Planer for uteområdet i sommer

Har mange planer, men lite tid....vi har en stor hage med gammel, mosegrodd plen som vi har lyst til å bygge en stor terrasse med spiseplass, grill, plass til utesofa, sandkasse og plaskebasseng på. Det får nok bli neste sommer, i år tror jeg v skal være fornøyd om vi får på plass trampolina og får klippa gresset innimellom ;) med maibaby blir det kos som prioriteres. Så kan vi heller teste hvordan vi bruker hagen i år, før vi lager byggeplanene (flytta inn i fjor høst). Mye planter jeg har lyst på og, men tror ikke i år er året for de store investeringene på den fronten heller-de skal ha både stell og vann.
 
Vi skal vel fortsette der vi slapp i fjor. Det vil si male gjerde :dead: siden det var for tidlig å gjøre det i fjor. Så håper på masse fint vær! :hilarious:
 
Ingen hage her, men tenker ordne noen blomster på terrassen (les: få mamma til å ordne). Men har et lite håp om huskjøp til sommeren og da blir det sikkert å gjøre uteområdet fint :)
 
Vi må muligens rive verandaen etter denne vinteren:p
Ellers skal jeg gjøre som vanlig: så endel, stelle litt i bedene. Har nye akeleier og tulipaner som jeg gleder meg til å se, og pleier ha solsikker, det er så flott med de svære kraftige blomstene:D
 
Bygge og male gjerde for naboen, male vårt eget gjerde, male sandkasse og prøve å få til en liten kjøkkenhage. :)
 
Må få huseieren til å pusse opp verandaen etter brannen som var der i fjor :)
Men må så klart fikse litt i drivhuset :)
 
Må så en he del frø, men lurer på om jeg skal droppe grønnsaker og heller gå for blomster i pallekarmene. Grønnsakene blir det så lite av. Venter i spenning på ny støttemur bak huset, så gjør ikke så mye mer før den er på plass (om noen år...) Får være som det er, eller pleier å være, med mange krukker rundt omkring :)
 
Vi har kjøpt oss nytt hus og aner ikke hvordan Hagen ser ut under snøen:wacky:
Men har lyst til å ordne en liten grønnsakshage og plante opp noen fine bed. Får se an hva som finnes det fra før når våren kommer:p
 
Trolig så litt, kjøpe litt stiklinger, i år igjen planlegge å få tatt opp noen av ripsbuskene.
 
Snakket om å legge nye bord på terassen men har nok å gjøre inne så vi får se hva vi får gjort til sommeren :wtf::D
 
Håper å få ordnet ferdig kjøkkenhagen og begynt litt på urtehage. Og plenen og diverse busker trenger sikkert litt omsorg etter denne vinteren her...
 
Ingen planer om å endre noe. Kanskje få tak i en ljå slik at jeg kan få litt kontroll over uteområdet. Det er nemlig lite skikkelig plen her.
 
Har lyst å legge mer platting og fikse på det som er, men vi får se. En del som må gjøres her og
 
Mannen min har begynt å snekre på litt ekstra terrasse nå. Etterpå planlegger vi å få plantet hekk på baksiden av huset, og starte på blomsterbed på forsiden. Har nytt hus, så det er uendelig med hageoppgaver å ta fatt på.
 
Ja, vi skal kle kortsidene på garasjen/stallen og skifte vindu. Skifte gelender på baksiden av huset. Og så male den nye kledningen. Ellers er det alltid mye lukearbeid med 2-3 mål med hage og mange bed. De som bodde her før oss var skikkelig hagemennesker, så det
er litt å ta vare på [emoji4]
 
Jepp! Bygge bod, fikse blomsterbed, lage mur og fikse opp ved bryggen, male kledning på vinduene og dørene som er byttet, muligens skifte terassebord og fikse plass til jacuzzi.

Ute på hytten skal vi bygge terrasse mellom uthus og hytten (terrassen ble ødelagt pga snø i forfjor) og så trenger nok hytten noen strøk med beis/maling.
 
Det aller første som er på planen er å kartlegge hva som kommer opp, og hvor. Det er en ting som er spennende når man er godt over snittet opptatt av hage, og har kjøpt gammelt småbruk. :) Til nå er det observert tre svære rosebusker, og noe jeg er litt usikker på.

Deretter må frukttrær og bærbusker komme seg i jorda. :)
 
Flytter inn i helt ny bolig i juni, spent på om vi får gjort noe i det hele tatt i år. Vil gjerne lage terrasse, plante hekk mellom oss og nabo, ordne bed og så plen :happy:
 
Back
Topp