Avocado's voksende spire

Dette hørtes ut som akkurat det samme som vi opplevde i dag!! Så forferdelig å oppleve det med 3 dager gammel baby! :arghh: Jaggu godt det gikk bra for dere også!
Forstår godt at du ble satt ut og redd av det ❤️

Det er ikke alltid jeg får rap av S, og da gulper hun mer. Det som var litt rart nå var at dette var over to timer etter mating og etter en ganske lang søvn. Stort sett gulper hun seg ferdig ganske kort tid etter mating... Ikke godt å si hvorfor det kom sånn...

I natt tror jeg at hun skal sove helt inntil meg gitt, og ikke i bedside crib’en sin. Og spørs om min søvn blir særlig god..

Ikke alltid jeg får rap her heller. Men her kastet hun opp i går , 3 timer etter mat pga rap som jeg aldri fikk ut. S er veeeldig sensitiv for rap som ikke kommer opp. Ødelegger søvn og lager masse ubehag. Hvis det ligger mat «over» rapen, og den luftboblen skal opp så dytter det maten litt opp og irriterer henne og så brekker hun seg og så kommer det opp. Dette var veldig vanskelig når hun var liten, hun er jo sterkere nå sånn sett.

Huff, jeg forstår godt at du er engestelig nå, men S har mange ganger gulpet i søvne som veldig liten og de tar hodet til siden og får det ut altså <3 Men det sitter skikkelig i!
 
Ja, det vet jo du dessverre alt om :oops:
Hvordan går det med dere nå? Fått noe kontroll på dehydrering hos S?

Det går mye bedre her! Hun er ikke noe mattroll (enda;) hehe) , men nå er hun ikke dehydrert lenger! Det var en periode på 2 uker som hun nektet plent alt. Så har det vært gradvis vei dit, og gradvis vei tilbake til normalen. UFATTELIG slitsomt psykisk for mor!
 
For en utrolig ubehagelig opplevelse det må ha vært [emoji33] Skjønner godt at det sitter litt i altså. Håper dere slipper å oppleve det samme igjen [emoji173]️
 
Hvordan gikk det inatt ? Fikk dere sovet litt ?:happy:
 
Det går mye bedre her! Hun er ikke noe mattroll (enda;) hehe) , men nå er hun ikke dehydrert lenger! Det var en periode på 2 uker som hun nektet plent alt. Så har det vært gradvis vei dit, og gradvis vei tilbake til normalen. UFATTELIG slitsomt psykisk for mor!

Så godt å høre det er bedre ❤️
 
Hvordan gikk det inatt ? Fikk dere sovet litt ?:happy:

Jeg ble liggende å kikke på henne mens hun sov frem til kl 2 :p
Etter amming var jeg så trøtt at jeg sovnet jeg og. Pleier å ha hun i bedside, men tok hun inntil meg. Godt for mammahjertet og ekstra kos for S som da sov litt lengre enn hun pleier ❤️
 
Jeg ble liggende å kikke på henne mens hun sov frem til kl 2 :p
Etter amming var jeg så trøtt at jeg sovnet jeg og. Pleier å ha hun i bedside, men tok hun inntil meg. Godt for mammahjertet og ekstra kos for S som da sov litt lengre enn hun pleier ❤️
Så kos! Skjønner godt du ville sjekke henne litt ekstra! Håper dere får en fin natt inatt :Heartred
 
For en skremmende opplevelse. Håper dere slipper å oppleve dette igjen. Klem❤️
 
Her hadde vi en skremmende opplevelse i dag...
Snuppa hadde sovet en stund og akkurat våknet. På vei til badet for å skifte bleie kommer det tykk grøtaktig gulp ut av munnen. Den var så tykk og slimete at hun ikke fikk puste. Hun ble blå og jeg fikk lagt hun over på siden slik at det kom ut.
Da hun først fikk luft igjen hylte hun som jeg aldri har hørt før :oops:
Hun fortsatte å brekke seg på ekkelt slim som skummet i munnen i en god halvtime mens hun hylgråt i mine armer. Jeg gråt vel så mye som henne :arghh:
Pappaen kom heldigvis hjem fra jobb og vi fikk sjekket henne på legekontoret.
Innen vi kom dit var hun utslitt av det hele og sov tungt. Vi ble sendt hjem med beskjed om å følge med på det.
Virkelig ekkel opplevelse og en prøvelse for mammahjertet :(

Uff a meg [emoji30] skjønner godt at dette skremte deg! Herremin for en opplevelse! [emoji22]
 
Hvordan går det med dere?:)Har du klart å senke skuldrene pittelitt ifht den ubehagelige opplevelsen?<3

Det går bra med oss. Har roet oss ned ift til det som skjedde til tross for at vi har hatt flere lignende (men langt i fra like skremmende) episoder siste uken. Nå ser vi i hvert fall et mønster ift hva som skjer, så har bedre evne til å forhindre det nå :)
Det skjer gjerne etter lang søvn hvor hun blir liggende flatt på ryggen etter å ha våknet. Bare en liten vinkel på bedsidecrib’en gjør at vi unngår det.
Vi tar hun opp på skulderen etter flatsoving slik at hun får tyngdekraften til å holde gørra nede :)
Håper hun vokser det av seg etterhvert!
 
Det går bra med oss. Har roet oss ned ift til det som skjedde til tross for at vi har hatt flere lignende (men langt i fra like skremmende) episoder siste uken. Nå ser vi i hvert fall et mønster ift hva som skjer, så har bedre evne til å forhindre det nå :)
Det skjer gjerne etter lang søvn hvor hun blir liggende flatt på ryggen etter å ha våknet. Bare en liten vinkel på bedsidecrib’en gjør at vi unngår det.
Vi tar hun opp på skulderen etter flatsoving slik at hun får tyngdekraften til å holde gørra nede :)
Håper hun vokser det av seg etterhvert!
Så godt dere finner ut av det. :Heartred
 
Det går bra med oss. Har roet oss ned ift til det som skjedde til tross for at vi har hatt flere lignende (men langt i fra like skremmende) episoder siste uken. Nå ser vi i hvert fall et mønster ift hva som skjer, så har bedre evne til å forhindre det nå :)
Det skjer gjerne etter lang søvn hvor hun blir liggende flatt på ryggen etter å ha våknet. Bare en liten vinkel på bedsidecrib’en gjør at vi unngår det.
Vi tar hun opp på skulderen etter flatsoving slik at hun får tyngdekraften til å holde gørra nede :)
Håper hun vokser det av seg etterhvert!

Så godt å høre! Flinke avocadomamma!!
 
Så godt dere ser sammenhenger og klarer unngå det verste. Sannsynligvis vokser hun det av seg etter hvert.
 
Det går bra med oss. Har roet oss ned ift til det som skjedde til tross for at vi har hatt flere lignende (men langt i fra like skremmende) episoder siste uken. Nå ser vi i hvert fall et mønster ift hva som skjer, så har bedre evne til å forhindre det nå :)
Det skjer gjerne etter lang søvn hvor hun blir liggende flatt på ryggen etter å ha våknet. Bare en liten vinkel på bedsidecrib’en gjør at vi unngår det.
Vi tar hun opp på skulderen etter flatsoving slik at hun får tyngdekraften til å holde gørra nede :)
Håper hun vokser det av seg etterhvert!

Ikke at jeg har peiling på dette her... men kanskje hun har reflux? Muligens verdt å sjekke?
Er ikke her inne så mye, men tenker stadig på deg og de andre jeg har vært så heldig å følge i lang tid. Håper dere koser dere masse med den lille [emoji3][emoji176][emoji92] klem!
 
Ikke at jeg har peiling på dette her... men kanskje hun har reflux? Muligens verdt å sjekke?
Er ikke her inne så mye, men tenker stadig på deg og de andre jeg har vært så heldig å følge i lang tid. Håper dere koser dere masse med den lille [emoji3][emoji176][emoji92] klem!

Så koselig å ‘se’ deg her inne :D
Har skjønt at du har nok å drive med for tiden og at forum ikke kan prioriteres som før ;) Håper alt er bra med deg og gjengen din! ❤️

Jeg har tenkt på refluks, og tror nok at hun har noe slikt ja. Kanskje ikke fullstendig og alvorlig type refluks slik noen kan ha, men mer umoden lukkemuskel bare.
Helsestasjon mener vi ikke får utredning for refluks med mindre hun ikke går opp i vekt, og det gjør hun jo, så da får vi stole på at det er greit :)

Har forresten Bubbly-mannen begynt å jobbe igjen? Går det bra med de to hjemme?
 
Så koselig å ‘se’ deg her inne :D
Har skjønt at du har nok å drive med for tiden og at forum ikke kan prioriteres som før ;) Håper alt er bra med deg og gjengen din! [emoji173]️

Jeg har tenkt på refluks, og tror nok at hun har noe slikt ja. Kanskje ikke fullstendig og alvorlig type refluks slik noen kan ha, men mer umoden lukkemuskel bare.
Helsestasjon mener vi ikke får utredning for refluks med mindre hun ikke går opp i vekt, og det gjør hun jo, så da får vi stole på at det er greit :)

Har forresten Bubbly-mannen begynt å jobbe igjen? Går det bra med de to hjemme?

Bra hun går opp i vekt! [emoji5] men om det fortsetter å være ett problem så stå på krava.
Ja Bubblymannen begynte å jobbe i slutten av februar. Mamma og tante har hjulpet meg til nå. Men denne uken er jeg helt alene på dagtid med jentene [emoji85] har hatt noen gode dager og noen vanskelige dager. Prøver å innarbeide rutiner og det som muligens funker best er å trille de i vogna to ganger på dagen så de får nok søvn. Puh! Blir godt med trening for denne dvaske tvillingmammakroppen [emoji28]
 
Bra hun går opp i vekt! [emoji5] men om det fortsetter å være ett problem så stå på krava.
Ja Bubblymannen begynte å jobbe i slutten av februar. Mamma og tante har hjulpet meg til nå. Men denne uken er jeg helt alene på dagtid med jentene [emoji85] har hatt noen gode dager og noen vanskelige dager. Prøver å innarbeide rutiner og det som muligens funker best er å trille de i vogna to ganger på dagen så de får nok søvn. Puh! Blir godt med trening for denne dvaske tvillingmammakroppen [emoji28]

Det er tøft å være hjemme med baby innimellom så cudos til deg som er hjemme med to! :woot:
Trilling med vogna er også løsningen på dagtid her i gården for en liten frøken som helst vil være våken alltid ;)
Godt å kunne få litt trim i det minste og godt at det endelig går mot vår og isfritt landskap :happy:
Synd vi er på forskjellige plasser i landet, ellers skulle vi trillet sammen :)

Har dere noen påskeplaner i år da?
 
Back
Topp