Infeksjon?

Firkløver1995

Flørter med forumet
Det ble oppdaget en MA 21.02, jeg tok en medisinsk abort med første tablett 23.02 og de fire siste tablettene 26.02

13.03 begynte jeg og få sterke smerter i magen og har hatt det hele tiden siden. Jeg skal be om legetime i morgen, men ønsker litt erfaring fra dere.

Jeg mistenker infeksjon. Jeg blør fortsatt og har som sagt veldig vondt i magen. Jeg har et barn som har vært syk med forkjølelse og feber i 2 uker, så jeg er smittet av henne også. Så vet ikke om feberen kommer av smitte eller magesmertene..

Hva skjer om det er en infeksjon? Hvilke prøver må jeg ta hos legen? Må jeg på sykehus osv?

Jeg er så lei dette nå..
 
Leit å høre at du måtte oppleve MA. Du bør en tur innom sykehuset for å få sjekket opp i magesmertene snarest. De tar blodprøver og prøver fra livmorhalsen med tanke på infeksjon, og så gjør de ul for å se om det er rester. Hvis det er høye infeksjonsprøver, blir du nok innlagt for å få antibiotika intravenøst et par dager, før du kan fortsette med tabletter hjemme. Er det rester, får du enten en ny kur med cytotec for å få det ut, eller utskraping direkte. Viktig å få behandlet infeksjon tidlig, så du ikke får sammenvoksninger i livmor som gjør det vanskelig å bli gravid senere. God bedring og lykke til!
 
Leit å høre at du måtte oppleve MA. Du bør en tur innom sykehuset for å få sjekket opp i magesmertene snarest. De tar blodprøver og prøver fra livmorhalsen med tanke på infeksjon, og så gjør de ul for å se om det er rester. Hvis det er høye infeksjonsprøver, blir du nok innlagt for å få antibiotika intravenøst et par dager, før du kan fortsette med tabletter hjemme. Er det rester, får du enten en ny kur med cytotec for å få det ut, eller utskraping direkte. Viktig å få behandlet infeksjon tidlig, så du ikke får sammenvoksninger i livmor som gjør det vanskelig å bli gravid senere. God bedring og lykke til!

Tusen takk[emoji4] Jeg kom meg på legevakta, de tok bare en CRP, så jeg føler de ikke tok meg seriøst.. Jeg fikk en antibiotika kur, men ligger i fosterstilling og vrir meg i smerter. Ble overraska over at de ikke tok noen gynekologisk undersøkelse!
 
Tusen takk[emoji4] Jeg kom meg på legevakta, de tok bare en CRP, så jeg føler de ikke tok meg seriøst.. Jeg fikk en antibiotika kur, men ligger i fosterstilling og vrir meg i smerter. Ble overraska over at de ikke tok noen gynekologisk undersøkelse!

Hvordan går det med deg? Veldig rart at de ikke sendte deg til sjekk på sykehuset. Har du ringt rett til sykehuset? Det gjorde jeg, og fikk komme rett dit... God bedring!!
 
Hvordan går det med deg? Veldig rart at de ikke sendte deg til sjekk på sykehuset. Har du ringt rett til sykehuset? Det gjorde jeg, og fikk komme rett dit... God bedring!!

Ja, legevakta ringte mens jeg var der, men sykehuset her er jo helt, jaaa.. Etter MA’n, blødde jeg MYE, besvimte 4 ganger og samboeren min ringte sykehuset, man da fikk han beskjed om at det er normalt å blø mye. Noen timer senere kom ambulansen og jeg ble innlagt på sykehuset i 5 dager og måtte ha blodoverføring, jeg besvimte om jeg satt oppreist. Så jeg er ganske frustrert, de tar ikke ting seriøst.. har blødd mye i 3 uker, og ikke får jeg noen kontroll hos gynekolog eller kontroll av blodprosenten.. Fastlegen min mener at sykehuset vet hva de gjør, og når de sier at jeg ikke trenger kontroller, så vet de hva de snakker om..

Jeg blør fortsatt, og er veldig svimmel, men antibiotikaen virker, har heldigvis ikke så vondt i magen lenger
 
Høres virkelig ikke bra ut. Håper du sender dem et brev/en mail som beskriver hvordan du opplever dette. Jeg klaget på behandlingen jeg fikk da jeg hadde MA (sendte mail). Fikk telefon dagen etter med beklagelse, tilbud om samtale, etterkontroll og oppfølging ved neste svangerskap. Hvis man ikke sier fra, går de rundt og tror at de er superflinke og gjør alt rett...
 
Høres virkelig ikke bra ut. Håper du sender dem et brev/en mail som beskriver hvordan du opplever dette. Jeg klaget på behandlingen jeg fikk da jeg hadde MA (sendte mail). Fikk telefon dagen etter med beklagelse, tilbud om samtale, etterkontroll og oppfølging ved neste svangerskap. Hvis man ikke sier fra, går de rundt og tror at de er superflinke og gjør alt rett...

Takk for tips! Det skal jeg helt klart gjøre! Godt de tok opplevelsen din med behandlingen din seriøst. Føler jeg blir tatt useriøst og som en kasteball i systemet, å den følelsen er ikke god, når man er i en sårbar situasjon. Da skal jeg sende de en mail[emoji4]
 
I går natt reiste jeg meg opp, kom MASSE blod, så ble jeg borte, brått var ambulansen der, så var jeg på akutten, og så våkna jeg plutselig opp på oppvåkningen og hadde fått utskrapning og blodoverføring!

Nå føler jeg meg bedre, endelig! Bare kjipt at mine helt nye klær ble klipt istykker..

Er sint egentlig. Sist var det en kamp å komme på sykehuset, selv om jeg hadde mista så mye blid at jeg ikke kunne sitte en gang.. Når jeg mistenkte infeksjon pga smerter, så var sykehuset helt sikker på at jeg ikke hadde rester, var ikke snakk om å ta en ekstra titt..

Nå i går, når jeg blødde enorme mengder, så ringte samboeren min til sykehuset, og det var den samme overlegen vi hadde kranglet med vær gang. Hun sa at det sikkert var mensen som hadde kommet tilbake, siden jeg hadde blødd i 4 uker. Ho sa at blødningene i hvert fall ikke kom av aborten.

Det viste seg jo tilslutt at jeg hadde både rester og infeksjon. Det er alltid overlegen som har nekta oss å komme, takk Gud for ambulansearbeidere. I går så ho at om vi ikke kunne vente på time hos fastlegen, så kunne vi ringe legevakta. Velkommen til Kalnes sykehus dere. Jeg har i hvert fall bestemt meg for at jeg aldri skal føde her i hvert fall! Håper jeg er ferdig på Kalnes sykehus for godt.
 
I går natt reiste jeg meg opp, kom MASSE blod, så ble jeg borte, brått var ambulansen der, så var jeg på akutten, og så våkna jeg plutselig opp på oppvåkningen og hadde fått utskrapning og blodoverføring!

Nå føler jeg meg bedre, endelig! Bare kjipt at mine helt nye klær ble klipt istykker..

Er sint egentlig. Sist var det en kamp å komme på sykehuset, selv om jeg hadde mista så mye blid at jeg ikke kunne sitte en gang.. Når jeg mistenkte infeksjon pga smerter, så var sykehuset helt sikker på at jeg ikke hadde rester, var ikke snakk om å ta en ekstra titt..

Nå i går, når jeg blødde enorme mengder, så ringte samboeren min til sykehuset, og det var den samme overlegen vi hadde kranglet med vær gang. Hun sa at det sikkert var mensen som hadde kommet tilbake, siden jeg hadde blødd i 4 uker. Ho sa at blødningene i hvert fall ikke kom av aborten.

Det viste seg jo tilslutt at jeg hadde både rester og infeksjon. Det er alltid overlegen som har nekta oss å komme, takk Gud for ambulansearbeidere. I går så ho at om vi ikke kunne vente på time hos fastlegen, så kunne vi ringe legevakta. Velkommen til Kalnes sykehus dere. Jeg har i hvert fall bestemt meg for at jeg aldri skal føde her i hvert fall! Håper jeg er ferdig på Kalnes sykehus for godt.
Tror jeg hadde klaget på denne overlegen!
Legen jeg var hos, sa at hun hørte bestandig etter når kvinner sa at de hadde en følelse av noe, 90% av gangene stemte det med hva hun ble fortalt av pasientene.

Nå håper jeg du er helt ferdig med aborten, og kommer deg kjapt til hektene.
 
I går natt reiste jeg meg opp, kom MASSE blod, så ble jeg borte, brått var ambulansen der, så var jeg på akutten, og så våkna jeg plutselig opp på oppvåkningen og hadde fått utskrapning og blodoverføring!

Nå føler jeg meg bedre, endelig! Bare kjipt at mine helt nye klær ble klipt istykker..

Er sint egentlig. Sist var det en kamp å komme på sykehuset, selv om jeg hadde mista så mye blid at jeg ikke kunne sitte en gang.. Når jeg mistenkte infeksjon pga smerter, så var sykehuset helt sikker på at jeg ikke hadde rester, var ikke snakk om å ta en ekstra titt..

Nå i går, når jeg blødde enorme mengder, så ringte samboeren min til sykehuset, og det var den samme overlegen vi hadde kranglet med vær gang. Hun sa at det sikkert var mensen som hadde kommet tilbake, siden jeg hadde blødd i 4 uker. Ho sa at blødningene i hvert fall ikke kom av aborten.

Det viste seg jo tilslutt at jeg hadde både rester og infeksjon. Det er alltid overlegen som har nekta oss å komme, takk Gud for ambulansearbeidere. I går så ho at om vi ikke kunne vente på time hos fastlegen, så kunne vi ringe legevakta. Velkommen til Kalnes sykehus dere. Jeg har i hvert fall bestemt meg for at jeg aldri skal føde her i hvert fall! Håper jeg er ferdig på Kalnes sykehus for godt.

Huff, trist å lese alt du har måttet gå gjennom[emoji17]
Som nevnt over her: klag på denne overlegen. Send en klage til Fylkesmannen eller hvor det er en sender klager. Dette kunne gått alvorlig galt[emoji33]
 
Takk[emoji4] Føler meg både psykisk og fysisk sliten nå. Jeg har fått 4 poser med blod overført på 4 uker, så jeg har blødd mye! At overlegen mente det bare var mensen var latterlig, jeg besvimte mens hun snakket med meg og samboer på høytaler. Likevel mente hun at vi kunne snakke med legevakt, for aborten hadde det ikke noe med å gjøre.

Jeg skal skrive en heftig klage. Håper ikke noen andre må gjennom henne og oppleve det samme som meg..
 
For en skrekkelig opplevelse!! Bra du skal skrive klage. De trenger virkelig tilbakemelding på slik behandling!!! Godt å høre at du føler deg bittelitt bedre nå. Håper du slipper flere sånne ubehagelige opplevelser [emoji173]️
 
Back
Topp