Rikshospitalet

Ingen med noe oppdatert informasjon om Rikshospitalet her?

Jeg har fått fødeplass på Riksen, og får oppfølging fra overvektspoliklinikken AdiPol. Så langt veldig fornøyd med oppfølgingen, men jeg er jo spent på hvordan det er å føde. Har termin i romjula.

Lenge siden du skrev dette, men jeg svarer likevel :p
Jeg har født på riksen og har bare godt å si om de ansatte som jobber der. Skal føde der nå igjen i januar, og ser fram til det.
 
Ingen med noe oppdatert informasjon om Rikshospitalet her?

Jeg har fått fødeplass på Riksen, og får oppfølging fra overvektspoliklinikken AdiPol. Så langt veldig fornøyd med oppfølgingen, men jeg er jo spent på hvordan det er å føde. Har termin i romjula.

Hei, hvordan har det gått med deg?
Du har kanskje allerede fått barn?
Jeg ble også fulgt opp på AdiPol og fødte midten av september. Var inn og ut og innlagt fra midten av august.

Følte meg veldig godt ivaretatt på barsel. Tomannsrom, men det gikk greit. Jeg opplevde det som veldig lett å få hjelp, både av barnepleiere og jordmødre.

Vi tibrakte seks dager på barsel, siden lillemann var litt liten og tidlig født.
 
Fødte på Rikshospitalet i august 2017, og kunne ikke vært mer fornøyd. Hadde flere jordmødre, og jordmor med jordmorstudent som tok imot min baby var bare helt fantastiske. Ble igangsatt, og lille hadde litt startvansker, så hun var 6 dager på nyfødtintensiven før vi ble overført til lokalt sykehus. Lovpriser noen av de som jobber der, og tok vare på det kjæreste jeg har. De lyttet og ivaretok mine ønsker som mor, og følte at de virkelig ønsket oss det beste. Hadde ikke lille hos meg på barsel, men var heldig som fikk familierom slik at far kunne sove med meg før vi ble overført til foreldrehotell.
 
Fantastisk fornøyd jeg også. Slitsomt å bo på tomannsrom da - men veldig fint at de begrenser besøk på rommet. Betyr at du ikke får flydd ned rommet av ukjente familiemedlemmer til den du deler rom med. Har hørt skrekkhistorier fra venninnene mine fra andre sykehus hvor det er fri besøkstid og 5-10 besøkende til andre personer på rommet til en hver tid.
 
Fantastisk fornøyd jeg også. Slitsomt å bo på tomannsrom da - men veldig fint at de begrenser besøk på rommet. Betyr at du ikke får flydd ned rommet av ukjente familiemedlemmer til den du deler rom med. Har hørt skrekkhistorier fra venninnene mine fra andre sykehus hvor det er fri besøkstid og 5-10 besøkende til andre personer på rommet til en hver tid.

Så godt å høre at de begrenser besøk på tomannsrom. Kan jo bli litt heftig:woot:
 
Jeg fødte på Rikshospitalet (9. August 2018) fordi vi ventet barn med alvorlig hjertefeil. Fødte normalt, og var utrolig fornøyd! Jeg hadde en dansk jordmor gjennom hele fødselen, og gud som hun var dyktig i jobben sin. Alle ansatte var hyggelige og imøtekommende. Kan ikke annet enn å rose de, alle som en. :Heartpink
 
Jeg skal føde i november, kjekt om flere vil dele deres opplevelser :)

Fødte der i januar. En laaang fødsel som endte med sugekopp, men alle jordmødrene jeg hadde var fantastiske, veldig fornøyd. Barsel var også veldig bra. Om det er din første, er mitt beste tips å ringe på for ALT du lurer på, jeg skulle spurt mye mer om hjelp de to første dagene. Og tør man ikke å sove, kan babyen fint være en time eller to på vaktrommet.
 
Har du født? Hvordan gikk det? :)

Det gikk over all forventning. Fikk oppfylt mitt ønske om å føde i vann. Hadde en stødig og veldig hjelpsom jordmor. Var heldig og fødte innenfor hennes vakt så slapp vaktskifte - hehe. Barsel var et annet kapittel. Var veldig hektisk der. Men sånn er det vel overalt om det er fullt.
 
Jeg er gravid med nummer to og søker meg til Rikshospitalet igjen.
Føden var helt fantastisk - barsel var på tomannsrom, men det gjorde egentlig ingenting for meg der og da.
Det jeg hadde mest utfordringer med var ikke lyd fra baby og samtaler fra andre, men at den ene faren som kom innom hadde dukket hele seg ned i parfymeflasken - og jeg er ganske sensitiv i utgangspunktet.. Men jeg sa ifra, og heldigvis reiste de hjem ganske raskt.
 
Jeg er førstegangsfødende og fødte på Rikshospitalet i August. Strålende fornøyd med fødeavdelingen. Jeg hadde en fantastisk flink og dyktig Dansk jordmor. Fødselen var rask så rakk bare et vaktskifte:)
Fornøyd med barsel også, men litt slitsomt med tomannsrom. Opplevde også at det var en svært hektisk periode der i midten av august, men alt i alt en god opplevelse med barsel.
 
Jeg er førstegangsfødende og fødte på Rikshospitalet i August. Strålende fornøyd med fødeavdelingen. Jeg hadde en fantastisk flink og dyktig Dansk jordmor. Fødselen var rask så rakk bare et vaktskifte:)
Fornøyd med barsel også, men litt slitsomt med tomannsrom. Opplevde også at det var en svært hektisk periode der i midten av august, men alt i alt en god opplevelse med barsel.

Jeg var der i januar, og da var det også smekkfullt på føde og barsel, folk i fødsel ble sendt til Ullevål :hilarious: trodde det ville være rolig i januar, men ikke den uka vi var der.
Fornøyd uansett da :)
 
Jeg var der i januar, og da var det også smekkfullt på føde og barsel, folk i fødsel ble sendt til Ullevål :hilarious: trodde det ville være rolig i januar, men ikke den uka vi var der.
Fornøyd uansett da :)

Hehe, tror det kan være fullt når som helst på året. Jeg fødte i oktober. Var "rolig" den natta jeg fødte men da vi skulle dra hjem fra barsel var det "Texas" på gangen og tre nybakte mammaer m/babyer som lå i korridoren og venta på rom :woot:
 
Hei, hvordan har det gått med deg?
Du har kanskje allerede fått barn?
Jeg ble også fulgt opp på AdiPol og fødte midten av september. Var inn og ut og innlagt fra midten av august.

Følte meg veldig godt ivaretatt på barsel. Tomannsrom, men det gikk greit. Jeg opplevde det som veldig lett å få hjelp, både av barnepleiere og jordmødre.

Vi tibrakte seks dager på barsel, siden lillemann var litt liten og tidlig født.
Jeg fødte i desember 2017. Planlagt keisersnitt. Veldig fornøyd med barseltiden, og det var rolig rett før jul så fikk ha tomannsrom for megselv.
 
Back
Topp