. Kjøper selvsagt uten parfyme og har trodd at de er helt vanlige å bruke. Mulig jeg er uvitende her...hilsen førstegangsfødende

Vi bruker også det, og har brukt det hele veien på storebror også. Han er atopiker, men aldri hatt noe problem med sår stump bortsett fra om bæsjebleier ikke blir tatt (de stinker vanligvis heftig, men en gang imellom har han noen luktløse, som ikke blir oppdaget raskt nok)
Har startet med samme på minste
 
Er det en grunn til at flere er skeptiske til å bruke våtservitter? Jeg bruker det til vask hver gang, i tillegg til tørre kluter. Kjøper selvsagt uten parfyme og har trodd at de er helt vanlige å bruke. Mulig jeg er uvitende her...hilsen førstegangsfødende
Jeg har vasket meg selv i underlivet med våtservietter. Ikke en behagelig opplevelse.
 
Alltid brukt våtservietter men kun ved bæsj. Aldri hatt sår rumpe på noen av barna men skifter og bleie hyppig og med engang det er bæsjet.

Ellers bruker jeg pampers 3.
 
Er det en grunn til at flere er skeptiske til å bruke våtservitter? Jeg bruker det til vask hver gang, i tillegg til tørre kluter. Kjøper selvsagt uten parfyme og har trodd at de er helt vanlige å bruke. Mulig jeg er uvitende her...hilsen førstegangsfødende
Jeg er veldig i mot våtservietter. Noen har enda allergifremkallende stoffer i seg. I tillegg er de som regel absolutt ikke noe godt for den sensitive huden til babyene. Helsesøster sa til og med til meg at de så ofte tydelig forskjell på de som brukte våtservietter og de som ikke brukte. Huden var mye oftere irritert eller sår på de som brukte våtservietter var hennes erfaring.

Det er jo så mye rart i våtservietter. Jeg tar rett og slett ikke sjansen og bruker olje og vann.
 
19A7C8A2-B4E0-4F2A-AE30-D9C25B4FCA71.png
Denne testen er fra 2015, så jeg vet ikke hvordan ståa er nå med stoffet de nevner her.
 
Vis vedlegget 255126
Denne testen er fra 2015, så jeg vet ikke hvordan ståa er nå med stoffet de nevner her.
Heldigvis har jeg kun brukt de som heter soft style som har fått grønt fjes på alt :)
Var ikke klar over at det kunne være slik at de inneholdt allergifremkallende stoffer, så bra jeg hadde brukt rett type ihvertfall!
 
6,5 uker gammel og 4200g og bruker libero og lillego str 2. Men må legge borrelåsen over hverandre. Pampers nr 1 hadde passet bedre, men pga parfymen blir han kjempe irritert.
 
Bruker Libero eller Lillego sine i str 2. Han er fem uker og veide i DSG 4,9 kilo. Synes begge de bleiene er like gode, men pluss for den fargestreken på Libero sin. Leste et tips på hjemmesiden dems om å bruke tørrservietter type Mesoft med babyolje på til å vaske med fordi de også kan bli såre av vann. Bruker det på alle tissebleier, og funker kjempefint på huden synes jeg. Bruker vann og vasker på nr. 2 bleier da.
 
Må oppdatere.
Vi har fått en ny kjærlighet [emoji14]
Änglamark bleiene fra Coop, 56 stk til 33 kr.
Disse har god oppsugning der borrelåsen er også, så for guttepjokker som får sovetiss så er det ingen flere lekkasjer :D i allefall ikke enda [emoji14]

5 kg og bruker str 3.
De har ikke tisseindikator da, men altså... dette kjenner man på bleia og det hersker vel liten tvil om at det er tiss i bleia når det er på tide med nytt skift uansett :)
 
Må oppdatere.
Vi har fått en ny kjærlighet [emoji14]
Änglamark bleiene fra Coop, 56 stk til 33 kr.
Disse har god oppsugning der borrelåsen er også, så for guttepjokker som får sovetiss så er det ingen flere lekkasjer :D i allefall ikke enda [emoji14]

5 kg og bruker str 3.
De har ikke tisseindikator da, men altså... dette kjenner man på bleia og det hersker vel liten tvil om at det er tiss i bleia når det er på tide med nytt skift uansett :)

Jeg holder på å bli smågal av den tissingen ut av bleia om nettene [emoji31] så disse må jeg prøve!!
 
Jeg holder på å bli smågal av den tissingen ut av bleia om nettene [emoji31] så disse må jeg prøve!!
Etter jeg hadde skrevet dette skjedde det jo selvsagt 3 ganger på rad
Men jeg var for snill med hvor hardt jeg fester de [emoji14] kunne feste de mye hardere ut en at han merka forskjell og har ikke skjedd siden [emoji14]
Det beste foruten at de er billige er at de er høye bak, så når det bæsjes mens han sitter i vippestol eller bilsetet så tyter det ikke over linningen, også er de breie så de har plass.

Om man er Coop medlem får man nå 20% på alt fra änglamark hørte jeg på radioen idag :)
 
Etter jeg hadde skrevet dette skjedde det jo selvsagt 3 ganger på rad
Men jeg var for snill med hvor hardt jeg fester de [emoji14] kunne feste de mye hardere ut en at han merka forskjell og har ikke skjedd siden [emoji14]
Det beste foruten at de er billige er at de er høye bak, så når det bæsjes mens han sitter i vippestol eller bilsetet så tyter det ikke over linningen, også er de breie så de har plass.

Om man er Coop medlem får man nå 20% på alt fra änglamark hørte jeg på radioen idag :)

Er i alle fall verdt et forsøk. Jeg er sikkert ikke flink nok til å stramme jeg heller, for det tisses utenfor nesten hver natt. Spesielt når han ligger på siden. Slitsomt å bytte pysj og laken flere ganger om natta [emoji85]
 
Lille er 7 uker og 5,3 kg. Bruker libero touch str 2. Bruker tørre stellekluter som jeg fukter på før stelling.

Når jeg er ute og farter har jeg våtservietter i stelleveska, libero sine.
 
Er i alle fall verdt et forsøk. Jeg er sikkert ikke flink nok til å stramme jeg heller, for det tisses utenfor nesten hver natt. Spesielt når han ligger på siden. Slitsomt å bytte pysj og laken flere ganger om natta [emoji85]
Ja, har i tillegg en varm bebis som kan svette seg klissvåt på ryggen, så har nok med de nettene [emoji14]
Men idag bæsja han i bilsetet, ikke en eneste lekkasje [emoji122][emoji122][emoji108]
 
Bruker Libero touch 2, hun er ca. 4,5 kg og 5 uker. Vurderer å prøve et annet merke, har en del uhell med bæsjebleier bak på ryggen.
 
Back
Topp